Acasă > Articole > Agricola renunță la divizia de retail, dar continuă să fie pe plus

Agricola renunță la divizia de retail, dar continuă să fie pe plus

magazin agricola

Pe fondul unei concurențe tot mai accentuate în comerțul de proximitate, Agricola, unul dintre cei mai importanți jucători din industria locală a cărnii, a făcut exit din businessul de retail, o parte dintre magazine fiind preluate de alți jucători din piață, în timp ce restul au fost închise.

La începutul anului trecut, Agricola Magazine număra 35 de unități, dintre care 22 de spații aflate în proprietatea companiei și restul în chirie.

„Agricola a continuat și în acest an strategia de focusare pe afacerile din core-businessul companiilor grupului și, chiar dacă a făcut exit din două afaceri – servicii pentru agricultură și retail de proximitate, realizează creșteri importante pe categoriile de bază, astfel încât la nouă luni din 2018 raportează o creștere de peste 10% a afacerilor grupului nostru”, declară Grigore Horoi, președintele Agricola Bacău.

Creșteri pe toate diviziile de business la 9 luni

Astfel, în primele 9 luni ale anului 2018, grupul de firme Agricola a raportat afaceri de 554,88 milioane de lei, în creștere cu 10,28% față de perioada similară a anului trecut. Performanța a fost susținută de creșterile generate de vânzările companiilor din grup, toate diviziile fiind pe plus.

Cea mai bună performanță a fost înregistrată de categoria de ouă proaspete. Avicola Lumina Constanța a raportat un avans valoric de 27%, până la afaceri de 39,53 de milioane de lei, în timp ce volumic, creșterea a fost de 23,5% (59,86 mil. ouă).

Un avans de peste 20% a fost înregistrat și pe categoria de semipreparate și produse de tip ready-meal, obținute la fabrica Europrod. Compania a raportat un avans de 23,9%, până la 40,14 milioane de lei, în contextul în care exporturile în țările UE au crescut cu 23%.

Agricola Internațional, cea mai importantă companie a grupului, în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre și operatorul logistic, a înregistrat în primele trei trimestre ale acestui an o cifră de afaceri de 346,85 de mil. lei, în creștere cu 15,55% față de aceeași perioadă a anului trecut.

În ceea ce privește performanța Salbac, compania care produce mezeluri și preparate din carne a ajuns la afaceri de 98,72 de milioane de lei, în creștere cu 8% față de primele trei trimestre ale anului trecut. ”Vânzările la categoria salamuri crud-uscate realizate au înregistrat o creștere de 9% în valoare, respectiv 7,32% în volum. În același timp, grupa salamurilor fiert-afumate înregistrează o creștere a volumelor de 7,24%, respectiv o creștere valorică similară”, precizează Grigore Horoi.  

Agricola este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România și principalul exportator din categorie. Compania deține 18% din piața cărnii de pui, iar în categoria de semipreparate și produse de tip ready-meal și Salam de Sibiu, compania este lider de piață cu o cotă de 19%, respectiv 50% în total segment, potrivit datelor Nielsen, comunicate de companie.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content