Carrefour extinde serviciul Click&Collect în toate supermarketurile din Polonia
Retailerul francez Carrefour și-a extins serviciul de click&collect care vizează produsele non-food comandate prin intermediul platformei sale de comerț online în toate cele 217 supermarketuri de pe teritoriul Poloniei, scrie publicația Lebensmittel Zeitung. Serviciul, lansat în urmă cu un an și jumătate, fusese disponibil inițial doar în câteva locații foarte atent alese. Între timp, numărul de produse non-food disponibile pe website a fost majorat de 10 ori de la lansare și până în prezent, ajungând la circa 6.000 de SKU-uri. Și la oferta de produse alimentare s-au mai adăugat 12.000 de SKU-uri, dar pentru moment aceasta funcționează doar pe bază de livrare la domiciliu.
Specialiștii Lebensmittel Zeitung comentează că, deși Carrefour nu a fost nici pe departe un pioner în ceea ce privește e-comerțul în această piață, în ultima vreme francezii fac pași serioși în a prinde din urmă competiția. Deciziile sunt pe de altă parte aliniate cu strategia la nivel global, și anume aceea de a trece de la un retailer cu vânzări concentrate pe segmentul de hypermarket la unul omnicanal, cu focus pe e-comerț. Targetul grupului este de altfel ca până în 2020 să își tripleze vânzările pe acest segment.
Abordarea precaută și pragmatică în același timp din Polonia este însă cea mai bună pentru o piață unde sectorul e-commerce continuă să fie în stadiu incipient, unde profitabilitatea este strâns legată de veniturile disponibile reduse, problemele de infrastructură, obiceiurile de cumpărare tradiționaliste și de presiunea pe preț ca urmare a dominației discounterilor. Dincolo de aceste aspecte însă, potențialul online pe care îl prezintă cea mai mare piață din Europa Centrală și de Est, dublat de premisele economice bune, sunt factori care nu pot fi ignorați.
Este de așteptat ca pe termen scurt, Carrefour să continue să își extindă oferta de non-food și să genereze trafic prin introducerea unui marketplace. Pe termen lung, analiștii publicației germane sunt de părere că vor dori extinderea serviciului de click&collect. Când exact se va întâmpla acest lucru este greu de anticipat. Pentru moment, segmentul de e-comerț alimentar rămâne limitat, cu o bază de utilizatori mică, unde competitorii se bat pe câteva centre urbane afluente.
În timp ce jucătorii internaționali pregătesc terenul pentru acel moment când vor putea tura motoarele la maximum, jucătorii locali care se aventurează în acest canal sunt și mai puțini, cu exponenți precum lanțul de supermarketuri premium Piotr i Pawel sau câteva companii care activează doar în acest segment, ca Dodomku sau Frisco. Cel din urmă este acum conectat la grupul Eurocash, ale cărui buzunare mult mai adânci vor ajuta la expansiunea ariei de acoperire și la alte orașe mari din Polonia, dincolo de cel de origine, Varșovia.
Sursa foto: retailytics.com