Acasă > Articole > Paradiset, un Whole Foods al Scandinaviei [GALERIE FOTO]

Paradiset, un Whole Foods al Scandinaviei [GALERIE FOTO]

Paradiset
Paradiset
Paradiset
Paradiset
Paradiset
Paradiset
Paradiset
Paradiset

Localnicii îl compară cu unul dintre giganții americani, spunând că este „asemeni lui Whole Foods, dar la un nivel mai mic”. Paradiset, un concept născut în Suedia, traduce trendul de „sănătos” printr-o sortimentație ce înglobează până la 80% produse ecologice. 

Schimbarea de generații, dar și un trend tot mai proeminent în zona de sănătos au adus cu ele și o nevoie de schimbare a modului de a face comerț, nevoie din care în ultimii ani au apărut tot felul de concepte care mai de care mai ingenioase. Odată cu inaugurarea primei locații Paradiset, în urmă cu doi ani și jumătate, antreprenorii Johannes Cullberg, fondator și CEO al businessului și Henrik Strinning, Deputy CEO, spuneau start cumpărăturilor în cel mai mare eco shop din Scandinavia, deschis în Stockholm. În traducere liberă, asta înseamnă o sortimentație impresionantă bazată aproape exclusiv pe produse ecologice.

Tot la acea vreme, vorbeam despre unul dintre cele mai mari supermarketuri cu produse ecologice din Europa, unde peste 4.500 de produse își așteaptă cumpărătorii într-un spațiu de 1.600 de metri pătrați. Cu un design mix, unde industrialul și modernul predomină, fructele și legumele pe care le găsești la Paradiset stau pe paleți înalți, fiecare sortiment având alocată o zonă clară. Această aranjare aparte se aplică tuturor gamelor de produse, de la alimente proaspete până la produse congelate, sau sortimente din zona de produse de îngrijire personală.

Toată lumea ar trebui să mănânce conștient

„Mulți consumatori din zilele noastre au nevoie de multiple informații înainte de achiziționarea produselor, precum proveniența produselor, cum sunt acestea fabricate raportat la animale, angajați, natură și mediul înconjurător. Ne asumăm răspunderea să punem la dispoziția clienților o gamă de produse crescute «conștient», fie că este vorba despre carne, pește, produse de panificație sau de igienă personală. Fiecare dintre noi ar trebui să mănânce «conștient»”, declara la momentul deschiderii magazinului, Johannes Cullberg, fondatorul magazinului.

Chiar și în ceea ce privește funcționarea magazinului, obiectivul fondatorilor este de a lăsa cât mai puține amprente asupra mediului. Magazinul include un „food court” și câteva restaurante cu o capacitate de 100 de locuri la mese. Din fructele și legumele rămase se produc sucuri fresh, iar din materiile prime care se apropie de data de expirare sunt gătite diferite feluri de mâncare. Paradiset Food court își susține crezul pentru ecologic în toate modalitățile posibile, aici găsindu-se pizza din ingrediente naturale, propria brutărie artizanală, un raion de prăjituri raw vegane, un altul ce răcorește clienții cu înghețată artizanală, dar și un bar cu bere produsă local și vin organic.

Următorul magazin, în online

În cei doi ani și jumătate de la deschiderea primei unități, Paradiset a creat o mini rețea, ce cuprinde acum trei locații, toate situate în Stockholm. Iar pasul următor, pare a fi online-ul, o zonă care atrage din ce în ce mai mulți retaileri specializați. Lansarea este așteptată de suedezi în vara acestui an.

„Planul de extindere în online a existat dintotdeauna, a fost parte din strategie. Inițial, am vrut magazine fizice pentru a construi brandul, pentru ca pe viitor, volumele să vină din online”, anunța recent Johannes Cullberg. Astfel, fondatorul declară răspicat că își pune toate speranțele în magazinul virtual și că decizia de a intra pe acest segment nu a fost deloc greu de luat. „Este o direcție de dezvoltare atât de evidentă; toți jucătorii merg acum în online și vrem să facem și noi acest lucru”. Compania nu a declarat încă dacă livrările vor fi făcute doar în Stockholm sau și în alte orașe din Suedia, alte declarații pe acest subiect urmând să fie oferite în primăvara acestui an.

Ce cred clienții care au vizitat Paradiset despre concept? Punctul comun al acestora este legat de politica de prețuri, cumpărătorii suedezi fiind plăcut surprinși că acestea sunt mai scăzute decât alte concepte prezente pe piața locală printre care Ica, Coop sau Hemköp. Așadar, dincolo de sortimentație și experiența in-store, prețul este încă un atu care conduce ambele tabere „în Paradis” – retailerii rămân cu profitul, iar cumpărătorii cu o experiență inedită, care-i va face clienți fideli.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content