Producătorul Doncafé, creștere de 5,7% a vânzărilor în primul semestru
Strauss România, producătorul cafelei Doncafé și Amigo, a raportat în primul semestru al anului vânzări de 133,7 milioane de lei (128 milioane shekeli), în creştere cu 5,7% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor publicate în cel mai recent raport financiar al companiei.
Avansul vânzărilor a fost rezultatul creşterii volumelor și a prețurilor, scumpirea cafelei fiind o urmare a creșterii prețului la materia primă, cafeaua verde. De asemenea, un factor pozitiv menționat de companie este și reducerea TVA la alimente de la 24% la 9%, din luna iunie a anului trecut.
În trimestrul al doilea, vânzările Strauss România au înregistrat un avans de 8,8% față de trimestrul doi al lui 2015, ajungând până la 69 milioane lei (66 milioane de shekeli). În șekeli, vânzările producătorului cafelei Doncafé și Amigo au crescut cu 3,4% în primele șase luni și cu 7,9% în trimestrul al doilea.
Per ansamblu, grupul a raportat vânzări de aproximativ 1,65 miliarde de shekeli (456 milioane euro), în primul semestru, în creștere cu 13% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Valoarea în lei a indicatorilor financiari a fost calculată la un curs de schimb 1 shekel = 0,958 lei.
Grupul israelian Strauss Coffee este prezent în România din 1994 și deține o unitate de producție în București. În septembrie 2014, Strauss a finalizat achiziţia brandului de cafea instant Amigo de la compania braziliană Cia Iguacu De Café Soluvel, pentru 20 de milioane de dolari. Principalul brand al companiei rămâne însă Doncafé.
Compania a raportat pentru anul 2015 o cifră de afaceri de 280 milioane de lei (63 mil. euro), în creştere cu 16% faţă de anul precedent, conform mfinante.ro. Profitul companiei s-a situat la 9,2 milioane de lei, în creştere cu 74% faţă de anul precedent.
Adaugă comentariu nou