FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Folosim cookie-uri pentru a vă furniza o experiență mai bună de navigare. Continuarea navigării implică acceptul dvs. de a ne permite utlizarea cookie-urilor. Găsești mai multe aici.

[x]
Acasă > Știri > Comisia Europeană acuză AB InBev de practici neconcurențiale

Comisia Europeană acuză AB InBev de practici neconcurențiale

Comisia Europeană a acuzat formal Anheuser-Busch InBev, cel mai mare berar la nivel mondial, că a abuzat de poziția dominantă pe piața din Belgia pentru a împiedica importurile de bere ieftină sub mărci proprii în această piață cu scopul de a evita o presiune pe scăderea prețurilor locale.

Astfel, potrivit Comisiei, începând din 2009, AB InBev a restricționat activ importurile berilor proprii Jupiller și Leffe produse în Olanda și Franța, piețe în care producătorul vinde mai ieftin cele două branduri, pe fondul concurenței ridicate. Executivul de la Bruxelles a inițiat o anchetă împotriva practicilor AB InBev vara trecută, iar la finalul lunii noiembrie a trimis companiei o scrisoare de obiecții.

“Consumatorii belgieni au fost puși să plătească mai mult pentru a-și cumpăra berile preferate. Potrivit concluziilor preliminare, este posibil ca AB InBev să fi prevenit intenționat importurile de bere mai ieftină din Franța și Olanda către consumatorii din Belgia. Asemenea practici ar încălca regulamentele UE în materie de concurență, deoarece neagă consumatorilor beneficiile oferite de Piața Unică – alegerea și prețurile scăzute”, a declarat comisarul UE pentru concurență, Margrethe Vestager.

Conform Comisiei, printre practicile neconcurențiale folosite de AB InBev pentru a descuraja importurile de bere ieftină se numără modificarea ambalajelor pentru berea produsă la companiile pe care le deține în Franța Și Olanda, cu scopul de a descuraja vânzarea pe alte piețe, precum și limitarea accesului unor retaileri la produsele care fac obiectul unor discounturi sau la anumite sortimente de bere.

AB InBev, cu sediul la Leuven, în Belgia, este cel mai mare producător de bere, controlând aproximativ o treime din piața mondială a berii. La nivelul anului 2016, compania a raportat o cifră de afaceri de 45 de miliarde de dolari, excluzând joint-venture-urile și performanța altor companii în care deține acțiuni.

 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content