Acasă > Articole > Traficul de clienți în rețelele internaționale, pe plus și în 2017

Traficul de clienți în rețelele internaționale, pe plus și în 2017

shopping basket

Traficul de clienți din magazinele rețelelor internaționale rămâne pe un trend ascendent și în 2017, potrivit analizei calitative integrate în studiul Shopping Basket realizat lunar de Progresiv în parteneriat cu agenția Mercury360. Astfel, media anuală a numărului de coșuri de cumpărături existente la casele de marcat în momentul vizitelor în magazin a fost anul trecut de 2,05, în ușoară creștere față de 2016, când media a fost de 1,78.

Interesant este însă faptul că cea mai mare creștere a traficului s-a înregistrat în canalul de discount, cu o medie anuală a numărului de coșuri întâlnite la casa de marcat de 3,00 față de 2,1 în 2016, acestea fiind urmate de hypermarketuri (2,09). Acest lucru confirmă dezvoltarea acestui canal de vânzare, tot mai mulți cumpărători orientându-se către magazinele de tip discount. Tot la capitolul aspecte demne de menționat se numără și o ușoară scădere pe formatul de supermarketuri, media anuală a numărului de coșuri de cumpărături întâlnite la casele de marcat în 2017 fiind de 1,79 față de 2,6 în 2016. Cu toate acestea, cel mai mic număr de coșuri s-a înregistrat în segmentul magazinelor cash&carry (1,32). Dacă vorbim însă despre rețelele de magazine, cel mai mare număr de coșuri de cumpărături la casele de marcat a fost înregistrat de hypermarketul Cora (3,55), urmat de magazinele de tip discount Penny Market și Lidl, cu o medie de 3,00. La polul opus se află magazine Market și Metro Cash&Carry, unde a fost întâlnit, în medie, un singur coș de cumpărături. Această situație se poate datora însă și intervalului orar la care s-au realizat vizitele în magazin.

În ceea ce privește procentajul mediu anual al caselor de marcat deschise, raportul dintre casele de marcat deschise și casele de marcat existente în magazinele rețelelor internaționale a rămas la același nivel cu 2016, respectiv 40%. Acest lucru demonstrează că locațiile au folosit mai puțin de jumătate din resursele de care ar fi putut dispune. Cât despre magazinele care au înregistrat un procentaj mai mare de case de marcat deschise, pe primele poziții se află Mega Image, Carrefour și Lidl, retaileri care au operat anul trecut, în medie, cu una din două case de marcat deschise (55%, 53%, respectiv 52%). Dacă comparăm acest indicator cu mediile înregistrate anul precedent, în 2017 ponderea caselor de marcat deschise a crescut în rândul rețelelor Carrefour (53% vs. 37% în 2016) și Metro (32% vs. 31%), în cazul celorlalte rețele procentajul anual al caselor de marcat deschise versus existente fiind în scădere.

Alte aspecte relevante

  •  Timpul mediu petrecut în magazinele fizice la o vizită pentru cumpărăturile din Shopping Basket este de 30 de minute. Comparativ cu anul 2016, în unitățile de tip supermarket se remarcă o creștere a timpului mediu petrecut în magazin (31 de minute versus 28 de minute). La polul opus, magazinele cash&carry au înregistrat o scădere de 7 minute a timpului petrecut în magazin anul trecut față de 2016.
  •  Comparând rezultatele înregistrate în magazinele fizice și cele online, se observă faptul că acestea din urmă au beneficiat de un timp mediu mult mai mic petrecut în magazine, respectiv 7. Acest lucru se datorează faptului că în cazul achizițiilor online shopperul nu trebuie să se strecoare prin aglomerație sau să se așeze la cozi.
  •  Spre deosebire de anii precedenți, când media de timp petrecută la casele de marcat se situa la 4-5 minute per vizită în magazin, în 2017 timpul mediu pe canale de vânzare a variat între 2 și 7 minute. Cele mai multe minute petrecute la casele de marcat au fost înregistrate în magazinele Cora și Carrefour, unde timpul mediu a fost de 12, respectiv 8 minute.
  •  La capitolul curățenie, în afară de magazinele Cora și Metro incluse în studiul pe 2017, toate celelalte locații au avut de suferit la capitolul curățenie. Principalele probleme remarcate au fost podeaua murdară – în special în cazul raioanelor de fructe și legume - ambalajele și lăzile de marfă lăsate pe raion.

Metodologie

În 2017, pentru al 13-lea an consecutiv, în rubrica „Shopping Basket” au fost publicate lunar analize ale prețurilor și analize calitative realizate în rețelele internaționale de magazine alimentare din România. Shopping Basket este un studiu de tip Mystery Shopping, fiind realizat de agenția de servicii integrate de marketing și comunicare Mercury360. În analiza calitativă au fost urmăriți indicatori de timp (numărul de minute petrecute în magazin și la casa de marcat), de trafic (numărul coșurilor de cumpărături întâlnite la casele de marcat și procentajul caselor de marcat deschise din cele existente), cât și calitatea mercantizării și nivelul de curățenie pe suprafața de vânzare.
În analiză sunt incluse 11 rețele internaționale și cele mai importante trei magazine online. Astfel, în 2017, cumpărăturile pentru Shopping Basket s-au realizat timp de 11 luni, între datele 1–6 ale lunii, în  rețelele internaționale de retail Auchan, Cora, Kaufland, Carrefour, Market, Mega Image, Profi, Selgros, Metro, Lidl și Penny Market și în magazinele online carrefouronline.ro, cora.ro si emag/supermarket.ro (Mega Image). Locațiile de cumpărături au fost schimbate trimestrial, astfel: în trim. I au fost alese locații din sudul țării (excl. Bucureștiul), în trimestrul al II-lea au fost vizitate magazine din centrul și vestul țării, în Q3 a fost acoperită zona din nord-estul țării, iar în Q4 doar Capitala.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content