FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Mircea Stan, Postis: Rolul platformelor care integrează sistemele necesare retailerilor va deveni tot mai mare

Mircea Stan, Postis: Rolul platformelor care integrează sistemele necesare retailerilor va deveni tot mai mare

mircea stan postis curierat

În tandem cu creșterea pieței de e-commerce și necesitatea retailerilor de a implementa noi soluții pentru optimizarea businessului, piața de logistică a cunoscut o maturizare rapidă în ultimii ani. Mircea Stan, fondator și CEO Postis, platformă ce integrează peste 200 de soluții de transport și livrare în Europa, spune că, din orice unghi ai privi, serviciile de curierat au devenit parte a ecosistemului logistic folosit de orice retailer care vrea să se dezvolte în continuare pe termen mediu și lung. 

Cum vedeți trendul digitalizării din ultimii ani și cum ajută la evoluția comerțului local?

Digitalizarea și utilizarea tehnologiei au venit ca răspuns la nevoia retailerilor de a optimiza alocarea resurselor necesare pentru expansiunea unui business cu volume mari în bune condiții, dar cu marje de profit foarte mici. Listăm aici forța de muncă, terenul necesar construirii sau găsirea unui spațiu cu vad bun, energia electrică sau gaz. Fiecare dintre aceste resurse este mai dificil de găsit sau a devenit mai scumpă, ca urmare a apărut nevoia de creare de noi procese care să le folosească mai bine. În retailul offline, vedem aceste tendințe peste tot, de la self-service pentru cântărire, ambalare sau plată sau explozia programelor de loialitate. În momentul în care prezența fizică și-a atins limitele, trecerea în online a facilitat continuarea expansiunii. Prin excelență, au fost necesare digitalizarea și automatizarea proceselor pentru asigurarea unei experiențe de cumpărare și livrare ușoară, intuitivă, transparentă și rapidă. Prețul corect, rapiditatea, predictibilitatea, informarea în timp real, eliminarea erorilor sau rezolvarea imediată atunci când apar, experiența de vânzare personalizată după programul sau nevoile clienților, toate acestea sunt criterii tot mai prezente atunci când aceștia aleg magazinul de unde cumpără. Și fiecare dintre aceste criterii își găsesc răspunsul în utilizarea tehnologiilor digitale, care asigură procese integrate, simplificate, personalizate, care folosesc informațiile oferite de cumpărători pentru a oferi cea mai bună experiență de fiecare dată.

Cum s-a schimbat piața de logistică și curierat în ultimul an?

Noile obiceiuri de cumpărare au pus o presiune tot mai mare pe comercianți, care s-au văzut nevoiți să schimbe modul în care atrag clienți în magazin și le păstrează interesul. O altă sursă de presiune a venit din concurența crescută din online, datorată și extinderii comerțului cross-border și a platformelor marketplace. În acest context, companiile de logistică, transport și curierat au trecut printr-un proces de maturizare accelerată pentru a oferi comercianților infrastructura necesară. În ultimul an am văzut ecosisteme logistice tot mai complexe, care integrează depozite locale sau magazine fizice ca puncte de fulfillment pentru reducerea distanțelor, duratelor și costurilor de livrare. Am văzut dezvoltarea unei piețe de servicii de e-fulfillment și tot mai multe marketplace-uri, precum și creșterea investițiilor și trecerea la soluții avansate pentru managementul depozitelor, dezvoltarea magazinelor online sau managementul relației cu clienții. La nivel de transport, am văzut investiții semnificative în capacități de livrare variate pentru a fi optimizate pentru tipologii tot mai diferite de produse, de la curieri pe bicicletă pentru livrări mici, rapide, la transport refrigerat, agabaritic sau eco. Ca să facă față acestor noi complexități, fără să își piardă focusul de la domeniul principal de activitate, retailerii au nevoie de ajutor. Și aici venim noi, cu Platforma Postis. La nivel de livrări last-mile, le asigurăm integrarea sistemelor implicate în managementul comenzilor și livrărilor, le simplificăm și le automatizăm procesele de logistică, asigurăm cea mai mare varietate de opțiuni de livrare, orchestrăm datele între toate aceste sisteme și optimizăm totul cu ajutorul Inteligenței Artificiale. Astfel, retailerii pot scala rapid, pot testa și implementa noi opțiuni de livrare și experiențe de client, cresc eficiența, predictibilitatea și controlul și reduc costurile.

Citește și: Tendințe în e-commerce: creștere de până la 10% în 2022, anticiparea stocurilor și livrarea la lockere

Care sunt atributele care contează în acest moment pentru shopper în online?

Vor să cumpere ușor, rapid și să aibă mai multe opțiuni variate de livrare din care să poată alege, fie momentul când li se livrează, iar aici vorbim de livrări express sub o oră, livrări standard, livrări programate, fie locul unde li se livrează, și aici aleg între livrarea la o adresă, într-un magazin fizic, locker sau punct de ridicare. Clienții vor transparență și predictibilitate, să fie informați cu privire la statusul comenzii lor și la etapele de livrare. Dar, oricât de mult ar fi optimizate procesele, probleme apar mereu. Atunci când se întâmplă, cumpărătorii așteaptă proactivitate și orientare către găsirea unei soluții din partea retailerului sau a livratorului. Toate aceste aspecte vor contribui la încrederea pe care cumpărătorul respectiv o va avea pe viitor în acel retailer.

Ați lansat de curând o inițiativă în acest sens, aplicația Parcely. Ce rezultate aveți și ce valoare aduce atât consumatorului, cât și retailerului?

Parcely este prima aplicație integrată de Track & Trace destinată cumpărătorilor finali, prin intermediul căreia își pot urmări în mod transparent, direct pe telefonul mobil, toate comenzile pe care urmează să le primească, indiferent de magazinul de la care au făcut achiziția și de compania de curierat folosită pentru livrare. Cumpărătorii pot vizualiza statusul tuturor comenzilor plasate, într-un singur loc, fără a mai fi nevoiți să verifice periodic alte aplicații sau site-uri. Primesc notificări pe telefon în timp real, în fiecare etapă a livrării, de la procesarea comenzii de către comerciant până la livrarea propriu-zisă, iar la finalul comenzii, pot inclusiv să ofere rating și feedback referitor la calitatea livrării. De la momentul lansării și până în prezent, numărul de noi adepți continuă să crească în fiecare săptămână, având și zile în care e depășit pragul de 500 de descărcări. Motivul descărcării a depășit faza curiozității și 93% dintre cei care o instalează încep să o utilizeze din prima săptămână, introducând un AWB în lista personală pentru a-și urmări livrarea. Aplicația și-a dovedit utilitatea, procentul celor care au testat-o și apoi au dezinstalat-o de pe telefonul mobil fiind sub 10%. În medie, numărul de comenzi urmărite prin Parcely by Postis de fiecare dintre utilizatori a crescut la 2,4 comenzi pe săptămână și, dacă în urmă cu 2 luni, doar 30% dintre ei aveau comenzi la mai mult de 3 retaileri diferiți, acum acest procent a crescut la 48%. Numărul de comenzi variază între 1 și 7 comenzi pe săptămână, iar produsele cumpărate cel mai frecvent de cei ce urmăresc livrările pe care le așteaptă de la retailerii înregistrați în Parcely sunt din categoriile: FMCG, home&deco, farmacii și fashion.

Citește interviul integral AICI. 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content