Acasă > Știri > Auchan Retail vinde businessul din Italia către un competitor local

Auchan Retail vinde businessul din Italia către un competitor local

Auchan Retail își restructurează businessul din Italia și vinde majoritatea magazinelor pe care le deține către competitorul local Conad, a anunțat retailerul francez.

”Prin aducerea împreună a expertizei echipelor Conad și Auchan vrem să îmbunătățim situația actuală dificilă a Auchan Retail Italia și să permitem Conad să-și continue, prin această preluare, planurile ambițioase de dezvoltare la nivelul Italiei”, a precizat Edgard Bonte, Președinte al Auchan Retail.

Cu peste 1.600 de magazine operate la nivelul Italiei pe toate formatele (hypermarket, supermarket, ultra-conveniece și online), Auchan Retail Italia operează sub brandurile Auchan și Simply, atât în franciză, cât și deținute integral, având o acoperire geografică puternică. Tranzacția nu include cele 33 de supermarketuri proprii din Sicilia și nici cele 50 de farmacii Lilapois și așteaptă acordul autorităților de concurență.

Semnarea acestei preluări va schimba dinamica pieței italiene de retail alimentar, achiziția permițând Conad să-și întărească poziția, în special în zona de nord a țării. Retailerul italian a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 13,4 miliarde de euro, în scădere cu 3% față de anul anterior și are o cotă de piață de 12,9%, fiind însă liderul pieței pe segmentul de supermarket cu o cotă de piață de 22,4%. Dacă va primi acordul autorităților de concurență, tranzacția va permite Conad să surclaseze Coop, care este în prezent liderul pieței, cu o cotă de 14,2%.

Auchan Retail Italia a finalizat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 2,24 de miliarde de euro (mai mult de jumătate fiind realizat în nordul Italiei), în scădere cu 2% față de anul precedent. În ceea ce privește însă rezultatele la capitolul profitabilitate, Auchan a raportat pierderi importante în ultimii doi ani: 83,5 milioane de euro în 2018 și 206 milioane de euro în 2017.

Recent, Auchan Retail a anunțat că intenționează să vândă 21 de magazine pe care le deține pe piața din Franța, acolo unde compania trece printr-o perioadă de turbulențe financiare, iar anul trecut retailerul a închis 23 de magazine pe piața din Italia în încercarea de a-și îmbunătăți indicatorii financiari.

 

 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content