FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Folosim cookie-uri pentru a vă furniza o experiență mai bună de navigare. Continuarea navigării implică acceptul dvs. de a ne permite utlizarea cookie-urilor. Găsești mai multe aici.

[x]
Acasă > Articole > Simacris, un magazin care mizează pe diferențiere prin sortimentație

Simacris, un magazin care mizează pe diferențiere prin sortimentație

Magazin Simacris Sinaia
Magazin Simacris, Sinaia
Magazin Simacris, Sinaia
Magazin Simacris, Sinaia
Magazin Simacris, Sinaia
Magazin Simacris, Sinaia
Magazin Simacris, Sinaia
Magazin Simacris, Sinaia
Magazin Simacris, Sinaia

Produsele unice, care nu se regăsesc și în magazinele concurente, sunt cele pe care a mizat retailerul Simacris atunci când a introdus în sortimentație peștele viu, devenind astfel singurul magazin de pe Valea Prahovei care are în ofertă un astfel de produs. Chiar dacă nu este cel mai profitabil, raionul atrage în aceeași măsură cumpărători din oraș și turiști în căutare de produse proaspete.

Simacris din Sinaia este unul dintre cele mai bine aprovizionate magazine din oraș, sortimentația de 20.000 de articole fiind comparabilă cu cea a unui supermarket de dimensiuni mari. Diversitatea ofertei nu a fost însă suficientă pentru proprietarii magazinului, astfel că pentru a se diferenția de concurența din oraș, aceștia au decis să introducă în sortimentație și peștele viu.

De la lucrările de modernizare din 2011, în magazin există două bazine de 1.000 de litri fiecare în care sunt ținuți crapi și păstrăvi vii. Apa din cele două bazine trebuie schimbată permanent, motiv pentru care în fiecare zi o mașină aduce apă de râu pentru menținerea peștelui în condiții optime.

Simacris este situat pe principalul bulevard din orașul Sinaia, ceea ce îi oferă un vad bun. Pe Valea Prahovei au fost deschise relativ recent mai multe magazine ale rețelelor internaționale de retail, motiv pentru care concurența nu este deloc neglijată de către Bogdan Simion - cel care deține, împreună cu soția sa, magazinul Simacris.

Concurența directă, din imediata apropiere, este formată însă doar din magazine alimentare independente, de cartier, printre care și o unitate Angst situată chiar la poarta fabricii de mezeluri crud-uscate a producătorului de mezeluri. Totodată, la capătul celălalt al orașului există un magazin de discount Penny Market. În același timp, un magazin Profi s-ar putea deschide în centrul comercial Winmarkt, aflat în prezent în reamenajare.

Extindere graduală

Magazinul Simacris a fost deschis în 2002, dar Bogdan Simion a cochetat cu comerțul și înainte. În timp ce lucra pe nave de croazieră, a reușit, din banii câștigați, să deschidă un chioșc în centrul orașului Sinaia, pe un teren pe care ulterior a fost construit un hotel. Antreprenorul a continuat să dezvolte business-ul, deschizând magazine alimentare în Sinaia, Bușteni, Comarnic și Pitești, dar afacerile nu au mers așa cum și-ar fi dorit.

„La un moment dat aveam cinci unități comerciale, dar le-am închis pe restul și am rămas doar cu aceasta. Am luat această hotărâre pentru că la inventare ieșeam tot timpul lipsă. Se fura mult și, decât să ne batem joc de toate magazinele, ne-am gândit că mai bine ne ocupăm de unul singur”, afirmă acesta.

La inaugurare, magazinul Simacris de pe Bulevardul Republicii ocupa numai una dintre încăperile care compun magazinul de astăzi. Situat într-o vilă care datează din perioada interbelică sau poate chiar antebelică, magazinul a fost extins prin adăugarea, în mai multe etape, a unor spații noi la cele existente deja. Astfel, de la cei 70 de metri pătrați inițiali, unitatea a ajuns acum să acopere o suprafață de vânzare de 400 de metri pătrați și alți 150 de metri pătrați spații de depozitare.

„Când am deschis era doar spațiul în care se intră, adică prima cameră, și nu existau scările pe care se coboară acum la subsol. După ce am obținut aprobarea de la primărie și de la proprietar pentru refacerea scărilor, ne-am extins cu magazinul la subsol, unde am făcut raionul de menaj și spațiul de depozitare. Ulterior, lângă noi s-a închis un magazin de articole tehnico-sanitare și l-am luat și pe acela în chirie, extinzându-ne cu spațiul unde acum sunt amplasate mezelurile. Apoi am închiriat spațiul unde acum se află raionul de pescărie, unde anterior era o magazie”, afirmă Bogdan Simion.

În total, magazinul a trecut prin șase etape de extindere a spațiului de vânzare și de depozitare, pentru a ajunge la forma actuală. La finalul acestui proces, în 2011, unitatea comercială a fost închisă timp de trei săptămâni pentru reamenajare și modernizare, care a necesitat investiții de ordinul zecilor de mii de euro. Tot atunci au fost aduse și bazinele pentru peștii vii.

Odată cu redeschiderea magazinului, Simacris a început colaborarea cu producătorul de mezeluri Sergiana, care acoperă acum aproape întreaga gamă de produse pe acest segment.

Profitabilitate constantă

Aflat într-o zonă turistică, magazinul Simacris îi are clienți atât pe locuitorii orașului Sinaia, cât și pe turiștii care vin în zonă, motiv pentru care înregistrează cele mai mari vânzări în weekend-uri și în sezonul turistic, care durează din iunie până în septembrie, precum și iarna - de Sărbători și în perioadele în care este zăpadă pe pârtii.

„Într-o zi obișnuită, avem 900 - 1.000 de bonuri de casă, dar într-o zi de weekend sau de sărbătoare, numărul de clienți se dublează”, afirmă Bogdan Simion. Vânzările magazinului, de circa 5 milioane de lei anual, sunt în ușoară creștere. Pe fondul creșterii inflației, profitabilitatea magazinului a rămas însă relativ constantă.

Sortimentația magazinului este foarte dinamică, furnizorii și distribuitorii aducând în permanență produse noi care sunt testate la raft. Poziționarea gamelor de produse a trebuit să țină cont de specificul spațiului în care se află magazinul. Fiind o clădire veche, care a fost gândită ca spațiu de locuit, magazinul este compus din mai multe săli de vânzare. În camera de la intrare se află băuturile, dulciurile și produsele de băcănie. Din aceasta se deschid alte încăperi, în care se află raioanele de lactate, de legume-fructe, de mezeluri sau produse vrac.

Ceva mai în spate se află și raionul de pescărie, cu bazinele cu pești vii. În dreptul scării care coboară la subsol se află hrana pentru animale, iar la subsol sunt situate produsele de curățenie, cele cosmetice, articolele de menaj și alte articole pentru casă. Totodată, aici există și butoaiele cu vin vrac, provenit de la un producător din județul Vrancea.

Simacris are în permanență și 2-3 oferte promoționale, la produse la care proprietarul poate obține discounturi bune prin achiziționarea unor cantități mai mari. „Există o zonă de promoții, unde încercăm să avem tot timpul câte două-trei promoții. Atunci când negociem pentru o cantitate mai mare pe care o achiziționăm cu un preț bun, sacrificăm și din profit”, susține antreprenorul.

Aprovizionarea magazinului se face în mare parte cu ajutorul furnizorilor, dar există și produse pentru care proprietarul sau soția sa se duc să cumpere marfă. La Brașov, Bogdan Simion merge și de două ori pe săptămână, în special la depozitele și piețele en-gros de legume și fructe, iar de la București retailerul se aprovizionează cu detergenți, produse de menaj, articole din sticlă, în medie o dată la 2-3 săptămâni.

Totodată, Simacris are un parteneriat cu rețeaua de magazine cash&carry Metro, unde face săptămânal comenzi, acestea fiind livrate de compania germană direct în magazin.

Deși nu are în plan vreo schimbare majoră a dispunerii actuale a magazinului, Bogdan Simion spune că vor fi tot timpul lucruri de îmbunătățit la acesta. Pentru 2014, antreprenorul plănuiește scoaterea depozitelor din subsol și extinderea spațiului de vânzare al raionului de articole pentru menaj. Pe de altă parte, se gândește să aducă și un al treilea sortiment de pește viu, cel de caras.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content