FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Retailerul Monoprix testează un magazin fără case de marcat

Retailerul Monoprix testează un magazin fără case de marcat

Lanțul de supermarketuri Monoprix intenționează să deschidă un magazin pilot fără case de marcat, localizat într-una din suburbiile Parisului, în Clichy, în apropierea sediului central al companiei. Conceptul este similar celui lansat de retailerul Amazon în Statele Unite ale Americii. Un detaliu picant, spune publicația belgiană gondola.be, este faptul că la momentul lansării Amazon Go cei de la Monoprix au reacționat cu o... parodie.

Intern, conceptul dezvoltat de francezi a fost botezat Monop’Go, potrivit ziarului Le Monde. Diferențele față de propunerea americanilor sunt relativ mici. În cazul conceptului Monoprix, clienții trebuie în prealabil să descarce pe telefoanele mobile o aplicație unde trebuie să ofere detaliile cardului lor. În magazin, atunci când doresc să facă o achiziție tot ce trebuie să facă este să apropie telefonul de eticheta electronică de la raft și să salveze în „coș” produsul. Suma finală este decontată din contul asociat aplicației, fără a mai fi nevoie să treci pe la casa de marcat. 

În cazul Amazon Go, clienții sunt identificați prin intermediul telefonului mobil când intră, iar magazinul utilizează aceleași tehnologii ca mașinile fără șofer, folosindu-se de senzori, viziune computerizată și procese de învățare profundă pentru a determina ce produse a pus cumpărătorul în plasă. La plecare, suma este de asemenea automat decontată din contul asociat telefonului mobil. Accesibil inițial doar pentru angajații Amazon, magazinul ar fi trebuit să devină accesibil publicului larg la începutul anului acesta însă momentul acesta a fost decalat. Motivul? Se pare că sistemul magazinului nu funcționează cum trebuie în momentul în care sunt mai mult de 20 de clienți în magazin sau când intră cumpărători cu copii care iau produse din raft.

De partea cealaltă a oceanului, francezii de la Monoprix vor testa sistemul lor tot prin intermediul angajaților începând cu săptămâna viitoare. Dacă toate merg conform planurilor, sistemul va fi accesibil clienților inițial într-o locație din bulevardul Madeleine din Paris, începând cu septembrie.

Cei de la Monoprix spun că vor să facă din Monop’Go mai degrabă un serviciu disponibil în magazin decât un concept de sine stătător, deci nu intenționează să elimine de tot casele de marcat din magazin. „Vom vedea cum se comportă clienții, dacă se simt confortabil să iasă din magazin pur și simplu, trecând pe lângă cei care stau la coadă”, explica pentru Le Monde, Xavier Guéry, de la Monoprix.

Preocupările companiei vin pe fondul unui sondaj recent potrivit căruia 60% dintre francezi nu vor să își facă cumpărăturile într-un magazin de tipul Amazon Go. De aici și conceptul hibrid pentru care au optat cei de la Monoprix.

Sursa foto: gondola.be

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content