DocProcess vrea afaceri de 2,7 mil. euro în 2018 din digitalizarea companiilor
DocProcess, companie 100% românească ce furnizează servicii pentru digitalizarea și automatizarea proceselor operaționale, așteaptă afaceri de 2,7 milioane de euro în acest an și un profit de 450.000 de euro. În 2017, vânzările DocProcess s-au ridicat la 1,65 milioane de euro.
Potrivit anteprenorilor din spatele companiei, la realizarea cifrei de afaceri va contribui și cea mai recentă investiție, centrul de cercetare și dezvoltare software inaugurat în Franța.
„În 2005, după 15 ani de activitate în domeniul IT din Franța, am revenit în România și am pus bazele DocProcess. Cei 13 ani de existență ne-au purtat prin mai multe etape de dezvoltare, cea mai importantă fiind trecerea de la activitatea de consultanță la furnizarea de servicii bazate pe utilizarea unei platforme de concepție și dezvoltare proprii. Astăzi, am ajuns în punctul în care ne propunem să ne internaționalizăm”, a declarat Liviu Aplozan, coproprietarul companiei.
Astfel, compania a ales ca primă destinație Franța, o piață matură, care oferă multe oportunități. Birourile din România și Franța vor dezvolta împreună soluții pentru clienții DocProcess. Investiția inițială în centrul din Franța s-a ridicat la 600.000 euro, din fonduri proprii. În centrul din Grenoble, deschis în luna martie, lucrează în prezent cinci specialiști software. În total, compania are 50 de angajați (România și Franța).
Peste 60% clienți din retail
DocProcess are în prezent un portofoliu de clienți ce se apropie de 3.500 de companii, peste 60% dintre aceștia activând în zona de retail. Printre nume se află Carrefour, Cora, Leroy Merlin, Albalact, Covalact sau Mondelez.
„Avem clienți mari ce provin în special din retail, industria alimentară, auto, farma etc., societăți care comunică între ele, își armonizează procesele și actualizează cataloage partajate cu ajutorul serviciilor noastre. Digitalizarea a însemnat pentru toate aceste companii reducerea costurilor, accelerarea proceselor operaționale și reducerea erorilor cu 99%. Activăm într-un domeniu din ce în ce mai dinamic, automatizarea și digitalizarea aflându-se pe agenda tuturor companiilor. Lucrăm să ne extindem serviciile în industria bancară, asigurări și energie”, arată Daniela Apolozan, COO al DocProcess.
Totodată, compania este pregătită și își dorește să lucreze în viitor și cu instituțiile publice din țara noastră.
DocProcess susține procesul de eficientizare a companiilor prin transformare digitală și RPA (Robotic Process Automation). Platformele firmei automatizează procese financiare (Purchase-to-Pay, Order-to-Cash, eInvocing), de achiziții, logistică și HR ajutând companiile să elimine documentele pe hârtie și munca manuală repetitivă.
Prin utilizarea platformei DocXchange, clienții pot face economii între 60% și 80% din bugetul alocat acestor operațiuni, investiția fiind recuperată într-un interval de 2 până la 6 luni.
Compania a digitalizat până în prezent peste 80 milioane de documente, fapt care se traduce prin salvarea a peste 8.800 de copaci, economisirea a 1.600 de tone de hârtie și reducerea amprentei de mediu cu 2.880 tone de CO2.