FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Folosim cookie-uri pentru a vă furniza o experiență mai bună de navigare. Continuarea navigării implică acceptul dvs. de a ne permite utlizarea cookie-urilor. Găsești mai multe aici.

[x]
Acasă > Articole > Văcălău, Lagardère Retail Travel România: „Ne propunem o creștere de circa 50% a vânzărilor pentru 1 Minute și Hub”

Văcălău, Lagardère Retail Travel România: „Ne propunem o creștere de circa 50% a vânzărilor pentru 1 Minute și Hub”

Marius Văcălău, COO Lagardère Retail Travel România

În condițiile în care fiecare metru pătrat din marile aglomerări urbane reprezintă o mină de aur pentru retaileri, proprietarul 1 Minute este unul dintre puținii jucători care a gândit expansiunea dincolo de granițele clasice. Mai mult miza pe convenience, rapiditate și fresh pare să genereze și rezultate. Planurile de dezvoltare nu se opresc aici, retailerul francez având pe lista lui 2018 noi locații, concepte și zone neconvenționale, detaliază Marius Văcălău, COO Lagardère Retail Travel România. 

Cum arată bilanțul lui 2017 pentru businessul Lagardère Retail Travel în România și ce importanță au rețelele 1 Minute și Hub Convenience?
Marius Văcălău:
Anul trecut am raportat afaceri de 462 de milioane de lei, în creștere cu 20% față de anul precedent. A fost prima oară când am depășit pragul de 100 de milioane de euro și pentru anul acesta estimăm un ritm de creștere de circa 16%, susținut de expansiunea rețelei, cât și din majorarea vânzărilor în locațiile existente. Într-adevăr, vânzările pentru magazinele 1 Minute și Hub Convenience au avut o dinamică foarte bună anul acesta, dar ele reprezintă aproximativ 15% din cifra de afaceri Lagardère Travel Retail România. Ne așteptăm ca în viitor să crească ca pondere în total business.

Cum se prezintă lucrurile la capitolul expansiune? Anul acesta am observat că v-ați concentrat atenția pe dezvoltarea formatului Hub Convenience.
Marius Văcălău:
Vom încheia 2017 cu 33 de magazine noi la nivelul întregului business, atingând astfel un total de 250 de locații. Dacă ne referim la formatele 1 Minute și Hub Convenience, vorbim despre 8 locații noi, respectiv 7. Însă, în cazul Hub Convenience, au fost și magazine pe care le-am rebranduit pentru că am considerat că e mai potrivit acest concept față de ceea ce operam înainte.

Până de curând în piață nu s-a auzit nimic despre Hub Convenience, deși primul magazin a fost inaugurat în 2015. Ce v-a determinat să investiți în acest concept și prin ce diferă de magazinele 1 Minute?
Marius Văcălău:
Decizia ține de modelul nostru de business. Noi activăm pe trei segmente de retail și lucrăm permanent la diversificarea portofoliului de branduri. Hub Convenience este un brand internațional, care există deja în alte piețe din vest și este mult mai clar poziționat ca un convenience proximity brand pentru zonele de tranzit. Și această poziționare, coroborată cu nevoile din piață ne-a determinat să investim în extinderea formatului. Cât despre diferențe, Hub Convenience este un concept mult mai compact, care operează în spații cu o suprafață medie de cca 15-20 de metri pătrați, ceea ce ne permite să intrăm în zone unde nu beneficiezi de o suprafață generoasă de retail. Oferta de produse convenience și take away disponibilă în acest magazin este adaptată particularităților zonelor de tranzit. În plus, Hub Convenience are și un focus pe rapiditatea tranzacțiilor, pe când 1 Minute este un hibrid între quick service restaurant și convenience.

Cum au răspuns clienții la formatul de magazin Hub Convenience?
Marius Văcălău:
Cred că le lipsea acest format, mai ales în zonele de tranzit. Aici aveam nevoie de produse proaspete, preparate zilnic. Vorbim de metrou, aeroporturi și gări. De fapt, tot ce înseamnă ultraproximitate. Sunt oamenii care merg zilnic la birou și ești în calea lor cu ceva simplu, de calitate, proaspăt, pentru o tranzacție rapidă. Iar magazinele performează bine, operăm 300-400 de tranzacții de zi. Este esențial să asiguri o rapiditate a tranzacțiilor, fluxul este mare, trebuie gestionat foarte bine.

Targetați prioritar consumatorii aflați în căutarea unor soluții rapide pentru mesele principale. Cum încercați însă să raspundeți și nevoii de sănătos?
Marius Văcălău:
Atât în 1 Minute cât și în Hub Convenience punem foarte mare accent pe prospețime și de aceea oferim clienților o gamă de produse fresh care include sandvișuri, salate și deserturi, sucuri din fructe proaspete, lactate și produse de patiserie. La începutul anului am lansat propria Bucătărie Centrală unde producem sandvișuri, salate și deserturi pe care le livrăm zilnic în magazine. Punem accent pe calitate și ingrediente premium, am lansat salate cu quinoa, cartof dulce, avocado. Avem o echipă dedicată Fresh Food care dezvoltă noi produse, rotim sortimentația lunar. Acționăm și în zona de snack și băuturi și comercializăm produse nișate. Punem accent pe produse eco, bio, pe semințe, nuci, ape cu vitamine.

Mă gândesc acum la profilul cumpărătorilor Vorbim în principiu despre cumpărători tineri mai degrabă. Cum încercați să atrageți însă și celelalte categorii de cumpărători în magazin?
Marius Văcălău:
Noi nu targetăm o anumită categorie, fiind în zona de tranzit interacționăm de fapt cu toate segmentele de cumpărători. Dorința noastră este să avem o conversie cât mai mare din traficul care trece pe lângă magazinele noastre. De asemenea, sortimentele de produse pe care le comercializăm sunt cele esențiale, care se adresează tuturor categoriilor de cumpărători. Ne concentrăm mai degrabă pe experiența pe care o creăm. Apoi contează rapiditatea tranzacțiilor și, nu în ultimul rând, mizăm pe o personalizare a relației vânzător-cumpărător.

Sunteți retailerul care a deschis conceptul de food-to-go în Romania. Simțiți cumva o amenințare din partea celorlalți retaileri care încep să dezvolte această categorie?
Marius Văcălău:
Nu aș putea spune că simțim o amenințare. E foarte bine că toți retailerii se orientează spre produsele proaspete, am observat că e un trend generalizat. Cred că pe piața din România este loc de expansiune pe toate formatele și chiar dacă, în final uneori pare că vindem același lucru, acoperim o nevoie diferită și oferim experiențe diferite.

Ați precizat mai devreme că ați investit anul acesta într-o bucătărie proprie. La ce valoare se ridică bugetul total de investiții din 2017 și care sunt direcțiile în care a fost repartizat?
Marius Văcălău:
Continuăm să investim și pe final de an. Estimez că vom ajunge la un total de 14 milioane de lei, două treimi din sumă fiind repartizate către extinderea rețelei, remodelarea magazinelor și echipamente, iar undeva la 4-5 milioane de lei merg spre automatizare. Estimăm pentru anul viitor un nivel asemănător al investițiilor, direcțiile fiind atât expansiunea, cât și eficientizarea businessului.

Ce număr de deschideri targetați pentru 1 Minute și Hub Convenience pentru anul viitor?
Marius Văcălău:
Cel mai probabil vom păstra același ritm și în 2018. Credem în diversificarea portofoliului, este o perioadă oportună să aducem și alte branduri pe piața din România. Dar clar, ne dorim ca anul viitor să deschidem circa 10 magazine 1 Minute. Pentru Hub Convenience nu aș putea spune care va fi ritmul de deschidere pentru că exercițiul de identificare de locații noi e mai complex.

Sunteți printre puținii retaileri care au intrat în stațiile de metrou. Vizați și alte zone cu trafic intens, precum stațiile de autobuz?
Marius Văcălău:
Luăm în calcul mai multe oportunități, însă evaluăm lucrurile prin prisma limitărilor tehnice și de spațiu. Deja am făcut un pas în adaptarea conceptului Hub Convenience la suprafețe de vânzare foarte mici. Mergem după clienți, încercăm să fim la locul potrivit pentru ei. Însă, în comparație cu retailerii care sunt prezenți pe piață cu formate mai mari, noi am putut să ne adaptăm la suprafețe mai mici și să penetrăm zone de retail în care alții nu au putut intra. Nu vorbim doar de o identificare a unei locații ci și despre alegerea brandului potrivit din portofoliul nostru.

Ați precizat mai devreme că formatele 1 Minute și Hub Convenience au o dinamică bună în ultimii ani la nivel de vânzări. Ce estimări aveți în acest context pentru 2018?
Marius Văcălău:
Pentru 2018, avem planuri ambițioase pentru brandurile 1 Minute și Hub Convenience: ne propunem o creștere de cca 50% a vânzărilor, comparativ cu 2017.

Care sunt din punctul dvs. de vedere principalele amenințări pentru piața de retail locală și cum încercați să diminuați impactul acestora?
Marius Văcălău:
Sunt mai degrabă optimist și cred că România este o piață foarte dinamică ce permite jucătorilor din retail să se extindă și să crească. Dacă ne comparăm cu țările vestice, care sunt piețe mature deja, în România dinamica businessului nostru este mai mare și predictibilitatea businessului este mai mică. În țările din est vedem același ritm de creștere ca și pe piața locală, cel puțin la nivelul businessului nostru și vedem potențial de expansiune. Provocări văd mai degrabă în a gestiona aceste oportunități de dezvoltare.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content