Acasă > Articole > Metro Craiova, cel mai ieftin magazin din sudul țării în luna februarie

Metro Craiova, cel mai ieftin magazin din sudul țării în luna februarie

cel mai ieftin magazin din sudul tarii

Magazinul cash&carry Metro Craiova a fost cea mai ieftină unitate comercială din sudul țării în luna februarie potrivit studiului Shopping Basket, care analizează, lunar, prețurile principalelor bunuri de larg consum din cele mai importante rețele comerciale din România. Astfel, valoarea coșului de cumpărături format din 5 produse de bază (apă, bere, cafea, iaurt, cașcaval) găsite în toate cele 13 hypermarketuri, supermarketuri, unități cash & carry și magazine online monitorizate luna trecută a fost de 25,19 lei, în unitatea Metro Craiova.

Următorii clasaţi în topul celor mai ieftine magazine sunt hypemarketul Auchan Bradu Pitești și magazinul cash&carry Selgros Agigea cu o valoare a coșului de cumpărături de 25,80 lei, respectiv 26,05 de lei. La polul opus se află supermarket MyAuchan Otopeni, unde coșul de cumpărături format din cele cinci produse găsite în toate unitățile monitorizate s-a ridicat la 29,25 de lei, ocupând astfel prima poziție în topul celor mai scumpe magazine din sudul țării.

În ceea ce privește magazinele online, cea mai ieftină unitate comercială în luna februarie a fost cora.ro, unde valoarea coșului de cumpărături alcătuit din cele  cinci produse disponibile și în magazinele fizice a fost 41,86 de lei (26,86 lei + 15 lei). Acesta a fost urmat în clasamentul unităților online de carrefour-online.ro, unde coșul de cumpărături s-a ridicat la 45,42 de lei (25,42 lei + 20 de lei transportul) și mega-image.ro, platforma de comerț online a retailului Mega Image, unde valoarea coșului de cumpărături care a inclus cele cinci produse s-a ridicat la 47,54 lei (27,54 lei + 20 de lei transportul).

Dacă ne referim însă la disponibilitatea produselor la raft, în ziua în care a fost realizată cercetarea (6 februarie n.r.), în toate magazinele monitorizate au existat situații de out-of-stock. În magazinele Auchan Bradu Pitești, Carrefour Râmnicu Vâlcea, Profi Târgu Jiu și Selgros Agigea a lipsit câte un produs din lista de cumpărături analizată în studiul Shopping Basket. Cele mai multe situații de out-of-stock au fost raportate în hypermarketul Kaufland Alexandria, unde șase din cele 20 de produse nu au fost disponibile la raft.
Cât despre magazinele cu cele mai multe produse cu prețul cel mai mic, pe segmentul de hypermarketuri, în unitățile Cora Constanța (Brătianu) și Carrefour Râmnicu Vâlcea au fost găsite 3 astfel de produse, în timp ce pe segmentul de supermarketuri, magazinele Market Slatina și Profi Târgu Jiu au avut câte 2 produse cu cel mai mic preț.

Despre analiza Shopping Basket

Pentru al 14-lea an consecutiv, Revista Progresiv publică analiza Shopping Basket, un studiu de tip mystery shopping realizat de agenția de servicii de marketing și comunicare Mercury360, care monitorizează prețurile din rețelele internaționale de magazine alimentare. În analiză sunt incluse 10 rețele de magazine și cele mai importante trei magazine online: carrefouronline.ro, coradrive.ro și mega-image.ro.

Locațiile monitorizate sunt schimbate trimestrial, pentru a fi acoperite toate regiunile importante ale țării pe parcursul unui an. Astfel, în primul trimestru al analizei sunt monitorizate magazinele din Capitală.
Lista de produse, care include 20 de articole alimentare și nealimentare, este comună la hypermarketuri, supermarketuri și cash&carry, pentru formatul discount fiind monitorizate alte articole. Produsele din lista de cumpărături analizată în studiul Shopping Basket sunt SKU-uri (articole) lider în segmentul IKA, selctate din Top 3 Sku pe categoriile / segmentele vizate – clasament realizat de către compania de cercetare RetailZoom pe universul de magazine monitorizate în 2017. Produsele sunt achiziționate la începutul fiecărei luni, iar data la care se realizează vizitele în magazine variază de la o lună la alta. Prețurile publicate sunt cele afișate pe bonul de cumpărături.

În studiul calitativ din secțiunea Shopping Basket există o scară de notare pentru a stabili nivelul de curățenie și de mercantizare al magazinului vizitat. În ceea ce privește mercantizarea magazinului, criteriile urmărite sunt: disponibilitatea la raft a produselor, aranjarea pe raft și accesibilitatea acestora, precum și curățenia și integritatea produselor. Dacă două din cele trei criterii nu sunt îndeplinite pe deplin, se va nota „insuficient" în dreptul nivelului de mercantizare al magazinului.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content