Acasă > Știri > Românii au cumpărat somon de circa 50 mil. euro în prima jumătate a anului

Românii au cumpărat somon de circa 50 mil. euro în prima jumătate a anului

Somonul va rămâne unul dintre liderii topului celor mai consumate soiuri de pește și în 2018, pe fondul creșterii importurilor de pește, fructe de mare și alte nevertebrate marine. În prima jumătate a anului, somonul a condus clasamentul valoric, înregistrând vânzări de circa 50 milioane de euro la nivel național, potrivit datelor Alfredo Seafood.

Creșterea consumului de somon în România se datorează mai multor aspecte, printre care se numără: o mai mare preocupare a oamenilor pentru o dietă sănătoasă și calitatea cărnii care este gustoasă, dar și ușor de preparat, potrivit Alfredo Seafood. Aproximativ 20% din portofoliul Alfredo Seafood este reprezentat de somonul ultra proaspăt și de cel congelat, pescuit din Marea Nordului (provenit din acvacultură) și din apele Pacificului de Nord (somon sălbatic).

Piața locală de pește a înregistrat o creștere de circa 10% în primul semestru (S1) din 2018, comparativ cu aceeași perioadă din 2017, iar anul în curs se va încheia cu o valoare a vânzărilor mai ridicată cu aproximativ 10%. Astfel, piața de profil ar urma să atingă valoarea de 380 milioane de euro, în creștere lentă față de 2017, conform estimărilor Alfredo Seafood.

Potrivit prognozelor Alfredo Seafood, consumul de pește per capita se va situa la finalul anului în jurul a 7 kilograme pe an, o cifră extrem de mică în comparație cu media europeană (23 kilograme pe cap de locuitor).

“2018 a adus o creștere moderată a consumului de pește, fructe de mare și produse derivate, dar ne așteptam la acest lucru. Cred că este foarte important că piața își continuă tendința ascendentă din ultimii cinci ani. Vedem totuși o ușoară încetinire a ritmului de creștere, cauzată de diverși factori: prețurile mai mari față de carnea roșie, corelat cu faptul că oamenii s-au obișnuit cu scăderea TVA-ului la alimente de la 24% la 9%, aspect care impulsionase puternic vânzările în 2015 și 2016. Subliniez că discutăm despre o piață încă în formare în România, care mai are o distanță de parcurs până la momentul maturizării. Alte bariere țin de o falsă percepție conform căreia preparatele pe bază de pește ar fi mai dificil de gătit. Această este o părere eronată mai ales că acum există tehnologii moderne de procesare și ambalare care fac peștele la fel de ușor de preparat ca puiul sau carnea de porc, prin procesare ca îndepărtarea pielii, desolzirea, filetarea și porționarea”, a explicat Mihai Cristian Dărmănescu, fondator Alfredo Seafood.

Alfredo Seafood a încheiat 2017 cu o cifră de afaceri de 20 milioane de euro, în creștere cu 10% față de 2016, iar prima parte din 2018 a fost dedicată consolidării afacerii, prin implementarea unor tehnici inovatoare de ambalare și procesare, investiții în gama de produse proaspete “Gata de Gătit”, în îmbunătățiri tehnologice și logistice, precum și în pregătirea extinderii în piețele din regiune: Republica Moldova și Bulgaria.

 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content