FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Folosim cookie-uri pentru a vă furniza o experiență mai bună de navigare. Continuarea navigării implică acceptul dvs. de a ne permite utlizarea cookie-urilor. Găsești mai multe aici.

[x]
Acasă > Articole > Remodelarea, laitmotivul anului pentru rețeaua Diana

Remodelarea, laitmotivul anului pentru rețeaua Diana

Diana, Ramnicu Valcea
Diana Ramnicu Valcea
Diana Ramnicu Valcea
Diana Ramnicu Valcea
Diana Ramnicu Valcea
Diana Ramnicu Valcea
Diana Ramnicu Valcea
Diana Ramnicu Valcea
Diana Ramnicu Valcea

Cumpărătorul tot mai pretențios, creșterea alertă a numărului de magazine de format modern, dar și alinierea la trendurile din piață cântăresc tot mai mult în decizia retailerilor independenți de a investi într-un look fresh. Astfel, chiar dacă planurile de extindere rămân în picioare, prioritatea numărul unu în 2018 pentru rețeaua vâlceană Diana este remodelarea unităților existente. 

Prezentă pe piață încă din 1991, Diana este una dintre cele trei rețele vâlcene care reușesc să facă față cu brio extinderii lanțurilor internaționale de magazine. Cu toate acestea, retailerul nu a scăpat din vedere faptul că este un „must-do” să te aliniezi la tendințele pieței, dar și că pentru consumatori este din ce în ce mai important să-și facă cumpărăturile într-un spațiu în care se simt confortabil. Tocmai de aceea, proprietarii Diana au decis că un pas firesc în dezvoltarea businessului este să investească în remodelarea unităților existente. „La nivel internațional, dar și pe plan local, retailerul are o creștere exponențială și, mai mult decât atât, fiecare jucător vrea să fie din ce în ce mai bun. Și acest lucru e normal, lupta pentru client ajungând deja la un alt nivel. Iar Vâlcea nu face excepție de la regulă, mai ales că, odată cu creșterea penetrării Internetului, nu trebuie să mai ieși din oraș ca să știi cum arată un magazin modern”, susține Adina Crăciunescu, Marketing Manager Diana.

Startul. Deși inițial nu se afla pe lista de remodelări, supermarketul Diana din Complex Nord a fost prima unitate care a trecut prin procesul de modernizare. „Este cel mai mare magazin pe care îl deținem și acesta a fost argumentul care a cântărit serios în această decizie. Ne dorim să avem un concept omogen la nivel de rețea și dacă am implementa schimbările doar în magazinele nou deschise nu ar fi vizibil. Tocmai de aceea ne-am propus ca până la finalul anului exteriorul să fie unitar la nivel de rețea și să încercăm să remodelăm la interior cât mai multe locații”, explică Adina.

Ce schimbări au venit la pachet cu remodelarea? Cea mai vizibilă zonă este cea a preparatelor proaspete, unde retailerul a încercat să vină cu un aspect fresh. „Acesta este magazinul cu cea mai mare suprafață de vânzare și, implicit, cu cel mai mare spațiu de expunere la carne – 15 metri liniari. Este printre puținele magazine unde avem loc să ne etalăm întreaga gamă de produse, ceea ce înseamnă circa 300 de sortimente și am vrut să transmitem prospețime și prin design, dar și prin mesajele comunicate”, punctează managerul Diana.

Un alt element de noutate îl reprezintă și zona de bakery, un proiect implementat în premieră la nivel de rețea. „Încercăm să venim cu ceva nou constant, iar acest proiect a fost foarte bine primit de cumpărători, devenind chiar un punct de destinație. Faptul că acum coacem pâine în magazine este fără doar și poate un plus și se mai adaugă și parteneriatele cu Fornetti și Donuterie. Pentru segmentul de adolescenți asocierea cu Donuterie este foarte atrăgătoare și mi se pare că se întrepătrunde cu noua noastră imagine”, mai spune Adina. Tot la capitolul noutăți merită amintite și zona de congelate, unde sortimentația a fost extinsă, pentru că spațiul de expunere a fost mărit.

Primele rezultate. Chiar dacă este mult prea devreme pentru a face un bilanț în adevăratul sens al cuvântului, magazinul fiind redeschis la începutul lunii martie, feedback-ul clienților este pozitiv și asta se vede și în rezultate. „Anterior remodelării, în momentele de vârf ale vânzărilor ajungeam și la 3.000 de bonuri pe zi și într-o zi obișnuită ajungeam la 1.800 de bonuri unice. Acum, traficul este în ușoară creștere, însă observăm un avans al valorii bonului de cumpărături. În plus, am încercat să atragem și consumatorii tineri. În general, clientul Diana este femeie, din segmentul de vârstă 40-60 de ani și scopul a fost să fim atenți cu toate categoriile de consumatori”, adaugă managerul Diana.

Cât despre performanța la nivel de categorii, așa cum era de așteptat produsele proaspete generează cele mai mari vânzări. „Din cele 13.000 de SKU-uri listate, produsele nealimentare reprezintă puțin peste 10%, restul fiind reprezentate de alimente, produsele proaspete având cea mai mare pondere. Din punct de vedere volumic zona de fresh reprezintă undeva la 30-40%, iar valoric, procentul variază între 30% și 50%”, explică Adina.

Strategia de fidelizare. În ciuda faptului că la nivelul județului Vâlcea vorbim despre trei rețele independente importante, jucătorii internaționali nu au ocolit zona, ceea ce face ca loializarea clienților să fie un subiect din ce în ce mai important. Iar Diana, pe lângă strategia clasică - revistă promoțională, card de loializare și social media, mizează și pe servicii extra. „Anul trecut am lansat serviciul de comenzi online prin intermediul aplicației Foodify. Clienții din Vâlcea pot comanda produsele de pe telefon, iar produsele vor fi livrate în circa 40 de minute. În prezent, în aplicație sunt listate circa 3.000 de produse, însă la momentul selecției s-a avut în vedere acoperirea tuturor segmentelor de preț. În viitorul apropiat, luăm însă în calcul să listăm și produse existente în unitatea Gourmet, pentru că a existat cerere din partea clienților”, precizează aceasta.

În plus, aplicația este și o sursă bună de colectare a informațiilor, astfel încât retailerul vrea să folosească acest serviciu pentru a organiza concursuri, dar și pentru a gândi oferte personalizate pentru clienți. „Datele pe care le colectăm prin BonusCard Diana, dar și prin aplicație despre clienți și despre comportamentul lor de cumpărare ne ajută în sensul acesta și este o zonă căreia vrem să-i acordăm mai multă atenție”, mai spune Adina.

Alte direcții pentru viitor. Pentru proprietarii Diana, prioritățile pentru anul acesta sunt clar stabilite. Dezvoltarea businessului va fi susținută prin remodelări, dar și prin extinderi. „Îmi este dificil să estimez care va fi numărul unităților pe care le avem în plan pentru 2018 pentru că, spre deosebire de alți ani, vorbim despre niște investiții strategice, în spații pe care le construim și atunci timingul nu ține doar de noi. Dacă deschidem magazine în chirie, procesul este unul mult mai ușor. În plus, avem pe listă și orașe noi, iar acest anunț vine după ce anul trecut am deschis primele magazine din județul Gorj”, spune managerul.

Cât despre remodelări, următorul magazin care va trece prin această etapă este cea mai veche unitate Diana, situată în centrul orașului Râmnicu Vâlcea. „Spre deosebire de magazinul din Nord, unde vorbim în principal despre o modernizare, locația din centru va trece printr-un proces de transformare completă. Estimez că și investiția va fi mult mai mare, probabil undeva în jurul valorii de 100.000 de euro față de 20.000 de euro în Complex Nord”, mai adaugă Adina.

Ce impact vor avea toate aceste proiecte în vânzări? Rețeaua de magazine a încheiat anul 2017 cu o cifră de afaceri de aproximativ 40 de milioane de euro, în creștere cu 10% față de anul precedent, iar pentru 2018 proprietarii Diana așteaptă tot o creștere double digit.
 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content