Acasă > Articole > Amenzi de 18,8 mil. euro pentru fixarea preţurilor între retaileri şi furnizori

Amenzi de 18,8 mil. euro pentru fixarea preţurilor între retaileri şi furnizori

retaileri amendati

Consiliul Concurenţei a anunţat amenzi de 18,8 milioane de euro pentru reţelele de magazine Auchan, Cora şi Carrefour și furnizori ai acestora pentru fixarea prețurilor, în perioada 2010-2016. În urma investigației a fost sancționată atât încălcarea regulilor naționale, cât și a regulilor europene de concurență, pentru fixarea prețurilor de revânzare (de raft) în cadrul promoțiilor desfășurate de retaileri.

”Consiliul Concurenţei a constatat că în anumite cazuri preţurile de vânzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piaţă prin raportul dintre cerere şi ofertă, ci furnizorul şi retailerul stabileau un preț fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final. Această practică conduce la preţuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă preţul sub limita stabilită cu furnizorul”, se arată în raportul publicat de Consiliul Concurenței.

Lista companiilor sancţionate, incluzând valoarea amenzii în fiecare caz, este următoarea:

  • Auchan România – 36.663.003 lei (7,84 mil. euro);
  • Carrefour România – 26.995.645 lei (5,79 mil. euro);
  • România Hypermarche (Cora) – 12.410.834 lei (2,66 mil. euro);
  • Quadrant-Amroq Beverages - 5.984.053 lei (1,28 mil. euro);
  • Star Foods - 3.930.920 lei (843.599 euro);
  • Strauss România - 1.785.767 lei (383.236 euro);
  • Nelson Prod - 43.113 lei (9.252 euro).

Carrefour România SA a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii. Amenzile aplicate de Consiliul Concurenței se virează integral către bugetul de stat. Companiile sancționate pot ataca decizia autorității de concurență la Curtea de Apel București, în termen de 30 de zile de la publicarea deciziei.

Cora a anunțat că aşteaptă motivarea deciziei Consiliului Concurenței pentru a analiza argumentele autorității de concurență și își rezervă dreptul de a contesta decizia în instanţă.

”Respingem categoric acuzaţiile Consiliului Concurenţei care a luat această decizie fără o minimă analiză economică, deşi regulile de concurenţă nu pot fi aplicate în absenţa identificării şi evaluării realităţilor economice. Acuzațiile aduse de autoritatea de concurență se întemeiază exclusiv pe prezumțiile acesteia nesusținute din punct de vedere probatoriu. La dosarul de investigație nu există nicio dovadă din care să reiasă că societatea noastră ar fi săvârșit fapta anti-concurențială pretinsă de Consiliul Concurenței”, au precizat reprezentanții companiei.

Aceasta este a doua investigație derulată de autoritatea de concurență, finalizată cu sancțiuni, pe piața comercializării de produse alimentare. În anul 2015, autoritatea de concurență a sancționat retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image și furnizorii acestora cu amenzi în valoare totală de aproximativ 35 milioane de euro pentru fixarea prețurilor, în perioada 2005-2009. Unele companii sancţionate au contestat sancţiunile Autorităţii de Concurenţă, procesele aflându-se pe rolul instanţelor.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content