Acasă > Articole > Crama Liliac își mărește capacitatea de producție cu 30% și așteaptă afaceri de 7,4 mil. lei

Crama Liliac își mărește capacitatea de producție cu 30% și așteaptă afaceri de 7,4 mil. lei

crama liliac

Crama Liliac, operată de compania amb Wine Company, parte din consorțiul austriac amb Holding, continuă trendul ascendent din ultimii ani și așteaptă un avans de 10% al afacerilor în 2018, până la 7,4 milioane de lei.

„După un 2017 în care recolta a fost mai mică, din cauza înghețului, în acest an ne focusăm pe optimizarea structurii businessului și ne dorim reducerea pierderilor și, totodată, să creăm un business tot mai sustenabil. În acest an ne-am propus o creștere de 10% a vânzărilor și se anunță un an promițător din punctul de vedere al recoltei. Bineînțeles, activăm într-un business influențat de vreme, dar estimările mele sunt optimiste”, declară pentru Progresiv Miron Radic, cel care a preluat conducerea companiei din luna ianuarie a acestui an.

În ceea ce privește investițiile realizate până în prezent, Adriana Mitu, COO la Liliac, vorbește despre un buget de 10,5 milioane de euro, direcționați atât în terenuri și viță de vie, cât și în crama situată în Batoș, județul Mureș. „În 2010 am început investițiile, am cumpărat 14 hectare de viță de vie și ușor, ușor am început să culegem. Practic, producția din 2011 a fost prima, vinul a fost îmbuteliat în februarie 2012, iar apoi am început să ieșim pe piață. De la 14 hectare, în prezent avem 52 de hectare, dintre care 38 la Batoș, Mureș și încă 14 la Lechința, Bistrița-Năsăud”.

Potrivit reprezentanților Liliac, producătorul va finaliza extinderea cramei până la sfârșitul lui 2019, pe lista de investiții fiind și o cameră specială pentru baricuri. Astfel, dacă în prezent crama poate susține o producție în tancuri de 300.000 de litri, la care se adaugă încă 150 de baricuri cu capacitatea de 225-300 litri fiecare, odată cu extinderea, crama va produce cu circa 30% mai mult vin.

Primul vin spumant din portofoliu și pași către agroturism

De la lansarea primului vin, în 2012, și până în prezent, compania și-a îmbogățit continuu portofoliul, cu produse inovatoare precum Liliac Nectar of Transylvania, Orange Wine sau Liliac & Kracher Transylvanian Ice Wine. 

„Lansările depind de creativitatea echipei de producție și avem ceva planificat pentru anul viitor, dar rămâne de văzut, este încă prea devreme să spun mai multe. În schimb, anul acesta vom lansa, în iulie, primul nostru vin spumant din portofoliu, în varianta alb, urmând și rose”, mai spune Miron Radic.

Din totalul portofoliului, crama Liliac produce 70% vinuri albe și rose, restul fiind vinuri roșii. Printre game se află Lily și Crepuscul, produse special destinate retailului (Auchan, Carrefour, Kaufland, Metro etc.), gama premium - Liliac, Young Liliac, Private Selection și Titan. 

Din totalul vânzărilor Liliac, exportul ocupă undeva la 10-20%. În ceea ce privește vânzările pe plan local, retailul deține o felie de 20%, restul aparținând HoReCa. 

„Ultima țară în care am intrat este Belgia, ca urmare a târgului de la ProWein din Düsseldorf, Germania. Mai suntem prezenți în țări precum Polonia, Austria, Germania, Franța sau Olanda. Dintre țările unde exportăm, cel mai bine performează vânzările din Austria și Germania”, punctează COO-ul Liliac.

În țara noastră, vinurile care performează cel mai bine sunt cele din gama Liliac, în special rose și Sauvignon blanc. Pe lângă canalele de IKA și HoReCa, vinurile mai pot fi găsite în aproximativ 40 de magazine specializate din țară.

Amb Wine Company, cu o cifră de afaceri de 6,7 milioane de lei în 2017, se orientează și către agroturism, compania având în plan să dezvolte o pensiune la Batoș. Momentan, Liliac organizează degustări în apropierea terenurilor cu viță de vie din localitate.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content