Acasă > Articole > Nielsen: fragmentarea misiunilor de cumpărare este un trend clar

Nielsen: fragmentarea misiunilor de cumpărare este un trend clar

Shopping

Fragmentarea misiunilor de cumpărare este un trend clar în retailul FMCG global, arată datele companiei de cercetare de piață Nielsen. În medie, o persoană face 56 de vizite într-un magazin de bunuri de larg consum pe parcursul unei luni, cele mai multe misiuni de cumpărare fiind deservite de către magazine de panificație și de patiserie (circa 10 vizite/ lună), supermarketuri de proximitate (7,4 vizite/lună), discounteri (6,5 vizite/lună), magazine de tip convenience store (5,6 vizite/lună), cafenele sau magazine de cafea (5,5) și supermarketuri clasice de dimensiuni mari (5,3).

Datele au fost prezentate în cadrul evenimentului “Shopper World” organizat de Nielsen România pe 11 aprilie la JW Marriott Bucharest Grand Hotel. Trendul este și mai vizibil în rândul shopperilor din noua generație. “Cumpărătorul tânăr din mediul urban face, în medie, patru vizite de achiziții în magazine, pe zi”, a detaliat Sue Temple (Foto), Nielsen Consumer Insight Vice-President Global Product Leadership, prezentă la conferință. În opinia sa, schimbările actuale din comportamentul shopperului sunt cele mai mari din ultimii 25 de ani, fiind dictate și de ritmul în care se dezvoltă magazinele. “Formatele de comerț evoluează, iar cumpărătorul reacționează rapid la toată această transformare a retailului”, a mai spus managerul Nielsen.
România se încadrează în același trend, după cum arată datele studiului Nielsen Shopper Trends 2019 realizat local. În continuare, cumpărăturile de largi dimensiuni (lunare, săptămânele, de refacere a stocurilor) dețin cea mai mare pondere în totalul misiunilor de shopping, însă aceasta este în scădere de la un an la altul.

Cât despre frecvența de cumpărare pe canale de retail, datele arată că supermarketurile și discounterii sunt pe o pantă ascendentă, în timp ce hypermarkturile înregistrează un declin. Astfel, în 2018 numărul mediu de vizite de achiziții în supermarketuri, pe parcursul unei luni, a ajuns la 7.8, față de 6.4 în anul anterior. Spre comparație, în 2014 media era de 4.3 în acest canal de vânzare, și de 3.3 în segmentul discounterilor, unde a crescut până la peste 4.5 în ultimii cinci ani.

Din punct de vedere valoric, diferența dintre ratele de creștere a segmentelor de retail este semnificativă, iar cel mai mult se detașează magazinele moderne de proximitate, cu un plus de 26,2% în 2018 față de anul anterior. Discounterii au crescut cu 10.2% în același interval, supermarketurile cu 9.6%, iar hypermarketurile cu doar 2.5%.

“Focusul se mută tot mai mult de la consumator la shopper datorită schimbărilor majore din peisajul de retail, iar în acest context Nielsen vine cu o soluție care transformă cercetarea de shopper, cu scopul de a înțelege mai bine comportamentul acestuia și de a ne apropia cât mai mult de momentul adevărului - acela în care se face efectiv achiziția produselor. Soluția pe care o lansăm acum în România, SmartStore, aduce în shopper research tehnologia utilizată în industria de gaming. Prin Immersive Reality vom putea testa scenarii de activări in-store anterior execuției acestora în magazine”, a mai afirmat Sue Temple.

Pe termen lung, SmartStore va înlocui metodele tradiționale de shopper research precum exit-interviurile (realizate la ieșirea din magazine), dacă ne referim la portofoliul Nielsen.

 

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content