Acasă > Articole > Nicolae Dragomir, managerul care demontează mitul finanțistului din marile corporații

Nicolae Dragomir, managerul care demontează mitul finanțistului din marile corporații

Nicolae Dragomir, Bergenbier

Împărtășind din experiența sa profesională, Nicolae Dragomir, managerul care a preluat din acest an conducerea departamentului de vânzări al Bergenbier S.A., demontează mitul finanțistului din corporațiile mari afundat în Excel și care nu vorbește aceeași limbă cu oamenii de marketing sau de vânzări. După 10 ani petrecuți în funcția de Director Financiar, el vede trecerea în vânzări ca pe un pas firesc în carieră.

Nicolae Dragomir lucrează de la vârsta de 23 de ani la Bergenbier S.A., unde a intrat pe o poziție entry level în departamentul financiar. S-a dezvoltat rapid în echipa producătorului de bere, astfel că în 2009, la 29 de ani, devenea cel mai tânăr manager din boardul de conducere. De la începutul acestui an a preluat conducerea departamentului de vânzări, cu o echipă de aproximativ 300 de oameni și peste 130 de milioane de euro vânzări generate în 2017, potrivit celor mai recente raportări ale companiei.

Studiile universitare l-au pregătit pentru o carieră de finanțist, fiind absolvent al Facultății de Contabilitate și Informatică de Gestiune din cadrul ASE București, cât și al unui Master în Management și Audit Financiar. Însă experiența în Bergenbier i-a adus perspective noi chiar din primii ani petrecuți în echipa producătorului de bere: „Filosofia companiei noastre este de a expune managerii la toate ariile de business. Doar pentru primii doi ani petrecuți aici pot spune că am fost 100% în financiar, deoarece ulterior am început să aprofundez mai multe arii de business”, afirmă Nicolae.

Astfel, în 2006 prelua funcția de Planning and Performance Manager Supply pe mai multe piețe din grupul ABInBev (fostul proprietar al Bergenbier S.A.), pentru ca în 2009 să fie numit Finance Director. După șapte ani pe această poziție - timp în care Bergenbier S.A a intrat în grupul Molson Coors – Nicolae a primit noi responsabilități, și anume coordonarea echipei din Bulgaria, pe lângă cea din România. „Odată intrat în boardul de conducere al companiei (prin preluarea funcției de Finance Director – n.r.), focusul meu s-a mutat pe comercial. De fapt, întreaga companie are o orientare puternică înspre comercial, pentru că misiunea Bergenbier de a deveni prima alegere pentru consumatori și clienți este îmbrățișată de către toate departamentele”, susține managerul.

Iar această orientare a fost potențată în 2012, în urma tranzacției derulate la nivel internațional ce a integrat Bergenbier S.A în grupul Molson Coors. Aceasta a reprezentat o mare schimbare la nivel organizațional deoarece compania a trecut de la un fond de investiții cu o abordare strategică pe termen scurt la un producător de bere de renume mondial. Molson Coors a venit cu o nouă viziune de business, cu un focus mai mare pe branduri, pe aspectele comerciale, pe dezvoltarea organizației și a relațiilor cu partenerii de business.

„Trebuie să fim acolo unde are loc vânzarea”

Parte a acestei abordări strategice, Bergenbier organizează vizite lunare în retail, la care participă toți managerii care raportează direct unui membru din boardul de conducere. „Trebuie să fim acolo unde se întâmplă vânzarea efectivă pentru a înțelege mai bine cum ne putem atinge obiectivele de business”, mai punctează Nicolae. Pentru cariera sa, poziția de National Sales Director preluată la începutul lui 2019 este o continuare firească a rolului avut anterior în cadrul organizației, deoarece în ultimii 10 ani, perioadă în care a condus departamentul financiar, am colaborat îndeaproape cu partenerii de vânzări ai companiei, astfel că acum îi cunosc pe majoritatea distribuitorilor și clienților Key Accounts. „Acum reprezint Bergenbier dintr-o altă poziție și cred că putem duce colaborarea noastră la următorul nivel”, mai afirmă managerul. În opinia sa, un parteneriat de succes între un producător și un retailer se bazează, în principal, pe trei elemente: transparență, onestitate și deschiderea de a face lucruri împreună, într-un mod
mai bun decât în trecut.

„Cea mai mare provocare este timpul”

Întrebat cum arată o zi normală de lucru la birou, în noua poziție, Nicolae spune că nu a aflat încă acest lucru. „Până acum nu am stat prea mult timp în birou, am mers prin țară pentru a cunoaște cât mai mulți colegi din echipele regionale de management și cât mai mulți parteneri de business. Același program îl voi avea și în următoarele luni și abia apoi voi vedea cum se desfășoară o zi de lucru la birou, în sediul central”, detaliază acesta.

Ca manager, cea mai mare provocare a preluării conducerii unei echipe de peste 300 de oameni, după experiența coordonării departamentului financiar cu mai puțin de 30 de persoane, este timpul. „Îmi doresc să ajung în cât mai multe județe într-un timp scurt. În cadrul acestor vizite pe teren, îmi propun să-i cunosc și pe toți managerii noștri din vânzări, atât la sedința de la prima oră a dimineții, cât și la o ieșire la bere, după programul de lucru”, mai spune Nicolae.

În ceea ce privește performanța vânzărilor, aceasta este înlesnită de portofoliul echilibrat de produse și parteneriatele solide pe care Bergenbier le-a dezvoltat de-a lungul timpului cu clienții, potrivit managerului.

„Pentru colegi vreau aceleași oportunități pe care le-am avut eu”

Printre obiectivele stabilite odată cu preluarea noii funcții se numără dezvoltarea viitoarei generații de manageri de vânzări din cadrul companiei. „Eu pun un accent foarte mare pe dezvoltarea personală și profesională a oamenilor din echipă. Vreau să le ofer colegilor ceea ce mi s-a oferit și mie până acum în Bergenbier: posibilitatea de a se dezvolta într-un mod armonios, fără a sări etape”, detaliază acesta.

Concret, cum dezvoltă compania aptitudinile de vânzări ale angajaților săi? „Vorbim mai puțin de traininguri externe și mai mult de îmbunătățirea skillurilor on-the-job”, mai precizează managerul. La oamenii pe care îi recrutează, Nicolae apreciază cel mai mult dorința de a învăța și de a se dezvolta, onestitatea și transparența. „Toate aceste virtuți m-au ajutat și pe mine să ajung acolo unde sunt astăzi”. Cât despre propriul stil de management, Nicolae îl caracterizează prin două cuvinte: transparență și deschidere către dialog.

În funcția actuală, deși momentan petrece mult timp în deplasările prin țară, el este convins că își poate găsi echilibrul între viața personală și job, astfel încât să nu-și neglijeze „meseria” de tătic pentru un băiat de opt ani și o fată de trei ani. „Timpul liber pentru mine înseamnă familie, prieteni și călătorii. În timpul săptămânii este doar familia, prietenii intră în peisaj abia în weekend”, mai spune Nicolae.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content