Acasă > Articole > Sfatul fondatorului Eataly pentru managerii și antreprenorii români: e OK să copiați pentru a inova

Sfatul fondatorului Eataly pentru managerii și antreprenorii români: e OK să copiați pentru a inova

Oscar farinetti, Founder Eataly

Oscar Farinetti, fondatorul lanțului de magazine Eataly, cel mai inovator retailer alimentar italian al momentului, le-a dezvăluit managerilor și antreprenorilor români principiile sale de business și le-a dat câteva sfaturi pentru a accelera succesul în afaceri. Într-un discurs sincer și autentic livrat pe scena Microsoft Business Summit 2018 de la București, el a recunoscut că uneori copiază ideile altora pe care îi consideră mai buni decât el: “Nu îmi plac oamenii care sunt 100% siguri pe ideile lor. Este normal să ai dubii și să te uiți în jur la alții care sunt mai buni decât tine. Eu consider că este Ok să copiezi pentru a inova”. El a mai spus că un antreprenor nu trebuie niciodată să înceteze să asculte, să fie curios și umil.

Descendentul unei linii lungi de producători artizanali de paste, Oscar Farinetti a intrat în businessul de retail ca simplu angajat al magazinului părinților – o afacere pe care ulterior a transformat-o în cel mai mare lanț de magazine de electronice și electrocasnice din Italia, UniEuro. A vândut-o însă în 2003 pentru suma de 538 de milioane de euro, pentru a se dedica unui vis care nu îi dădea pace: crearea unui magazin care să elogieze cultura gastronomică a Italiei, unde oamenii să vină nu doar să cumpere, ci și să învețe. Așa a luat naștere, în 2007, Eataly - un concept care acum duce spiritul Italiei pe aproape toate continentele lumii. Retailerul a ajuns în 11 ani la o reţea de 42 de magazine, dintre care aproximativ o jumătate se află în afara Italiei.

Farinetti a mai afirmat că a dezvoltat conceptul de retail Eataly în jurul ideii de simplitate în design, dar și de a-i învăța pe consumatori să mănânce mai sănătos pentru a trăi mai bine și mai mult. “Pentru noi, este foarte important spațiul de learning (învățare – n.r.) din interiorul magazinelor, cât și să putem crea emoție consumatorilor. Un alt element cheie este comunicarea inovatoare, de exemplu am avut materiale de promovare create de copii”, a detaliat antreprenorul italian.
Despre Eataly, New York Times scria că este o combinație inteligentă între un supermarket și restaurant, care funcționează în jurul ideii de învățare și care plusează cu elemente specifice unei piețe tradiționale europene.

Filosofia de business a lui Farinetti se învârte în jurul ideii de schimbare: “Suntem o echipă minunată, formată din oameni care gândesc cu mintea și cu inima, dar ca să rămânem așa trebuie să ne schimbăm. Eu văd viața ca pe o curbă, dacă ești sus vei ajunge și jos, și cred că este esențial să știi în orice moment unde te afli și care este punctul optim în care trebuie să schimbi ceva în businessul tău. Managerii geniali sunt cei care aduc schimbarea înainte de a intra pe panta descendentă, pentru că în acest mod pot atinge potențialul maxim de dezvoltare”, a mai punctat proprietarul Eataly.

El a subliniat și rolul tehnologiei în dezvoltarea lanțului său de magazine la nivel internațional. “Eu cunosc aproximativ 100 de cuvinte în limba engleză, dar iată că asta nu m-a împiedicat să duc conceptul Eataly în toată lumea. Însă nu aș fi ajuns acolo fără ajutorul tehnologiei”, a mai spus Farinetti.

(Sursa foto: www.lanazione.it )

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content