Acasă > Articole > Un plus de 1,14 mld. euro pentru marile rețele, cu 423 de deschideri în 2017. VEZI TOPUL IKA

Un plus de 1,14 mld. euro pentru marile rețele, cu 423 de deschideri în 2017. VEZI TOPUL IKA

Shopping cart
Raportările oficiale ale companiilor la Ministerul de Finanțe, publicate recent, arată că 2017 a fost un an bun pentru marile rețele de magazine alimentare, toți cei 11 retaileri cu acționariat străin activi pe piață înregistrând creșteri de vânzări, comparativ cu anul anterior.
 
Cea mai mare rată de creștere, de 33%, a fost înregistrată de rețeaua Profi, deținută de fondul de investiții Mid Europa Partners. Nu este o surpriză acest lucru, Profi fiind cel mai expansiv retailer în 2017, cu un total de 195 de inaugurări de magazine pe parcursul anului. În topul creșterilor regăsim și pe Lidl (+17%), Carrefour – cu un plus de 15% în anul în care a integrat rețeaua de supermarketuri Billa – și Mega Image. În cazul Mega Image, avansul de 14% care-i asigură intrarea în top 5 retaileri la nivel național, a venit pe fondul expansiunii în afara Bucureștiului, cea mai notabilă mișcare fiind intrarea pe piața din Cluj.
 
Creșteri ale cifrei de afaceri sub 10% au raportat Kaufland (+4%), Auchan (+7%) și Penny Market (+5%), deși aceștia au investit în deschideri de magazine noi pe parcursul anului trecut. Cora, singura rețea de hypermarketuri care de câțiva ani bate pasul pe loc la capitolul expansiune, a avut o creștere modestă, de 2%. În schimb, a atins performanța trecerii pe profit în 2017.
 
La rândul său, Kaufland, deși a realizat o majorare a afacerilor de doar 4% în condițiile finalizării a patru proiecte noi de expansiune în 2017, a raportat o marjă de profit net de 7% - cea mai mare din acest segment de piață.
 
Citiți o analiză amplă pe acest subiect în ediția de iulie a revistei Progresiv.
 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content