FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Fresh Atelier sau cum definește Delhaize ultra-proximitatea

Fresh Atelier sau cum definește Delhaize ultra-proximitatea

Fresh Atelier

Delhaize a lansat recent un nou concept de retail prin care începe ofensiva urbană pe piața din Belgia. Descris de presa locală ca fiind ultra-urban, ultra-local, ultra-modern și ultra-fresh, acesta promite cumpărătorilor săi, în principal, soluții pentru mesele de peste zi, cât și acoperirea unui număr de 20 de centre urbane în decurs de trei ani, prin deschiderea a 200 de unități.

Un format redus ca dimensiune, de doar 100 de metri pătrați (de altfel, cel mai mic magazin din portofoliul retailerului belgian), Fresh Atelier este situat în mediul urban și în zone cât mai accesibile cu putință, reinventând astfel conceptul de „ultra-proximitate”. Magazinul are o zonă specială unde se poate pregăti mâncare caldă, dar și supe, snackuri sau smoothie-uri, toate ultra-proaspete.

Magazinul propune, de asemenea, și un bar de salate de tip self-service. În plus, cumpărătorii pot alege din cele 1.500 de SKU-uri de la raioane precum panificație, salate, snackuri și băuturi. Fresh Atelier face mai ușor mâncatul sănătos, prin faptul că oferă soluții ready-meals proaspăt preparate, folosind rețete care contribuie la o dietă echilibrată. Pentru a respecta angajamentul Delhaize pentru sustenabilitate, atât pentru sucurile de fructe, cât și pentru supele zilei sunt folosite produse nevândute din raionul de fructe și legume.

Un exemplu de „retail instant”

În același timp, unitățile Fresh Atelier vor fi și puncte de ridicare a comenzilor online. „Este un exemplu de «retail instant», în care cumpărăturile offline și cele online sunt combinate pentru prima dată cu ideea de a lua produsele la pachet”, a spus Xavier Piesvaux, CEO-ul Delhaize Belgia. Compania targetează, în primul rând, consumatorii urbani familiarizați deja cu tehnologiile digitale, care vor să câștige timp și își doresc să mănânce sănătos.

Primul magazin Fresh Atelier, gândit în franciză – la fel ca Proxy Delhaize sau Shop & Go – a fost inaugurat în cadrul galeriilor Ravenstein, situate în apropiere de Gara Centrală din Bruxelles, iar luna aceasta un al doilea Fresh Atelier urmează să fie deschis în Leuven. „Sunt 22.000 de persoane care lucreză în această zonă (a galeriilor Ravenstein, n.r.). Ele sunt în căutarea unor soluții pentru masa de prânz care să le ofere zilnic varietate, dar și eficiență și un spațiu cât mai practic, la care se adaugă și garanții legate de calitatea și sursa alimentelor. Aspectul cel mai frapant este că această clientelă nu este dispusă să parcurgă mai mult de 300 de metri pentru a-și găsi magazinul preferat”, declara Jean-Cédric de Terwangne, Banner Director Shop&Go și responsabil de crearea noului format, citat de presa belgiană de business.

Privit din acest punct, Delhaize Fresh Atelier are capacitatea de a se multiplica la fiecare 600 de metri, în zonele cu o concentrare mare a forței de muncă.

Eficiență operațională

Din punct de vedere logistic, magazinul este aprovizionat o dată pe zi, cu camionul, pentru a fi acoperite astfel nevoile unei sortimentații proprii. Aflat într-o luptă declarată împotriva deșeurilor din plastic, Delhaize a decis ca la Fresh Atelier produsele să fie puse în sacoșe reutilizabile din pânză – răspunzând astfel unei cerințe venite mai ales din partea consumatorilor tineri.

„Proximitate, inspirație și inovație”, acestea sunt cele trei elemente care stau la baza conceptului Fresh Atelier. De altfel, acest nou concept a fost dezvoltat în urma unei analize amănunțite a nevoilor consumatorilor, renunțând la designul clasic al magazinelor în favoarea unuia mai modern, adaptat pentru a răspunde cerințelor tot mai mari ale clienților. „Delhaize își ascultă acum mai mult ca niciodată clienții, pentru a răspunde și mai bine nevoilor lor curente. Cred că acest format este unul reușit și în curând vom lansa pe piață și alte concepte noi”, a mai afirmat Xavier Piesvaux.

Belgienii de la Delhaize au venit cu inovații nu doar în ceea ce privește mâncarea, ci și gradul de digitalizare al acestui nou format. Magazinul are circa opt angajați, iar pentru și mai multă rapiditate, checkout-ul va fi automatizat, cu ajutorul Quickscan. Mai mult, începând cu luna februarie a anului viitor, se va introduce și plata cu smartphone-ul prin intermediul unei aplicații de tipul scan&pay. Pe lângă cumpărăturile pe care le pot face pe loc, din sortimentația listată la raft, clienții pot plasa și comenzi online din gama de peste 15.000 de produse disponibilă în mediul virtual, cu ridicare din magazin a doua zi. Aceasta este o altă modalitate de a veni cu ceva nou și inovator în fața unei clientele urbane care caută acest mix între serviciile oferite instant și accesul de la distanță la o varietate mare de produse.

Practic, Delhaize deschide în Belgia primul „city drive”, adică un fel de pick-up point pentru pietoni. De fapt, în afară de accentul pus pe produsele proaspete, tocmai această funcționalitate este ceea ce deosebește Fresh Atelier de Shop & Go. Xavier Piesvaux crede că piața cumpărăturilor online din supermarketuri va crește exponențial. Iar dacă formatul Fresh Atelier se va dovedi unul de succes, acesta va crește semnificativ și numărul celor 117 pick-up pointuri pe care Delhaize le are în prezent.

Plan de expansiune ambițios

În ceea ce privește expansiunea, belgienii de la Delhaize au un plan ambițios: acela de a deschide 200 de magazine Fresh Atelier în 20 de centre urbane, în următorii trei ani. De asemenea, un alt pariu al retailerului belgian este acela de a face din aceste mici magazine un punct important de colectare a produselor comandate online pe www.delhaize.be.

Pe lângă acestea, este foarte probabil ca Delhaize să mizeze pe expansiune și cu alte formate noi de magazine, compania având o experiență de peste 150 de ani în comerț. În 2016 a decis să-și unească forțele cu olandezii de la Ahold, o altă companie puternică în piață. Astăzi, Ahold Delhaize este unul dintre cele mai mari grupuri din retailul alimentar, deservind peste 50 de milioane de consumatori din întreaga lume, în cele peste 6.600 de magazine de diferite formate. Anul trecut, Ahold Delhaize a avut vânzări nete cumulate de aproape 63 de miliarde de euro.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content