Acasă > Articole > Cum arată topul celor mai mari retaileri la nivel european?

Cum arată topul celor mai mari retaileri la nivel european?

cos cumparaturi

Grupul german Schwarz, proprietarul rețelelor Kaufland și Lidl, este cel mai bine poziționat retailer pe harta europeană a retailului, potrivit clasamentului realizat de LZ Retailytics.Cu o creștere de 6% a vânzărilor în 2017 comparativ cu anul precedent, Schwarz Group a reușit să se detașeze considerabil de restul jucătorilor din piața retailului european, raportând o cifră de afaceri de 106 miliarde de euro. Poziția a doua este ocupată de retailerul francez Carrefour, care a înregistrat vânzări de 64 miliarde de euro, în ușoară scădere (-0,7%) față de anul 2017. 

Clasamentul este completat de discounterul Aldi, care a bifat o creștere a afacerilor de 6,4%, până la 61,7 miliarde de euro. De altfel, evoluția nu este deloc surprinzătoare dacă avem în vedere interesul în creștere al cumpărătorilor vizavi de formatul de discount.

”Performanța primilor trei retaileri confirmă zicala «oamenii săraci trebuie să facă economii, în timp ce celor bogați trebuie să le placă». Dacă ne uităm la creșterea puternică a vânzărilor Aldi, prin comparație cu declinul Carrefour, este mai mult decât evidentă direcția în care merg lucrurile. Iar dacă aceste divergențe vor continua, Aldi va elimina liderul pieței din Franța de pe locul doi al celor mai mari jucători europeni anul acesta”, susțin analiștii LZ Retailytics.

Pe poziția a patra în topul celor mai mari retaileri care operează în Europa se află Tesco, pentru care 2017 nu a fost cel mai bun an, înregistrând o scădere a vânzărilor de 3,9%. În top 10 regăsim și grupul german Rewe, pe francezii de la Auchan, dar și grupul Metro. Dintre aceștia, Rewe a raportat o creștere de 6,9% a veniturilor, în timp ce Auchan a înregistrat un declin de 1,5%.  Cât despre Metro, grupul german a trecut anul trecut printr-un proces de separare a businessului, astfel că au fost schimbări de poziție.

”Dincolo de evoluția retalerilor în clasament, merită menționat faptul că cei mai importanți 10 jucători din Europa realizează vânzări anuale de peste 30 de miliarde de euro. Evident, există mișcări în clasament, atât în jos, cât și în sus, dar se datorează în principal separării businessului Metro. În plus, chiar dacă nu vorbim despre top 10, merită menționat Amazon, care s-a extins foarte rapid (+18% CA în 2017) și a făcut cel mai mare salt în clasament, ajungând pe poziția a 12-a”, mai precizează analiștii LZ Retailytics.
 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content