Acasă > Articole > RealFoods sau comerțul de proximitate la un alt nivel [GALERIE FOTO]

RealFoods sau comerțul de proximitate la un alt nivel [GALERIE FOTO]

real foods

Nu mai este o surpriză pentru nimeni că proximitatea este unul dintre canalele aflate în vizorul tuturor jucătorilor din piață, iar asta face ca nevoia de diferențiere să fie tot mai mare. Antreprenorii din spatele RealFoods au intrat recent pe acest teren, însă își bazează performanța pe termen lung pe câteva elemente clare: sortimentație, servicii și experiență in-store. 

Conceptul. După ce au testat piața de retail cu un magazin virtual în care sortimentația a fost construită în jurul a trei direcții principale: produse de la ferme/mici producători, bio și gourmet, fondatorii businessului RealFoods au decis să facă și pasul în offline. „Ideea a pornit de la faptul că mulți consumatori ne-au spus că ar vrea un loc în care să intre în contact cu produsele și ne-am gandit, de ce nu? Mai ales că poziționarea noastră centrată pe produse de calitate are nevoie de contact direct cu produsele pentru a fi credibilă”, spune Mircea Draja, unul dintre antreprenorii din spatele RealFoods.

Iar oportunitatea de a prelua spațiul în care operează acum magazinul a cântărit serios în această decizie. Așa că, deși în planul inițial era pe listă un alt magazin și un alt concept, proiectul a fost pus pe hold. Având în spate experiența de peste 15 ani în industria bunurilor de larg consum, dar și aventura online-ului, antreprenorul nu a stat prea mult pe gânduri când a fost vorba despre crearea noului concept. „Vorbim despre un spațiu de vânzare de 50 de metri pătrați, în zona Aurel Vlaicu, așa că am gândit un concept prin care să ducem canalul de proximitate la un alt nivel. Drept urmare, am optat pentru un format în care totul e self service”, mai punctează Draja.

Cât despre design, încă de la început s-a dorit ca personajul principal să fie produsele și poveștile producătorilor, astfel încat au fost alese materiale care creează o atmosferă caldă, de băcănie, dar cu un layout modern.  Un loc central în layoutul magazinului îl are vitrina Ucook, în care antreprenorul expune săptămânal cutiile cu rețete gata de gătit pentru două persoane.

Sortimentația. Dacă în teorie alegerea sortimentației este una dintre etapele care ridică dificultăți, pentru proprietarii RealFoods definirea gamei de produse nu a reprezentat o provocare. Desigur, un atu important l-a constituit și experiența online-ului, unde retailerul lucrează cu circa 100 de furnizori și are deja un concept bine definit: „mâncare cu suflet”. „Procesul de listare e riguros centrat pe calitate, cu toate componentele ei: ingrediente naturale, rețete tradiționale și gust. Spre deosebire de o băcănie obișnuită, pe realfoods.ro nu sunt listate decât produse care îndeplinesc criterii specifice de calitate și trec proba degustărilor făcute de chefi profesioniști. Astfel, pentru magazin am selectat undeva la jumătate sortimentația din online și am ales în principal produse fresh și ultra-fresh, care erau în topul preferințelor clienților. Focusul nostru au fost produsele producătorilor locali, apoi am completat oferta cu produse bio și pentru diete speciale. Apoi, ne-am dat seama că, fiind în proximitatea stației de metrou și a unei zone cu clădiri de birouri, este o oportunitate foarte bună pentru categoria «snacking». Drept urmare am gândit un corner unde punem la dispoziția consumatorilor produse «to go»”, explică Mircea Draja.

Astfel, clienții găsesc în magazinul RealFoods în fiecare zi produse proaspete de patiserie (brioșe, croissante, chec etc.), produse de panificație artizanală, mezeluri și preparate tradiționale din carne, lactate și brânzeturi, dar și legume și fructe bio de la ferme și producători români. „Pentru că am deschis magazinul în afara sezonului de legume fructe, ponderea produselor care provin de la producătorii locali este destul de redusă, însă fiind vorba despre un magazin de proximitate trebuia să asigurăm sortimentele de vârf, și am făcut acest lucru prin importuri de fructe și legume bio”.

Mai mult decât atât, retailerul a avut în vedere și opinia clienților. „Cred că și aceasta este o metodă foarte bună de a-ți crea sortimentația. Spre exemplu, punem produse la degustare și rugăm clienții să ne dea un feedback dacă să listăm produsele sau nu.”

Rezultatele. Inaugurat în ultimele zile din luna decembrie, magazinul crește de la o săptămână la alta. „Suntem încă la început pentru a trage linie și a vedea exact unde ne poziționăm. Cert este faptul că evoluția este peste așteptările noastre și am depășit vânzările pe care le făcea băcănia care opera anterior în acest spațiu. Noi vrem să fim mai mult decât o băcănie și considerăm magazinul un spațiu foarte bun pentru a testa produsele și pentru a le facilita consumatorilor accesul la preparate de la mici producători, cu rețete deosebite”, este de părere proprietarul RealFoods.

Și pentru că fidelizarea clienților este un must, retailerul mizează în primul rând pe interacțiunea cu clientul. „Angajații din magazin sunt acolo pentru fiecare client în parte, cunosc foarte bine produsele și povestea din spatele lor. Mai mult decât atât, suntem foarte deschiși la sugestiile clienților legate de sortimentație și încercăm, în măsura în care cererile se potrivesc cu conceptul nostru să le aducem produsele”, punctează acesta.

Cât despre planurile pentru perioada următoare, pe lista scurtă se numără inaugurarea celui de-al doilea magazin RealFoods, câteva proiecte pe zona de produse marcă proprie, o linie de produse ready-to-eat, dar și extinderea portofoliului. „În brick and mortar vom mai testa un alt concept. Vorbim despre un magazin cu o suprafață dublă de vânzare (cca. 100 mp), unde vom avea o sortimentație mai extinsă pe segmentul de produse ready-to-eat și o zonă cu produse ready to cook (gata de gătit n.r.)”, precizează Mircea Draja.

Iar toate aceste proiecte se vor reflecta și în performanța financiară, targetul pentru anul acesta fiind atingerea pragului de 3 milioane de lei, în contextul în care magazinul online crește de la o lună la alta. „Faptul că marii retaileri investesc și ei în acest canal de vânzare ajută la dezvoltarea pieței online și implicit contribuie la dezvoltarea obiceiului de consum în online pentru produsele alimentare. Cât despre magazine, după perioada de stabilizare, vom analiza dacă există și alte oportunități de expansiune în offline”, conchide proprietatul RealFoods.
 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content