Acasă > Articole > RealFoods mai pune o locație pe harta expansiunii, cu o investiție de 300.000 de lei [GALERIE FOTO]

RealFoods mai pune o locație pe harta expansiunii, cu o investiție de 300.000 de lei [GALERIE FOTO]

RealFoods Pipera
RealFoods Pipera
RealFoods Pipera
RealFoods Pipera
RealFoods Pipera
RealFoods Pipera
RealFoods Pipera
RealFoods Pipera
RealFoods Pipera

La nici un an de la deschiderea primului magazin RealFoods, un concept de proximitate construit în jurul produselor de la ferme, bio și gourmet, antreprenorul Mircea Draja a inaugurat cea de-a doua locație, în Pipera Plaza, în Capitală. Și, pentru că primele rezultate sunt promițătoare, retailerul se gândește deja la următoarele locații, dar și la posibilitatea de a extinde conceptul la nivel național.

Care au fost motivele care v-au determinat să deschideți o nouă locație?
Mircea Draja:
Acesta a fost primul nostru proiect pe listă, însă l-am pus pe hold în momentul în care a apărut oportunitatea de a prelua spațiul din Aurel Vlaicu. Ideea a fost să dezvoltăm un format de magazin mai mare, în care să putem lista o sortimentație cât mai extinsă, dar mai ales să dezvoltăm și linia de produse ready-to-eat 2Chefs unde nu am făcut compromis la calitatea ingredientelor și a prospețimii. În plus, având în vedere poziționarea magazinului am inclus și zona de preparate calde pentru prânz.

Cum ați gândit sortimentația?
Mircea Draja:
Am încercat să aducem cât mai mult din produsele care sunt disponibile în online. Însă, așa cum spuneam, scopul a fost să dezvoltăm zona de produse ready-to-eat, dar și mesele calde pentru cumpărătorii din proximitate. Spre exemplu, în parteneriat cu chefii am dezvoltat 50-60 de produse ambalate sub brandul 2Chefs. Per total, sunt listate peste 1.000 de SKU-uri. Dacă vorbim despre lactate, mezeluri carne și legume, ne aprovizionăm în principal de la producători și ferme mici și completăm sortimentația cu produse bio. Provocarea este pe categoria de legume și fructe, unde în sezonul rece suntem nevoiți să completăm sortimentul cu produse bio de import ca să putem oferi un coș de cumpărături complet.

Ce produse au performat cel mai bine? Dacă priviți lucrurile în comparație cu cealaltă locație, sunt diferențe?
Mircea Draja:
În primul rând produsele tradiționale de la producătorii mici, dar și produsele ready-meal și panificația, unde am dezvoltat un parteneriat cu Pain Plaisir. O performanță bună o au și produsele calde și pe zona aceasta intenționăm să organizăm în perioada următoare și cooking show-uri live, în special pentru a promova produsele ready-to-cook pe care le avem sub brandul Ucook.

La ce valoare s-a ridicat investiția?
Mircea Draja:
Undeva la peste 300.000 lei. La fel ca și în prima locație, mobilierul este din lemn și este făcut artizanal special pentu magazin punând accentul pe crearea unei ambiențe cât mai plăcute pentru consumatori. Chiar dacă majoritatea produselor comercializate sunt tradiționale, ne-am dorit un spațiu modern, în care vedetele sunt produsele de pe rafturi.

Cum arată primele rezultate? Sunt în linie cu așteptările setate?
Mircea Draja: 
Fiind deschis foarte recent este prea devreme să analizăm rezultatele. Faptul că avem clienți care revin regulat și clienți din online care vin în magazin este un semn bun. Interesant este că aici vorbim despre o valoare a coșului de cumpărături mai mare. Cumpărăturile variază în funcție de tipul de cumpărături, cele legate de ocazia de consum prânz au o valoare medie de la 20 la 50 de lei, iar pentru clienții care fac cumpărături pentru acasă de produse tradiționale, valoare bonului depășește 100-200 lei. Vorbim despre un format mai mare pe care, dacă se va dovedi de succes, îl vom replica și în alte zone din Capitală.

Deci nu excludeți extinderea conceptului, în viitor?
Mircea Draja:
Pe termen lung credem că acest concept poate deveni un lanț cu acoperire națională, dar în același timp, oriunde am deschide, vrem să păstrăm specificitatea de produse locale. Cred că există piață pentru un astfel de magazin și ne dorim să punem sub aceeași umbrelă producători din toate regiunile. Noi am început acest proces cumva invers, pentru că la început ne-am concentrat pe online, iar acum extinderea în brick-and-mortar aduce clienți noi și în online. În ceea ce privește performanța financiară, sperăm să ajungem anul viitor la o cifră de afaceri de 1 milion de euro cu cele două magazine și online-ul. Cât despre planurile de expansiune, sperăm să ajungem în București la o rețea de 4-5 magazine, după care ne putem gândi să ne extindem și în țară.

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content