FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Folosim cookie-uri pentru a vă furniza o experiență mai bună de navigare. Continuarea navigării implică acceptul dvs. de a ne permite utlizarea cookie-urilor. Găsești mai multe aici.

[x]
Acasă > Știri > Kaufland investește 300.000 de euro într-o rețea de grădini urbane

Kaufland investește 300.000 de euro într-o rețea de grădini urbane

Kaufland, liderul comerțului modern din România, a investit 300.000 de euro într-un concept prin care își transformă acoperișurile, exteriorul parcărilor și al magazinelor în spații verzi cultivate cu legume, fructe, arbuști, plante aromatice și flori, care pot fi folosite de comunitate.

Proiectul ,,Grădinescu” vizează amenajarea a nouă grădini urbane comunitare, dintre care trei amplasate pe acoperișurile magazinelor Kaufland, patru în parcările sau în spatele magazinelor și două în școli din Capitală.

Primul magazin cu acoperișul și exteriorul transformate este cel din bulevardul Bucureștii Noi, iar până în toamnă este estimată finalizarea grădinilor urbane din strada Barbu Văcărescu, cartierele Tudor Vladimirescu, Apărătorii Patriei și din școli. Grădina din spatele magazinului Kaufland Bucureștii Noi are o suprafață de 2.300 mp, spațiul fiind amenajat în circa patru săptămâni. În total, cele nouă grădini vor avea o suprafață totală de peste 5.000 mp.

Locuitorii aflați în vecinătatea magazinelor Kaufland incluse în proiect pot să se înscrie și pot îngriji propria parcelă de pământ, cu ajutorul specialiștilor de la Institutul de Cercetare în Permacultură din România. Grădina va deservi și ca spațiu de învățare pentru școlile și grădinițele din zonă.

Inițiativa vine în contextul în care agricultura urbană sau ,,grădinăritul pe balcon” este o ocupație din ce în ce mai întâlnită.

,,După finalizarea celor nouă grădini urbane avem în plan extinderea proiectului și în alte orașe din țară. Este un proiect 100% românesc, nu a mai fost implementat în alte țări unde Kaufland este prezent”, a spus Valer Hancaș, director de comunicare al companiei.

Potrivit unui studiu realizat de BICEED, 7 din 10 români practică agricultura urbană. Dintre aceștia, peste jumătate aleg să cultive verdețuri (57% respondenți), în timp ce 39% cultivă fructe, iar 27% cultivă legume, unii combinând mai multe tipuri. Plantele cel mai des cultivate de români în urban sunt căpșunile (25%), lămâile (20%), urmate de roșii, cartofi, pătrunjel, cimbru și rozmarin.

Balconul este locul preferat pentru agricultură urbană de aproape 50% dintre români, în timp ce 14% cultivă în fața blocului, 8% la periferia orașului, iar restul nu găsesc un loc în oraș, orientându-se spre parcele din afara acestuia.

În privința strategiei de extindere pentru acest an, Valer Hancaș a precizat că retailerul intenționează să deschidă patru noi magazine până la finalul anului fiscal (februarie 2018), orașele vizate fiind București, Cluj și Satu Mare. Fără a oferi detalii despre bugetul alocat de către companie pentru aceste deschideri, Hancaș a punctat că vorbim de aceeași valoare a investițiilor ca în anii trecuți, respectiv 100 de milioane de euro, bani alocați pentru extindere și modernizare.

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.250 de magazine în șapte țări și o rețea de 115 magazine în România. Anul trecut, retailerul a raportat pe plan local o cifră de afaceri de 9,691 miliarde lei, în creștere cu 5,6% față de anul anterior.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content