Acasă > Articole > Șeful Carrefour România: Retailul își va păstra interfața umană

Șeful Carrefour România: Retailul își va păstra interfața umană

Jean Richard de Latour

Carrefour România ajungea la finalul anului trecut la borna cu numărul 360, după un ritm susținut de expansiune pe toate formatele de magazine operate. Imaginea a fost completată și de rezultatele financiare pozitive. Chiar dacă 2019 începe cu ștacheta sus, Jean Richard de Latour, executivul care conduce businessul local, se arată optimist cu privire la bifarea obiectivelor de creștere setate pentru România.

Jean Richard de Latour a preluat în urmă cu șase luni conducerea Carrefour România, prima sa experiență profesională în afara țării de origine. Numirea sa a venit într-un moment în care compania bifa cel mai important avans al afacerilor din regiune, la nivelul celui de-al treilea trimestru, iar expansiunea era una accelerată. Astfel, Carrefour România închidea anul trecut cu un număr de 40 de deschideri (hypermarketuri, supermarketuri și magazine Supeco) și un total de peste 360 de magazine operaționale, dintre care 35 de hypermarketuri, 260 de supermarketuri, 50 de magazine de proximitate și 13 Supeco. Mai mult, retailerul și-a consolidat poziția în comerțul online prin intermediul platformei Carrefour-online.ro și a serviciului de livrare Bringo, extins de la 4 la 13 orașe pe final de an.

Întrebat cum ar caracteriza piața de retail din România, Jean Richard de Latour răspunde aproape instant: competiție acerbă.„Avem aici jucători foarte puternici, un lucru care ne determină să fim mai creativi în modul în care ne servim cumpărătorii și în atragerea de noi clienți, atât offline, cât și online. Trebuie să fim atenți la ce ne transmite cumpărătorul prin procesul de achiziție. Mai mult, în comparație cu alte țări, aici procesul de expansiune este unul mult mai accelerat. În România se pare că deschidem în două luni mai multe magazine decât o facem în alte țări într-un an. Cucerim noi teritorii, noi clienți, și pentru mine aceasta este o experiență benefică”, completează Jean Richard de Latour.

Astfel, executivul francez menționează deschiderea a trei hypermarketuri pe final de 2018 – în Roman, Baia Mare și Satu Mare, ultimele două orașe reprezentând și un teren neexploatat până acum de către retailer, pe segmentul de profil. Ritmul de expansiune este și principalul punct de diferențiere între piața de retail din România și cea din Franța, în timp ce la capitolul asemănări, Richard de Latour vorbește despre un apetit similar al consumatorilor pentru produse fresh, de calitate, la un preț competitiv, la care se adaugă afinitatea pentru produsele locale. „Acesta este și motivul existenței acestor parteneriate cu producători locali, pe care le-am dezvoltat și la nivel regional. Am simțit aceste diferențe vizitând orașe precum Iași, Timișoara sau Maramureș. Poți simți diferențele până la nivel de compoziție a pâinii sau a vinului”, argumentează CEO-ul Carrefour România.

Pe lista scurtă. Întrebat cum arată strategia sa pe termen scurt și mediu pentru businessul din România, Jean Richard de Latour plasează în centru echipa și coeziunea optimă dintre angajați – cheia pentru sincronizarea cu clienții. La nivel local, peste 18.000 de angajați lucrează în acest moment pentru Carrefour. Acesta este doar un prim element care completează puzzle-ul creșterii pe plan local. Prin urmare, CEO-ul retailerului își propune să alinieze businessul din România obiectivelor înscrise în planul de transformare „Carrefour 2022”. Prin această inițiativă, grupul francez țintește poziția de lider mondial pe zona produselor fresh, de calitate și la un preț accesibil tuturor cumpărătorilor.

„Orice aspect poate fi îmbunătățit în retail. Consider că este important să avem o abordare cât mai locală. De aceea am numit un român ca director de operațiuni, pentru prima dată de când suntem activi în România. Cătălin Samara, un manager cu 19 ani de experiență în cadrul Carrefour, va gestiona întreaga rețea de magazine, cu o abordare omnichannel, creând sinergii între formate. Va gestiona relația cu producătorii locali și va asigura implementarea optimă a programului Act for Food, lansat anul trecut”, afirmă Jean Richard de Latour.

Potrivit acestuia, 100% din carnea de pui comercializată în magazine provine de la producători locali, procentul fiind de 90% în cazul cărnii de vită sau al legumelor proaspete.

Dincolo de expansiune. Jean Richard de Latour reiterează importanța expansiunii și facilitarea unei experiențe mai rapide de shopping pentru menținerea ritmului de creștere a operațiunilor locale. „Vom păstra ritmul de extindere, la nivel național, cu un mix echilibrat pe formate. Clienții au nevoie de fiecare format în parte, vrem să satisfacem toate nevoile. În toate orașele mari consumatorii au nevoie de magazine care să fie în imediata apropiere a locului de muncă sau a locuinței, deci acolo vom fi și noi. Am avut creșteri importante pe acest segment și legat de acesta și pe zona ecommerce, prima verigă a lanțului convenience”, declară Jean Richard de Latour. Această evoluție a fost și principalul argument care a stat la baza dezvoltării Bringo, serviciul de livrare în 90 de minute, care a fost extins recent de la 4 la 13 orașe, iar ținta este extinderea la nivel național (în principalele orașe din țară) până la finalul lui 2019.

Procesul de expansiune va fi completat și de dezvoltarea componentei digitale, prin care retailerul urmărește să ofere cumpărătorilor o experiență de shopping mult mai rapidă. „Văd un viitor în combinația dintre offline și online. Este importantă interacțiunea umană, știm că avem clienți care vin într-un anumit magazin pentru a primi un sfat specializat de la un anumit angajat. Daca această experiență de cumpărături este îmbunătățită și ușurată prin digitalizare, aceasta este, în opinia mea, o rețetă de succes”, spune CEO-ul Carrefour România.

Anul trecut, Carrefour a introdus casele de marcat self check-out, o tehnologie prin care retailerul a schimbat modul de interacțiune cu clienții. Spre exemplu, în magazinul Carrefour Market de la parterul clădirii unde se află sediul Carrefour România, între 50 și 80% dintre tranzacții au loc în prezent prin self check-out. „Mai mult, la Roman, în prima zi de la deschiderea hypermarketului, fără niciun fel de consiliere, 20% din tranzacții au avut loc prin self check-out. Din feedback-ul obținut de la clienți, această opțiune de plată a fost utilă în special în luna decembrie, pentru achizițiile de tip big basket, întrucât cumpărătorii au salvat timp. Este o investiție importantă, pe care o vom face treptat, și avem în plan să avem cel puțin o casă self check-out în fiecare magazin ce va fi inaugurat începând cu 2019”, adaugă executivul.

În schimb, șeful Carrefour România consideră că, retailul va avea în continuare o interfață umană, în ciuda tehnologiilor implementate in-store. „Avem creștere pentru businessul Carrefour România, suntem mai agili în găsirea de soluții pentru a atinge cât mai mulți consumatori, iar boardul ne dă libertatea de a fi un business foarte local. Acestea sunt beneficiile unor rezultate financiare pozitive. Pentru mult timp de acum încolo retailul va avea în continuare o interfață umană, digitalizarea urmând să schimbe infrastructura din spate, retailerii vor avea unelte personalizate pentru a transforma experiența de shopping. Lucrurile nu se vor mișca atât de repede, astfel încât umanul să iasă din peisaj”, conchide Jean Richard de Latour.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content