Acasă > Articole > Carrefour Planet e deja istorie! Noua miză a francezilor: Carrefour Next [GALERIE FOTO]

Carrefour Planet e deja istorie! Noua miză a francezilor: Carrefour Next [GALERIE FOTO]

carrefour dijon
carrefour dijon
carrefour dijon
carrefour dijon
carrefour dijon
carrefour dijon
carrefour dijon
carrefour dijon
carrefour dijon

Dacă pe piața locală Carrefour mizează pe segmentele de proximitate și discount, nu putem spune același lucru și despre Franța, unde retailerul dă o față nouă conceptului de hypermarket prin lansarea primului său magazin Next. Iar planurile nu se opresc aici: alte trei magazine urmează să fie remodelate în perioada următoare sub noul format.

Carrefour Planet e istorie, trăiască Carrefour Next! Cam așa ar putea fi rezumată, foarte pe scurt, experiența Carrefour în zona de hypermarket din ultimii ani. La nouă ani de la lansarea conceptului Planet prin care retailerul francez a încercat să regândească formatul de hypermarket, bazându-se pe ideea de zone dedicate, dar și pe reducerea afișelor promoționale, Carrefour vine cu o nouă propunere prin care încearcă să dinamizeze vânzările pe acest canal, dar și să ducă lupta în retail dincolo de bătălia prețurilor.

Concret, formatul Next face parte din planul de transformare anunțat de Alexandre Bompard, CEO-ul Carrefour, la începutului anului trecut. Astfel, printre obiectivele setate de executiv se numără focusul pe alimente proaspete, dezvoltarea de spații specializate, diminiuarea situațiilor de out-of-stock, dar și automatizarea. ”Sunt abosolut convins că formatul de hypermarket ascunde o mare valoare. El este imaginea calității și a diversității alimentare în toate piețele noastre”, a declarat Alexandre Bompard.

Cu ce schimbări vine la pachet conceptul Next?

Primul hypermarket sub conceptul Next a fost inaugurat în centrul comercial Toison D’Or, în Dijon, la începutul lunii septembrie 2019. Acesta a fost prezentat ca fiind un format de magazin care le oferă clienților o experiență de cumpărare simplă și funcțională și care pune accentul pe alimente. Astfel, suprafața alocată produselor non-food a fost redusă de la 50% la 30%, raioanele de bijuterii și electrocasnice mari fiind eliminate, iar ce cele de textile și bricolaj și-au redus dimensiunile.

Și nu doar alimentele în general au fost favorizate, retailerul a acordat o atenție sporită sortimentelor ecologice și locale – în magazin fiind disponibile peste 3.000 de SKU-uri bio și peste 3.300 de sortimente ale producătorilor locali. Mai mult, pentru că timpul cântărește tot mai mult în ecuația de achiziție, retailerul a ales să dezvolte două intrări în magazin, una dintre ele fiind în proximitatea raioanelor de food. În plus, traseul în magazin se desfășoară acum de-a lungul unei benzi inversate în formă de „u”, care trece prin punctul de vânzare.

Tot la capitolul noutăți se integrează și „Fresh Avenue”, una dintre zonele care iese în evidență încă de la intrarea în magazin. Fresh Avenue a fost gândită ca un food-court integrat care oferă șapte standuri diferite, gestionate de parteneri externi: pizza, rotiserie, preparate indiene, asiatice, un salad bar, dar și o zonă de sushi.

Agilitate, noul cuvânt de ordine în Carrefour

În ultima perioadă am văzut tot mai multe concepte de magazine marca Carrefour, iar Next este doar ultimul dintre acestea. De exemplu, acum câteva zile retailerul a inaugurat primul magazin Supeco pe piața din Franța, iar pe lista de “new entries” se înscriu și Bon Apettit, Bio, sau Essentiel.
Ce își dorește Carrefour prin această strategie? „Vrem să redăm companiei agilitatea de odinioară pentru a dinamiza formatele de magazine existente, al căror rol este de a impresiona și recâștiga clienții”, a declarat Pascal Clouzard, Directorul General al Carrefour Franța, citat de publicația info-dijon.com.

Sursa foto: olivierdauvers.fr

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content