Acasă > Articole > Băcănia Fermierului sau retailul în era businessului cu scop

Băcănia Fermierului sau retailul în era businessului cu scop

Băcănia Fermierului

Inaugurată la finalul lunii martie, Băcănia Fermierului este una dintre cele mai recente apariții în peisajul retailului bucureștean. Și chiar dacă la prima vedere pare a fi o simplă băcănie de cartier, situația se schimbă dacă ajungem la capitolul concept. De ce? Pentru că magazinul se numără printre puținele locații în care sintagma „de la furcă la furculiță” nu este doar un slogan de marketing care sună bine, ci este chiar elementul care a stat la baza conceptului.

„Trasabilitatea este la ea acasă pentru că în băcănie clienții găsesc doar produsele noastre sau produse realizate cu materie primă de la noi, chiar în această locație”, afirmă Vasilică Pamfil, fondatorul Băcăniei Fermierului și unul dintre cei mai importanți fermieri din zona Vrancei. Ideea i-a încolțit în minte în urmă cu mai bine de doi ani și a venit cumva ca o nevoie firească de a închide cercul businessului. „Aventura mea antreprenorială a început în urmă cu 24 de ani, cu 7 hectare de teren și o pasiune moștenită de la tatăl meu. Acum, am ajuns la aproape 4.000 de hectare de teren, dintre care 800 de hectare sunt proprietate de familie, precum și patru ferme, o moară și o gamă de 12 sortimente de făină și mălai, sub brandul AgranoLand. De-a lungul timpului am încercat să listez produsele în marile lanțuri de magazine, însă niciunul dintre acestea nu a fost deschis să colaborăm, chiar dacă noi răspundem acelor trenduri pe care ei le invocă: suntem producători locali, produsele sunt sănătoase. Așa că inițal am testat zona de livrare la domiciliu, însă costurile de livrare erau mult prea mari comparativ cu valoarea achiziției și am renunțat”, explică antreprenorul.

Efort pe măsura oportunității

Chiar dacă Băcănia Fermierului este prima experiență a antreprenorului vrâncean în retailul alimentar, acesta a învățat numeroase lecții în cei peste 20 de ani de antreprenoriat. Astfel, în momentul în care a ales să dezvolte băcănia, Vasilică Pamfil nu s-a gândit neapărat la concurență, ci mai degrabă la ceea ce poate fi construit în jurul brandului. „Chiar dacă în București operează diverse concepte specializate, nu mi-a fost teamă de competitorii mei pentru că modelul nostru de business este total diferit. În plus, sunt de părere că singurul lucru care te ajută să depășești zona de confort este să încerci lucruri noi”, mai spune acesta.

Astfel, pe lângă spațiul de vânzare, băcănia integrează și o zonă de tranșare a cărnii, dar și o zonă de brutărie și panificație, astfel încât toate produsele de pe raft sunt proaspete. „Carnea provine de la văcuțele și oile din ferma noastră, iar pâinea și produsele de panificație sunt preparate cu făinurile noastre”, explică Vasilică Pamfil. În ceea ce privește sortimentația, antreprenorul a mizat pe deviza „puțin și bun”, bazându-se în special pe produsele proprii. „Am listat toate cele 13 sortimente de făină și mălai pe care le producem, dar folosim făina și pentru a produce pâine și produsele de patiserie, iar în categoria de carne avem atât produse proaspete precum antricot, burgeri, cotlet, cârnați sau pastramă, dar și carne maturată sau t-bone”, mai punctează proprietarul băcăniei. Pentru a completa sortimentația, retailerul a mai listat o gamă restrânsă de lactate, câteva sortimente de sucuri naturale, dar și vinuri. „Am ales să nu extind foarte mult sortimentația pentru că pentru mine este mai importantă calitatea produselor decât cantitatea lor. Iar cei șase producători care ne aduc produsele adiacente celor din portofoliul propriu sunt parteneri care se ghidează după aceleași principii de business ca și noi și pentru mine acest lucru este cel mai important. Am primit, de exemplu, solicitări de la clienți pentru carne de porc, însă nu voi lista pentru că noi nu avem ferme de porcine și nu vreau să-mi asum niciun fel de risc”, mai afirmă Pamfil.

Un pariu pe termen lung

Investiția totală s-a ridicat la peste un milion de euro, o sumă importantă, însă include atât construcția imobilului, cât și valoarea echipamentelor. Rezultatul este impresionant: un spațiu urban minimalist care combină într-un mod autentic lemnul și sticla, iar produsele sunt puse la loc de cinste. Și pentru că un concept de genul acesta se pretează unei zone premium, antreprenorul a ales o locație de pe Bd. Ștefan cel Mare, la 400 de metri de Guvern. „Am căutat o zonă cu trafic și cu potențiali cumpărători cu putere financiară mai ridicată. Și se pare că rețeta a funcționat pentru că media clienților zilnici a ajuns la 200 de persoane”, susține proprietarul Băcăniei Fermierului. La capitolul vânzări, situația este la fel de bună, încasările magazinului fiind peste așteptări încă de la început. „În primele trei săptămâni de la inaugurare am ajuns și la vânzări de peste 14.000 de lei pe zi, ceea ce este foarte mult pentru un business nou. Acum vânzările s-au stabilizat, media fiind în jurul valorii de 7.000 de lei, însă pentru început suntem în grafic”, detaliază Vasilică Pamfil.

Cât despre viitor, antreprenorul are un plan bine pus la punct pentru a trece proba timpului. „În primul rând vom completa gama de produse. Anul viitor vom avea la raft mere din livada proprie, dar și suc de mere și magiun de prune, produse în fabrica noastră. În plus, iau în calcul să investesc într-o mică fabrică de lactate de oaie, iar pe termen lung nu exlcud varianta de a dezvolta un corner cu legume, desigur tot din producție proprie”, mai spune proprietarul Băcăniei Fermierului.

Să ne așteptăm și la alte băcănii în viitor? „Cu siguranță da. Anul viitor vom inaugura o locație în Focșani și mai vizez alte magazine în București, dar și în marile orașe din țară. Este un proiect pe termen lung pe care îl voi susține. Cu toate acestea, succesul businessului depinde de clienții noștri și de cât de mult apreciază acest concept. Ei sunt singurii care pot duce la dezvoltarea brandului Băcănia Fermierului”, concluzionează Vasilică Pamfil.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content