FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Folosim cookie-uri pentru a vă furniza o experiență mai bună de navigare. Continuarea navigării implică acceptul dvs. de a ne permite utlizarea cookie-urilor. Găsești mai multe aici.

[x]
Acasă > Articole > Proprietarul De la Ferma vrea să vândă în SUA, Canada și Israel din 2018

Proprietarul De la Ferma vrea să vândă în SUA, Canada și Israel din 2018

Marius Bîcu, proprietarul Unilact Transilvania

Marius Bîcu, antreprenorul care deține Unilact Transilvania, producătorul brandului de lactate De la Ferma, are pe lista de priorități pentru export trei noi piețe – SUA, Canada și Israel – proiect care s-ar putea concretiza începând cu 2018.

Afacerile Unilact Transilvania, un business de familie înfiinţat în 1994 și a cărui conducere a fost preluată de Marius Bîcu, fiul fondatorului, în 2002, au înregistrat o creștere de 17% a exporturilor, respectiv 4% pentru România în primul semestru din 2017 (în contextul în care compania a renunțat la producția de marcă proprie din acest an). În prezent, exporturile reprezintă 53% din cifra de afaceri a companiei, a spus pentru Progresiv Marius Bîcu, care a subliniat că pentru prima dată vânzările de la export le-au depășit pe cele din România.

Produsele companiei ajung în țări ca Germania, Franţa, Danemarca, Olanda, Cipru, Marea Britanie şi Luxemburg.

„Ne-am sortat clienții și am ales să lucrăm doar cu cei care ne înțeleg afacerea și ne respectă plătindu-ne la timp brânzeturile și serviciile. Este foarte dificil să renunți la clienți cu cifre mari, dar am ales să lucrăm doar cu cei care ne apreciază munca. Ne-am căutat parteneri tot cu afaceri de familie și în celelalte țări. În mare parte am reușit și ne este mult mai ușor când facem afaceri între două familii practic. (...) Soția mea își dorește să vândă în SUA și Canada. Ne întâlnim la Anuga cu un distribuitor de brânzeturi din Tel Aviv. Ne dorim mult să ne reușească în 2018”, a spus Marius Bîcu.

La nivelul primului semestru, cifra de afaceri a Unilact Transilvania s-a ridicat la 8,5 milioane lei (1,9 milioane euro), iar pentru 2017 proprietarul estimează atingerea pragului de 4 milioane de euro. Acest obiectiv este unul „realist”, afirma Bîcu, bazându-și estimările pe lansarea unei game noi de brânzeturi pe final de octombrie, respectiv perioada Crăciunului.

„Rebrandingul mărcii De la Ferma a înghițit un buget de timp mai mare decât ne propuseserăm. Pregătim o gamă nouă de brânză de burduf și încercăm diverse ambalaje care nu au mai fost folosite până acum în piață. De aceea, am experimentat mult și am dat tare cu capul de câteva ori. Ne îndreptăm spre final și obiectivul nostru este să facem românii să se mândrească cu brânza de burduf. Tendințele consumatorilor se îndreaptă din nou spre produse cu origine românescă, locală. În experiența noastră am avut creșteri mici, dar continue, pe articolele foarte bune și scumpe. În ceea ce privește bugetul în bani, proiectul a înghițit 40.000 euro până acum. Și sperăm să ne ajungă încă 30.000 euro până la sfârșit de an”, a mai explicat Marius Bîcu.

În privința altor investiții bugetate, proprietarul Unilact spune că s-a rezumat doar la schimbarea câtorva utilaje, în condițiile în care planul de mărire a capacității și de optimizare a liniei de producție începe în 2018 și se va finaliza în 2020 când ferma și noua unitate de producție a brânzeturilor vor fi gata.

În ferma actuală, cantitatea de lapte colectată a crescut anul acesta ca urmare a investiției la final de 2016 în achiziționarea unor vaci de lapte, din Franța. „Avem acum 5.000 de litri de lapte din ferma noastră în fiecare zi. Ne producem în ferma noastră o treime din laptele necesar fabricației de brânzeturi”, a adăugat Marius Bîcu.

Cum a impactat afacerea renunțarea la marcă privată

La începutul anului, Unilact Transilvania a renunțat la producția de marcă proprie, care reprezenta între 7 și 12% din volumul de vânzari, cu mici variații de la trimestru la trimestru.

„Când am renunțat la marcă proprie ne-am asumat că o să pierdem volume și cash la început de an. Acești clienți au plătit foarte bine și la timp. Nu ne-a fost ușor, dar obiectivul nostru a fost creșterea profitabilității și optimizarea procesului de ambalare și etichetare. Am reușit în primele 6 luni să depășim 20% profit și cred că este posibil să încheiem anul între 15-17%. Materia primă se scumpește tare în această perioadă. În ceea ce privește ambalarea și etichetarea, procesele s-au aranjat mult mai bine și nu mai suntem nevoiți să lucrăm în două schimburi”, a conchis Marius Bîcu.

Unilact Transilvania este unul dintre principalii producători locali de produse lactate, deţinând o unitate de producţie de produse lactate, o fermă şi peste 1.000 hectare de teren agricol în localitatea Unirea din judeţul Alba. Fabrica Unilact Transilvania procesează zilnic 15.000 de litri de lapte, iar 25% din materia primă necesară este asigurată de propria fermă, care adăpostește 900 de oi, respectiv 370 de bovine. Anul trecut, producătorul și-a majorat afacerile cu aproape 20%, până la 16,9 milioane lei (3,8 milioane euro).

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content