FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Folosim cookie-uri pentru a vă furniza o experiență mai bună de navigare. Continuarea navigării implică acceptul dvs. de a ne permite utlizarea cookie-urilor. Găsești mai multe aici.

[x]
Acasă > Știri > Lactalis vrea să cedeze untul LaDorna pentru a putea prelua Covalact

Lactalis vrea să cedeze untul LaDorna pentru a putea prelua Covalact

Consiliul Concurenței a pus în dezbatere publică angajamentele formulate de grupul francez Lactalis pentru a elimina preocupările legate de concurență identificate în contextul achiziției Covalact SA și Lactate Harghita.

”În urma analizei, autoritatea de concurenţă a constatat că tranzacţia poate conduce la consolidarea poziţiei grupului Lactalis pe piaţa producţiei şi comercializării untului, la nivel naţional. Consiliul Concurenţei şi-a exprimat îngrijorările de ordin concurenţial pe această piaţă cu privire la reducerea posibilităţilor de alegere ale consumatorilor”, se arată într-un comunicat al Concurenței. 

Astfel, Lactalis a propus licențierea mărcii de unt „LaDorna” pentru o anumită perioadă de timp către o altă companie, independentă de grupul francez, corelată cu schimbarea mărcii prin rebranding. Ulterior acestei perioade, marca de unt „LaDorna” se va reîntoarce în portofoliul grupului Lactalis, care se va abţine de la folosirea respectivei mărci pentru unt,  pentru o operioadă de timp suficientă ca terţul să poată beneficia de creşterea cotei sale de piaţă.

Lactalis a confirmat preluarea Covalact de la fondul de investiții Sigma Bleyzer la finalului anului 2016. Aceasta este a treia achiziție a francezilor pe piața din România, după preluarea LaDorna de la omul de afaceri Jean Valvis, în 2008, și achiziția Albalact la începutul  anului trecut, care a transformat Lactalis în liderul pieței locale de lactate. În România, Lactalis deține și compania Parmalat - producătorul sucurilor naturale de fructe Santal - din anul 2011.

Compania Covalact are 560 de angajați și două fabrici la Sfântu Gheorghe și Miercurea Ciuc, aprovizionate anual cu circa 60 de milioane de litri de lapte. Cele mai mari branduri ale sale sunt Covalact de Țară și Friss, active pe categoriile: iaurt, smântână, lapte proaspăt, chefir, brânzeturi și unt. Compania a încheiat anul 2016 cu afaceri de 230 de milioane de lei, în creștere cu 15% față de anul precedent și a raportat un profit de 13 milioane de lei, câștig aproape dublu față de 2015, ptrivit datelor de la Ministerul de Finanțe.

Grupul Lactalis deține mai multe branduri internaționale, precum President, Parmalat, Galbani, având 200 de fabrici în 43 de țări și 75.000 de angajați. Anul trecut, grupul a avut o cifră de afaceri globală de 17 miliarde de euro.
 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content