Acasă > Articole > Atelier Cologne, magazinul în care apa de colonie este ridicată la rang înalt

Atelier Cologne, magazinul în care apa de colonie este ridicată la rang înalt

Atelier Cologne

În 2009, Sylvie Ganter și Christophe Cervasel, doi francezi pentru care lumea parfumeriei era mai mult decât familiară, lansau în Statele Unite ale Americii brandul Atelier Cologne, prin care își propuneau să transforme apa de colonie într-un produs atemporal. Șapte ani mai târziu, afacerea intra în portofoliul L’Oréal, iar recent brandul a deschis primul său magazin din Europa Centrală și de Est la București.

Chiar dacă, la bază, Sylvie și Christophe au studii economice, amândoi au lucrat în domeniul parfumeriei: ea pentru Hermes, iar el pentru Kenzo. În 2009, cei doi au decis să simtă gustul antreprenoriatului și au lansat brandul Atelier Cologne prin care și-au propus să ridice la rang înalt apa de colonie. Mai exact, au urmărit să obțină un produs care să-și păstreze vitalitatea aromelor pe tot parcursul unei zile agitate.

Primele cinci parfumuri Atelier Cologne au fost lansate simultan, iar doi ani mai târziu cei doi antreprenori au pus pe piață și parfumul de vanilie. În prezent, sub umbrela Atelier Cologne se regăsesc 35 de parfumuri împărțite în patru colecții principale – Joie de vivre (construite în jurul aromelor de citrice), Chic Absolut (arome de mosc sau lemnoase), Avangarde (trandafir, vanilie sau vetiver) și Haute Couture.

Toate parfumurile sunt unisex, iar până la 95% dintre ingredientele folosite sunt naturale, producătorul colaborând cu peste 100 de furnizori din toate colțurile lumii. Astfel, dacă pentru citrice – lămâi și portocale – sursa este Italia, vanilia provine din Madagascar și patchouli este adus din insula Kalimantan din Indonezia. Din gamă nu putea lipsi nici irisul, unul dintre cele mai scumpe ingrediente din parfumerie (un kilogram de esență poate să ajungă la prețul de 150.000 de euro).

Parfumurile Atelier Cologne sunt realizate în Grasse (Franța), capitala mondială a parfumeriei, în două dintre atelierele cu tradiție din acest oraș. Un alt element diferențiator este oportunitatea oferită clienților de a-și personaliza prin gravare parfumul ales, pe etuiul care îmbracă produsul. În plus, pe spatele fiecărei sticle este înscrisă o poveste în linie cu aroma parfumului.

Ce înseamnă conceptul „garderobă de parfumuri”

După ce a fost achiziționat în anul 2016 de către grupul L’Oréal, Atelier Cologne și-a dezvoltat o rețea de magazine monobrand care este prezentă în acest moment în 10 țări și numără 22 de locații. În afara acestor magazine, brandul mai este prezent și în oferta unor retaileri precum Sephora sau Pulta (SUA).

În luna martie a acestui an, producătorul a pus pe hartă și primul magazin Atelier Cologne din Europa Centrală și de Est, centrul comercial Băneasa Shopping Mall din București fiind ales ca locație. Cu o suprafață de 60 de metri pătrați, magazinul este situat la etajul 1 și se evidențiază prin designul original și plin de culoare. Predilecția brandului pentru arome naturale se regăsește și în materialele folosite în amenajarea spațiului, fiind alese lemnul sau pielea. Mobilierul a fost realizat de producători români, decorul emanând un aer retro. În plus, un element care iese ușor în evidență este valiza, detaliu dublat de culoarea albastru. Împreună, cele două îi conduc pe cei care trec pragul magazinului într-o călătorie a simțurilor. Echipa, formată din patru angajați, reprezintă ghidul celor care cunosc sau descoperă pentru prima dată acest brand. Cei patru artiști-parfumeuri au urmat o perioadă de pregătire în Franța, unde au învățat să diferențieze diferitele arome și unde au lucrat în câteva magazine Atelier Cologne. Prin urmare, magazinul vine cu o serie de servicii oferite clienților, printre care se numără consilierea privind parfumul potrivit stilului de viață, în funcție de preferințele privind călătoriile și momentul din zi în care parfumul va fi purtat, respectiv conceptul de „garderobă de parfumuri”, care presupune un parfum diferit pentru momente diferite din viață.

5.000 de clienți până la finalul anului

Pentru acest brand obiectivul este atingerea pragului de 5.000 de clienți până la finalul anului. „Ce pot spune este că magazinul performează peste așteptările noastre. Trebuie să avem însă în vedere faptul că vorbim de un brand care în România nu este cunoscut. Prin urmare, ne-am propus să avem răbdare. Magazinul din București performează în acest moment la fel de bine ca unele magazine din Franța”, susține Cosmin Ban, Director General al Diviziei de Produse de Lux L´Oréal România.

În mod cert, clientul Atelier Cologne este o persoană care dorește să se diferențieze, caută unicitate și vrea să aparțină unui grup cât mai restrâns. Nici prețul pentru câștigarea acestei unicități nu este unul de neglijat, în condițiile în care valoarea medie a unei comenzi depășește, în general, suma de 800 de lei. În topul celor mai apreciate parfumuri se află Orange Sanguine – care este și prima aromă lansată de acest brand – urmat de Café Tuberoza și Iris Rebelle.

„Pentru București avem două strategii care în acest moment sunt în stand-by pentru că avem nevoie de cel puțin un an și jumătate să observăm dacă modelul pe care vom merge este acest retail direct sau dacă, la un moment dat, va exista posibilitatea unei colaborări cu unul dintre retailerii specializați existenți. Deosebit de importantă este și componenta online, însă recrutarea în online se face pe măsura creșterii notorietății brandului”, detaliază Cosmin Ban.

Luând în considerare evoluția categoriei de parfumuri de nișă pentru următorii cinci ani, scenariul este unul optimist în ceea ce privește businessul Atelier Cologne. „Un magazin de tipul Atelier Cologne poate deveni profitabil după primul an complet de funcționare. Există loc de creștere, în condițiile în care din piața totală a parfumurilor estimăm că doar 20% este reprezentat de parfumeria de nișă. Însă clientul își dorește din ce în ce mai mult produse de calitate și este gata să investească și să economisească bani pentru a-și achiziționa un parfum de calitate”, conchide Cosmin Ban.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content