Acasă > Articole > Karma Food, supermarketul în care primești ce meriți [GALERIE FOTO]

Karma Food, supermarketul în care primești ce meriți [GALERIE FOTO]

Karma Food
Karma Store
Karma Store
Karma Store
Karma Store
Karma Store
Karma Store
Karma Store
Karma Store

„Karma nu are un meniu. Ești servit cu ceea ce meriți”, pare fi o veche lege a karmei. Transpusă în lumea retailului, cum tot mai mulți oameni sunt interesați nu doar de hrana sănătoasă, ci și de o dietă vegetariană sau vegană, elvețienii de la Coop s-au gândit, în vara anului trecut, să deschidă Karma - prima unitate din ceea ce ar urma să devină un lanț de supermarketuri vegetariene. 

Numele a fost inspirat din cel al mărcii private de produse vegetariene și vegane a retailerului, iar gara din Zug, localitate situată în apropiere de Zürich, este prima care găzduiește acest concept. Practic, aici nu se găsesc deloc produse din carne. Nici băuturile alcoolice foarte tari, cum ar fi whisky-ul, nu își au loc pe rafturile acestui concept store. În schimb, Karma Shop pune la dispoziția clienților 2.000 de produse fără carne, cea mai mare varietate de produse de acest tip din întreaga Elveție.

Acest tip de supermarket se diferențiază net de celelalte formate existente deja în portofoliu celor de la Coop, așa cum sunt Coop to go, Zopf & Zöpfli și Marché Express. Dispuse într-un spațiu de 140 de metri pătrați, o treime dintre produse (a căror gamă variază de la alimente proaspete și ambalate, până la nuci și cereale vrac - pentru a răspunde astfel clienților la solicitările legate de reducerea consumului de ambalaje) au certificări organice sau fair-trade. Produsele nealimentare - cum ar fi cele de papetărie, cosmeticele vegane - vin să completeze oferta magazinului. Dincolo de cumpărăturile propriu-zise, consumatorii pot sta la o cafea și ceai într-o zonă amenajată și pot încerca bolurile pentru micul dejun, smoothie-uri, salate, sandvișuri sau hotdog vegan. Toate acestea vin în completarea imaginii noului format de magazin care se vrea a fi una tânără și modernă. Unitatea are și o colaborare cu site-ul de rețete Fooby, astfel încât în fiecare săptămână este prezentată o rețetă vegetariană. Țința celor de la Coop este atragerea consumatorilor vegetarieni și flexitarieni, în special a celor tineri și dinamici, dar și a tuturor celor care „sunt interesați de tendințele alimentare și vor să adopte o alimentație sănătoasă și durabilă”, subliniază elvețienii. Și nici nu este de mirare că ținta celor de la Coop sunt persoanele cu vârste cuprinse între 15 și 34 de ani, căci, potrivit studiilor, aceasta este categoria care grupează cel mai mare număr de vegetarieni și flexitarieni. Cum femeile sunt cele care adoptă mai ușor o dietă vegetariană sau vegană, deci și cele care frecventează mai des magazinele cu produse de profil, pentru o experiență bună de cumpărături nu doar produsele în sine sunt importante, ci și designul magazinului Karma, care este unul colorat și vesel.

Dar până la crearea unității vegetariene, lucrurile au fost pregătite din timp, iar cei de la Coop cred că formula lor va avea succes ținând cont de apetitul tot mai mare pentru astfel de produse. De fapt, studiile arată că doar aproximativ 2% din populația Elveției este vegetariană sau vegană, dar 40% este flexitariană (dieta este bazată pe produse vegetariene, însă ocazional este consumată și carne). Astfel, încă din 2006, retailerul elvețian a introdus, treptat, produse marcă proprie vegetariene, sub diferite nume (unul dintre ele fiind chiar Karma) pentru ca, zece ani mai târziu, să ajungă la 500 de SKU-uri. „Dacă vegetarienii clasici nu consumă carne, în principal din respect pentru mediu și pentru bunăstarea animalelor, flexitarienii, mai degrabă, sunt mai preocupați de sănătatea lor”, spunea, în urmă cu doi ani, Silvio Baselgia, responsabil de produse proaspete la Coop.

Potrivit raportului financiar pentru anul 2017 al grupului Coop, cu venituri anuale de aproape 30 de miliarde de franci (26,3 miliarde de euro), doar brandul propriu Karma, lansat în 2013 și care, în prezent, are peste 200 de produse, a generat anul trecut vânzări de 71,1 milioane de franci (62,3 mil. de euro), în creștere de la 40,3 milioane de franci (35,3 mil. de euro) în 2016. Iar planurile celor de la Coop nu se opresc aici. Ei vor, treptat, să crească și numărul de magazine Karma, căci, deocamdată, pe lângă unitatea din Zug, a mai fost inaugurată una într-un centru comercial din Zürich.

Totuși, pariul pe această nișă poate fi unul riscant, doar dacă privim la exemplul germanilor de la Veganz, primul lanț de supermarketuri vegetariene din lume, care se confruntă cu probleme financiare (pe care proprietarii le-au pus pe seama creșterii concurenței și nu a lipsei de cerere), în ciuda ambițiilor de extindere inițiale. În plus, elvețienii sunt recunoscuți ca fiind mâncători de carne, așadar o extindere agresivă într-o țară în care doar se simt influențe ale dietei vegetariene, poate fi pe muchie de cuțit. Mirjam Hauser, analist de trenduri și de comportament al consumatorilor în cadrul companiei GIM Suisse, explica pentru publicația elvețiană The Local, că trendul vegetarian este parte dintr-o mișcare mai amplă către o dietă mai variată, unde un rol important îl joacă preferințele străinilor stabiliți în țara Cantoanelor. „Imigrația din Uniunea Europeană este la baza cererii pentru o gamă mai variată de alimente și meniuri, inclusiv bucătării etnice, care de cele mai multe ori îi influențează și pe elvețieni”, a spus ea. Cu toate acestea, potențial există, iar răbdarea ar trebui să fie și ea pe listă.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content