Acasă > Articole > Ionuț Ilie, General Manager Ice Cream Unilever SCE, despre ultimii 20 de ani în retail & FMCG

Ionuț Ilie, General Manager Ice Cream Unilever SCE, despre ultimii 20 de ani în retail & FMCG

Ionut Ilie, Unilever

La aniversarea a 20 de ani de existență, Progresiv lansează provocarea #20YearsChallenge pentru managerii de top și antreprenori din piața românească de profil. Astfel, privim ultimii 20 de ani prin ochii celor care au contribuit cu idei noi, pasiune și muncă la dezvoltarea retailului și a industriei FMCG.

 

Interviu cu Ionuț Ilie, General Manager Ice Cream Unilever South Central Europe, despre ultimii 20 de ani în retail & FMCG:

#RepereleCelor20DeAni

Repere ceva mai vechi de 20 de ani: deschiderea Metro, primul format modern de retail din România. Apoi prima criză serioasă, la finalul anilor ̓90, când leul s-a devalorizat cu 30-40% în câteva zile și toți jucătorii mari s-au oprit din vândut, iar ulterior fiecare publica o nouă listă de prețuri în fiecare săptămână; primul hypermarket în 2001, deschis de Carrefour; criza din 2009-2011 din care am învățat enorm.
Ultimul reper important aș zice că a fost dezvoltarea sau, mai degrabă, explozia comerțului de proximitate condus de Mega Image și apoi accelerat de Profi, dar și dezvoltarea accelerată a segmentului de discount.
Foarte recent, un reper important a devenit online-ul.

#LecțiileÎnvățate
În perioadele de criză, provocarea maximă a fost mai degrabă cum să îmi păstrez calmul și să protejez oamenii din echipă de presiunea incredibilă la care erau supuși. De asemenea, a trebuit să învăț să anticipez mișcările pieței și să interpretez corect comportamentul consumatorului în astfel de perioade, astfel încât să aloc corect resursele (din ce în ce mai puține).

#RevoluțiaDigitală
Nu aș zice că a transformat dramatic ceva anume deocamdată, cel puțin nu în FMCG. Se vorbește mult despre acest fenomen, se investește la fel de mult și nu cred că a fost sau este cineva pe deplin pregătit pentru ce urmează. Noi investigăm și dezvoltăm abilități, investim în automatizări și căutăm precizie în felul în care ne adresăm consumatorilor și în segmentarea acestora.

#TrenduriDeViitor
Online-ul va crește accelerat, cu o componentă foarte specială - Food Delivery Platforms. Însă proximitatea va fi în continuare vedeta retailului și cred că magazinele ultra-specializate își vor face loc din ce în ce mai mult în peisajul retailului din regiune. Intuiesc o dezvoltare accelerată a magazinelor de tip drogherii pentru următorii ani.
Din punct de vedere categorii, cred că „naturals“ va fi trendul viitorului pe toate segmentele home care, personal care products, alimente și băuturi.
Business responsabil și transparent - acesta cred că va fi un trend extrem de important, iar „mai puțin plastic“ va deveni o necesitate pentru întreaga industrie.

#DiversificareaPieței
Aș zice că nu mai mult decât alte industrii. Probabil vor apărea canale și jucători noi (sper că inclusiv jucători locali puternici), atât în retail, cât și în zona de producție. Din punct de vedere categorii, cu siguranță segmentarea și sub-segmentarea vor continua pe toate industriile, din motive diferite: pentru că apar materiale /suprafețe noi (în segmentul home care products), nevoi și obiceiuri noi de consum (produse de îngrijire personală), trendurile organic, vegan, „fără alergeni” în piața alimentară etc. Viața va fi din ce în ce mai agitată și timpul tot mai scurt, iar acest lucru va atrage după sine apariția unor produse noi cu o componentă mare de „convenience” (ușurința în utilizare) – ready-meals, șampon uscat pentru păr, detergent de rufe pentru spălare fără apă (dry detergents).

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content