Acasă > Știri > Risipa alimentară, combătută cu reduceri

Risipa alimentară, combătută cu reduceri

În timp ce tone de mâncare sunt aruncate zilnic la nivel mondial, un lanț de supermarketuri din Finlanda lansează o campania împotriva risipei alimentare.

La ora 21, în locațiile S-market începe agitația. E vorba de „Happy Hour”, momentul zilei în care proprietarii magazinului vând cu reducere produsele cu termen foarte scurt de valabilitate. Discount-urile sunt cuprinse între 30 și 60%, iar campania împotriva risipei alimentare este valabilă în 900 de locații S-market din Finlanda.

Carnea de pui, de porc, somonul plus alte sute de produse care expiră la miezul nopții se vând la mai puțin de jumătate din prețul inițial. Și, potrivit New York Times, campania împotriva risipei alimentare este gândită pe o perioadă de doi ani.

La nivel mondial, în jur de o treime din mâncarea produsă pentru consum uman este irosită. Datele Organizației pentru Mâncare și Agricultură din cadrul ONU vorbesc despre 1,3 miliarde de tone de mâncare irosită anual, în valoare de aproximativ 680 de miliarde de dolari. Cifrele reprezintă mai mult decât o simplă alocare necorespunzătoare a nevoii și dorinței, având în vedere că 10% din populația lumii este subnutrită cronic.

Iar oamenii de știință atrag atenția că mâncarea produsă în exces duce la schimbări climatice dure. Potrivit unui raport al Fondului Interguvernamental pentru Schimbare Climatică, de la 8 la 10% dintre emisiile de gaze sunt legate de pierderile alimentare, din momentul producerii până când ajunge la consumator și, mai apoi, la gunoi.

Depozitele de alimente putrede emit metan, un gaz care este de aproximativ 25 de ori mai nociv decât dioxidul de carbon. Iar pentru prelucrarea resturilor menajere, este nevoie de foarte mult teren, extrem de multă apă și cantități uriașe de combustibili fosili.

 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content