FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Folosim cookie-uri pentru a vă furniza o experiență mai bună de navigare. Continuarea navigării implică acceptul dvs. de a ne permite utlizarea cookie-urilor. Găsești mai multe aici.

[x]
Acasă > Știri > Studiu: 8 din 10 români consumă ouă săptămânal

Studiu: 8 din 10 români consumă ouă săptămânal

Opt din zece români consumă ouă săptămânal, iar cei mai mulți dintre ei (39%) consumă între trei și șase ouă pe săptămână, se arată într-un studiu realizat de compania Agricola în luna noiembrie a acestui an*.
De asemenea, 14% dintre cei chestionați consumă ouă zilnic și doar unu din zece români declară că mănâncă mai puțin de un ou pe săptămână sau deloc.

 

Principalul criteriu de alegere la raft: proveniența de la producători români

Atunci când vine vorba de aspectele de care românii țin cont în fața raftului, pe primul loc se situează importanța provenienței de la producători români (29%). Prețul este un alt criteriu important în alegerea ouălor, doar 10% dintre cei chestionați declarând că sunt dispuși să plătească mai mult de un leu pe un ou, atunci când produsul respectă anumite caracteristici pe care ei le caută.

Doi din zece români caută la raft ouă ecologice și tot atâția caută ouă provenite de la găini crescute în sistem free-range (în aer liber, cea mai mare parte a timpului). Cu toate că au intrat recent pe piața autohtonă, ouăle îmbogățite natural cu diferiți nutrienți (Omega 3, luteină, antioxidanți) sunt produse care încep să câștige interesul publicului român, 3% dintre cei chestionați alegându-le pe acestea în detrimentul celor clasice.
34% dintre români își procură în continuare ouăle de la țară, iar cei mai mulți dintre ei (37%) apelează, însă, la hypermarketuri, 20% alegând magazinele de proximitate. Cutia de zece ouă este alegerea preferată de aproape jumătate dintre respondenți, urmată de cea de 30 de ouă.

Recent, Avicola Lumina, parte a Grupului Agricola, și-a extins portofoliul cu două sortimente noi, Ouă Ochioase – îmbogățite natural cu luteină și Ouă Inimoase – îmbogățite natural cu Omega 3. Investiția în acest proiect, care a constat în costul cercetării, s-a ridicat la 4 milioane de lei, finanțare proprie și europeană.

*Studiul Atitudinile și percepțiile românilor cu privire la consumul de ouă a fost comandat de AGRICOLA și realizat de iVox în perioada 16-23 noiembrie 2017, pe un eșantion reprezentativ de 2284 de respondenți.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content