Acasă > Articole > Aura Rădulescu, Cora, despre ultimii 20 de ani în retail

Aura Rădulescu, Cora, despre ultimii 20 de ani în retail

Aura Radulescu, Cora

La aniversarea a 20 de ani de existență, Progresiv lansează provocarea #20YearsChallenge pentru managerii de top și antreprenori din piața românească de profil. Astfel, privim ultimii 20 de ani prin ochii celor care au contribuit cu idei noi, pasiune și muncă la dezvoltarea retailului și a industriei FMCG.

 

 

Interviu cu Aura Rădulescu, Director de achiziții Cora România:

 

#Ultimii20deAni
În această perioadă s-a schimbat și mentalitatea celor care activează în retail și FMCG. Cea mai importantă schimbare este resimțită în modul în care se face raportarea la consumatori. Influența crescândă a internetului din ultimii ani a modificat modul de comunicare, cât și comportamentul consumatorilor. Aceasta, alături de competiția acerbă, a dus la schimbarea totală a mentalității și la trecerea de la abordarea statică de genul «deschid magazinul/lansez produsul și aștept să vină clienții» la abordarea dinamică, anticipativă «vreau să înțeleg ce își dorește clientul, ce nevoi are, cum pot ajunge la el». Consumatorul este la putere, trebuie construită o relație emoțională cu el, iar această schimbare de mentalitate a fost oarecum obligatorie pentru toți actorii din piață.

#Viitorul
Cu siguranță, în următorii 20 de ani va fi atins punctul de saturație pentru hypermarketuri și supermarketuri. O oportunitate o reprezintă însă zona rurală care acoperă 87% din teritoriu și e reprezentată de 2.861 de comune în care locuiesc aproape 9 milioane de oameni. Modelul de magazin potrivit pentru această zonă este însă unul cu suprafață mică, cu sortimentație și servicii adaptate. De asemenea, date fiind diferențele profunde de consum și de comportament între urban și rural, între regiuni la nivel național, precum și numărul mare de localități implicate, pare o oportunitate mai degrabă pentru jucători regionali sau locali decât pentru rețele mari de magazine. Aceasta ar putea reprezenta o soluție și pentru producătorii mici de produse agricole sau consumatorii din zone mai izolate fără acces la magazinele rețelelor mari din cauza restricțiilor de distanță. Cea mai mare dezvoltare în următorii 20 de ani o vor avea însă magazinele online.

#DriveriDeCreștere
Principalele motoare ale evoluției pieței de retail în România în următorii 20 de ani vor fi, într-o ordine aleatorie: personalizarea ofertelor, creșterea ponderii produselor locale și implicarea magazinului în comunitatea locală, magazinele inteligente, comerțul online, produsele și serviciile care surprind nevoia de sănătate a consumatorilor, dezvoltarea comerțului în zona rurală, inovația la nivel de categorie, proximitatea și economia de timp pentru consumatori.

#Hypermarketul2040
Hypermarketul va exista și în 2040, dar va avea suprafețe mai mici alocate pentru vânzarea propriu-zisă, restul de spațiu urmând a fi folosit pentru a crea zone de servicii pentru consumatori, de prezentare a unor game noi și inovatii. Pe de altă parte, importanța magazinelor de proximitate și online va crește în contextul nevoii de economie de timp a resimțite de consumatori.
Magazinele fizice vor fi obligate să adopte cât mai multă tehnologie pe viitor pentru a putea concura cu cele online. Cu siguranță, date fiind costurile implementării unor astfel de tehnologii, nu toate magazinele își vor permite să le aibă pe toate, ci vor implementa doar ce va fi imperios necesar, ținând cont și de factorii economici și sociali ai momentului.
 

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content