Acasă > Articole > Ce am aflat despre viitorul pieței FMCG la Conferința Progresiv 2019

Ce am aflat despre viitorul pieței FMCG la Conferința Progresiv 2019

Conferinta Progresiv 2019

“Facing the Future” este tema care a adus împreună aproape 500 de manageri la Conferința Progresiv 2019, desfășurată în Sinaia între 13-15 martie. Evenimentul de referință al comunității de business locale din retail & FMCG a inclus și în acest an Gala Progresiv Awards unde au fost dezvăluite numele câștigătorilor celor 10 trofee mult râvnite.

Conferința, ajunsă la ediția a 19-a, a debutat pe 13 martie cu Leadership Game și Leadership Cinema, două momente marca John Maxwell Team, acestea fiind gândite pentru a-i sprijini pe participanți în dezvoltarea lor profesională.

Pe 14 martie, sesiunea plenară a fost deschisă de Iancu Guda, Președintele Asociației Analiștilor Financiar Bancari din România, care a conturat tabloul macro-economic al pieței, insistând asupra amenințărilor la adresa creșterii PIB-ului, printre care deficitul de cont curent și deficitul bugetar – în condițiile în care bugetul pentru plata salariilor angajaților la stat s-a dublat între 2012-2018, iar ajutoarele sociale au cresut cu 50% în ultimii trei ani. “Este posibil să avem o ușoară recesiune în 2019”, a atras atenția analistul.

În acest context, nu ne-a surprins să aflăm de la Gabriela Luca - Commercial Director Consumer Panels & Services GfK România – că avansul pieței FMCG în 2018 față de anul anterior se datorează, în proporție de 70%, inflației înregistrate în categoriile acoperite. Mai mult, a dispărut aproape complet din piață tendința de uptrading (migrarea consumatorilor către segmentele superioare de preț și calitate).

Despre multiplele fețe ale inovației

Nu putea lipsi de la această ediție subiectul inovației, abordat din mai multe unghiuri: impactul în întregul lanț de valoare (value chain), prezentat de Șerban Stoica, Associate AT Kearney; New Retail ca și concept nou explicat și exemplifficat de către Milos Ryba, Head of Retail Strategic Project. Nu în ultimul rând, s-a vorbit și despre inovațiile de produs, iar Emina Maslic, Client Development Lead Nielsen Innovation Practice, a subliniat importanța prioritizării lansărilor noi care generează vânzări incrementale, oferind totodată câteva ponturi managerilor care gestionează portofolii de branduri.

Case study-uri de la companii

Tot în ziua de joi, 14 martie, participanții au putut alege dintre două sesiuni de case study-uri desfășurate în paralel – “Face to Face with the New Shopper”  și „Testing the Future: New Business Models and Terchnologies”.

În sesiunea de shopper, participanții au aflat de la Diana Anghel, CEO Kantar TNS România, cum arată, ce nevoi și ce preferințe de consum au tinerii din generația Centenials, cei care reprezintă, de fapt, noul shopper. La rândul său, Valer Hancaș, Directorul de Comunicare & Corporate Affairs al Kaufland România, a vorbit despre eforturile rețelei germane de hypermarketuri de a personaliza și mai mult relația cu shopperul, în timp ce speakerii din partea unor producători mari din piață – Heineken România (Bianca Cioti, Senior Brand Manager) și Eti European Food Industries (Marian Bălan, General Manager) – au prezentat, fiecare, viziunea companiei sale privind creșterea categoriei vizate.

Sesiunea de tehnologii noi a atins subiecte precum Inteligența artificială în retail (în prezentarea lui Răzvan Botezatu, Enterprise Commercial Lead la Microsoft România), transformarea datelor brute, Big data, în insighturi valoroase (Mona Opran, COO Cheil Centrade), construirea unui supply chain pentru viitor (Marco Salort, EU Last Mile Solutions Director CHEP) și amplificarea puterii brandurilor de a se conecta cu shopperii (Filipa Miskovic, Marketing Manager Tetra Pak).

Cea de-a doua zi a conferinței s-a încheiat într-o notă inspirațională, după discursul Guest Speakerului ediției, Thomas de Bresser – Senior Innovation Coach & Facilitator Design Thinkers Group Amsterdam. El a prezentat o nouă filosofie de business aplicată în piețele dezvoltate din vest care răspunde la nevoia tinerilor de a lucra într-un mediu prietenos, fără ierarhii și cu un sistem de responsabilizare și motivare care susține performanța fiecărui angajat.

Retaileri de top pe scena Conferinței Progresiv

A devenit deja o tradiție a evenimentului ca ultima din cele trei zile de conferință să fie dedicată retailerilor. Astfel, prezentările din sesiunea plenară a zilei de vineri, 15 martie, au atins subiecte cu o relevanță foarte mare pentru managerii care activează în comerț.

Invitatul special Sebastian Rennack, Senior Analyst la LZ Retailytics - divizia de market insights și consultanță strategică a celei mai mari publicații germane de trade, Lebensmittel Zeitung – a detaliat implicațiile fenomenului de supermercantizare în comerțul european, trasând practic direcțiile pe care le va urma și piața românească în viitor.

Un alt subiect foarte apreciat de participanți a fost cel abordat de Alina Stepan, Cluster Head la compania de cercetare de piață Ipsos South-East Europe. Ea a realizat un studiu exclusiv pentru Conferința Progresiv, prin care a analizat dialogul efectiv între rețelele mari de magazine și consumatori prin intermediul social media.

La rândul său, Ioana Mucenic, CEO-ul agenției de comunicare strategică Minio Studio, a prezentat modul în care Generația Z se uită efectiv la raftul din hypermarket, detaliind concluziile unei cercetări de neuromarketing realizate în Carrefour.

De asemenea, ediția din acest an a Conferinței Progresiv a adus pe scenă, în cadrul unor interviuri one-to-one, patru executivi de top, reprezentanți ai unora dintre cele mai active rețele de magazine din România: Călin Costinaș, Deputy CEO la Profi, Tiberiu Dănețiu, Director Client & Inovație la Auchan România, Adrian Nicolaescu, Vice-President pe Marketing la Mega Image, și Cătălin Samara, COO Carrefour România. Aceștia au acceptat provocarea de a răspunde “live” la întrebările editorilor Progresiv, cât și la întrebările adresate de managerii prezenți în sală.

La final, participanții au plecat acasă cu idei noi pentru dezvoltarea businessurilor lor, dar și cu noi contacte din piață, Conferința Progresiv fiind recunoscută pentru oportunitățile valoroase de networking pe care le oferă.

Nu în ultimul rând, Progresiv transmite încă o dată mulțumiri partenerilor ediției 2019 a Conferinței Progresiv:

Parteneri Platinum: ETi European Food Industries, Albalact, HL Display, Fuchs Condimente, Cris-Tim, Casa Brutarilor, Bake Expert, Maresi Foodbroker (cu brandul Häagen Dazs), Alexandrion Group, Suzuki România

Beverage Partner: Coca-Cola HBC Romania

Coffee Partner: JDE (Jacobs Douwe Egberts)

Solutions Partner: Update Advertising

Branding Partner: Inoveo

Gold Partners: Ursus Breweries, Mastercard, GlaxoSmithKline Romania (cu brandurile Sensodyne și Parodontax), MP Băneasa (cu brandul Antonio di Vaio), Sam Mills Distribution, AD Production, CHEP și Tetra Pak.

Silver Partners: Hochland România, Entersoft, Farmec, International Bloemen, Imersia Multichannel Agency, Domeniile Sâmburești, UP România, Podravka România (cu brandul Vegeta), Tosetto Food Est, Rewe România (Penny Market).

Parteneri media: rappel des titres, Wall-street.ro, Smark, IQads, Biz.

Accesați aici galeria foto a evenimentului.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content