Acasă > Articole > Un Tour Au Jardin sau întoarcerea retailului înapoi la verde

Un Tour Au Jardin sau întoarcerea retailului înapoi la verde

Un Tour au Jardin

La intersecția dintre bio și proximitate, Un Tour Au Jardin, unul dintre brandurile grupului francez Casino, promite consumatorilor din mediul urban gustul de altădată al fructelor și legumelor, ca și cum ar fi proaspăt culese din grădină.

Grupul francez Casino are deja, în Franța, două unități Un Tour Au Jardin, un concept de proximitate axat pe produse bio de proveniență locală. Conceptul vine în întâmpinarea nevoii de consum de legume și fructe proaspete din mediul urban, de aceea 80% dintre SKU-uri sunt produse din aceste categorii, specifice fiecărui sezon în parte.

Ambele unități sunt amplasate în centrul orașului francez Lyon, prima fiind inaugurată în noiembrie 2017, iar cea de-a doua, în martie 2018. Sub sloganul „Produse bune, sănătoase și de sezon”, retailerul pune accent pe grija cu care este realizată selecția produselor. Dintre acestea, o sută sunt produse bio care se găsesc în permanență pe rafturile magazinului, iar 50 de SKU-uri sunt repere regionale . Pentru a completa cu adevărat oferta adresată consumatorului urban, Un Tour Au Jardin propune și produse vrac - 75 de tipuri de cereale și semințe bio -, dar și produse proaspete vegane, mai precis 60 de SKU-uri. Cel de-al doilea magazin al brandului este prevăzut, de asemenea, cu o alimentară mai mare cu produse vegane, dar și cu o fântână de vin, unde curg două vinuri regionale bio.

Accentul pe produse locale

„Punând accent pe oferta sa bio și locală, Un Tour Au Jardin se înscrie cu certitudine în noile tendințe de consum ale populației urbane. Acest concept vine ca răspuns la nevoile de a ști de unde vin produsele, de a redescoperi gustul produselor proaspete și de a reduce riscurile legate de sănătate, care sunt apanajul consumatorilor care vor să mănânce «mai responsabil»”, subliniază reprezentanții grupului Casino. La rândul său, Vincent Rebillard, Director Executiv al diviziei Casino proximités, consideră că misiunea brandului Un Tour Au Jardin este aceea de a veni cu un răspuns proaspăt și de calitate în mijlocul orașului, iar miza este ca toate acestea să fie posibile pe o suprafață foarte mică. Mai exact, cele două magazine au o suprafață medie de vânzare de 90 mp.

Luând în considerare aceste dimensiuni reduse avem în față un magazin de tip boutique, cu accent pe producătorii locali, situați pe o rază de cel mult 100 de kilometri. Există însă și câteva produse care vin din agricultura tradițională. Mai mult, clienții care trec pragul Un Tour Au Jardin pot servi un snack în spațiul amenajat între casele de marcat și intrarea în magazin.

„Un Tour Au Jardin este un concept inedit: pe lângă oferta de bază, tradițională, noi oferim posibilitatea de a degusta pe loc sau de a lua acasă produsele din grădină”, completează Vincent Rebillard.

Lupta împotriva risipei alimentare

O altă direcție pe care se concentrează conceptul propus de Casino este lupta împotriva risipei alimentare. Astfel, fructele și legumele, care din punct de vedere estetic nu mai arată la fel de bine, nu sunt aruncate la gunoi, ci sunt transformate în supe.

Preparate pe loc, de către echipe, rețetele sănătoase și de sezon pun în evidență produsele magazinului. Locația cuprinde și un bar de supe, unul de salate, de măsline, fructe gata pregătite și sucuri proaspăt stoarse. Clienții câștigă astfel mai mult timp, iar prospețimea și varietatea produselor propuse le asigură un gust de o calitate superioară.

O idee inedită este amplasarea caselor în mijlocul magazinului, astfel încât clienții să poată descoperi și explora oferta propusă în timp ce își așteaptă rândul la casă. În acest mod, în acel spațiu de mici dimensiuni, poate fi creată o relație mai personală între angajați și cumpărători. Crezul acestui brand face referire și la faptul că angajații nu sunt acolo doar pentru a încasa banii, ci mai ales pentru a-i ajuta pe clienți cu informații, pentru a aranja rafturile și pentru a avea grijă de modul în care sunt prezentate produsele.

Design inspirat de natură

Un element-cheie în construcția acestui brand este designul. Pentru a sublinia legătura cu natura au fost alese rafturi din lemn natural, iar laboratorul unde sunt preparate produsele proaspete este dotat cu mobilier din inox. Mai mult, faianța care delimitează insula este albă, metalul negru se îmbină perfect cu restul decorului și este folosit pentru a delimita spațiile, câteva coșuri din metal sunt folosite pe alocuri, iar fructele și legumele sunt protejate pentru a întârzia deteriorarea aspectului estetic. Legătura cu grupul Casino este în acest magazin aproape insesizabilă. Vorbim de o strategie bine gândită: clienții își creează o imagine proaspătă asupra calității și capătă încredere, beneficiind în subsidiar de forța unui grup cu o dimensiune redutabilă.

Grupul Casino are o istorie de peste 100 de ani, însă a mizat pe reinventare astfel încât a reușit să țină pasul cu prezentul. Francezii și-au pus semnătura pe primul brand propriu al unui distribuitor (1901), pe primul magazin self-service (1948), iar în 1959 au demarat un proiect prin care era marcată data expirării pentru diferite produse. Grupul Casino a devenit internațional după 1990, ajungând până în Brazilia și Columbia. Având în portofoliul branduri precum Monoprix, Franprix, hypermarketurile Géant, CDiscount sau Spar, compania a înregistrat anul trecut vânzări nete de 36,6 miliarde de euro.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content