Acasă > Știri > Experiment inedit în Carrefour: plata cu PET-ul

Experiment inedit în Carrefour: plata cu PET-ul

Carrefour România lansează un program de folosire responsabilă a plasticului și introduce plata cu PET-ul, un proiect-pilot derulat în hypermarketul său din Băneasa între 9-15 iulie a.c.

 
Programul “Punem preț pe plastic” propune acțiuni concrete și modele pentru a reduce, refolosi și recicla plasticul și alte deșeuri, orientate atât către business, cât și către clienții și partenerii Carrefour România. În cadrul acestuia, retailerul lansează două campanii prin care oferă clienților modalități ușoare de a folosi plasticul într-un mod responsabil:
 
1) Plata cu PET-ul: Un program-pilot prin care Carrefour transformă PET-ul în monedă pentru a încuraja un comportament responsabil al clienților săi. Astfel, între 9 și 14 iulie clienții Carrefour Băneasa pot achiziționa fructe și legume cu PET-uri, fiecare PET adus în hypermarket valorând un fruct sau o legumă.
 
2) Campania “Vino cu caserola ta de acasă!” prin care clienții hypermarketurilor și supermarketurilor Carrefour din întreaga țară sunt încurajați să achiziționeze produse din zona de Gastronomie în propriile caserole. Compania încurajează astfel refolosirea produselor de plastic, în condițiile în care anul trecut clienții Carrefour au folosit peste 5 milioane de caserole de plastic pentru zona de Gastronomie, caserole care devin de cele mai multe ori de unică folosință. 
 
“Anul trecut, românii au reciclat aproape 200 de tone de plastic prin intermediul stațiilor SIGUREC din zonele Carrefour și au ales să folosească 20 de milioane de pungi biodegradabile. Avem motive să credem că suntem pregătiți - companii, autorități și clienți - să luăm plasticul în serios. Introducerea plasticului într-un traseu circular, prin reciclare, refolosire și reducere, este o mare oportunitate pentru România, atât din punct de vedere economic, cât și pentru creșterea calității vieții românilor”, a declarat Jean Richard de Latour, CEO Carrefour România.
 
Din 2018 - când a introdus punga biodegradabilă de cumpărături - și până în prezent, cumpărătorii din Carrefour România au achiziționat peste 23 de milioane de pungi biodegradabile, potrivit datelor comunicate de companie. De asemenea, în ultimii șase ani retailerul a amplasat 125 de stații inteligente SIGUREC în parcările magazinelor sale, prin intermediul cărora au fost colectate peste 9.000 de tone de deșeuri (PET, sticlă, aluminiu, carton, DEE).
 
“Vom urmări strict agenda Uniunii Europene, pentru ca în 2025 România să îndepărteze complet produsele de plastic de unică folosință”, a declarat Grațiela Gavrilescu, Ministrul Mediului, prezentă la evenimentul Carrefour.
 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content