FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Folosim cookie-uri pentru a vă furniza o experiență mai bună de navigare. Continuarea navigării implică acceptul dvs. de a ne permite utlizarea cookie-urilor. Găsești mai multe aici.

[x]
Acasă > Articole > Normele de schimbare a caselor de marcat, amânate din nou

Normele de schimbare a caselor de marcat, amânate din nou

Mult dezbătuta Lege a caselor de marcat – care presupune înlocuirea actualelor aparate fiscale din retail – este din nou „în aer”, asta după ce recent, în urma unor ample dezbateri, autoritățile au decis amânarea implementării actului normativ.

După ce în decembrie 2016 Guvernul a hotărât printr-o Ordonanță de Urgență amânarea cu 9 luni a termenelor de aplicare a proiectului de schimbare a actualelor case de marcat, autoritățile au decis, din nou, amânarea implementării noilor norme.

Decomandată nu s-au stabilit noile termene, însă este cert că interdicția de comercializare a actualelor case de marcat (cu rolă jurnal) nu va mai fi valabilă pentru data de 1 octombrie 2017, așa cum se stabilise la sfârșitul anului trecut.

De asemenea, tot la sfârșitul anului trecut, se stablise ca 1 ianuarie 2018 data de la care marii contribuabili (marile rețele de retail) să fie obligate să folosească noile case de marcat cu jurnal electronic.

„Pe 31 martie anul acesta ar fi trebuit să fe publicate de către Ministerul de Finanțe normele de aplicare ale noilor regelementări, însă acest lucru nu se va întâmpla. Ni s-a comunicat că toate termenele vor fi prorogate, însă nu se știe pentru moment pe ce perioadă. Principalele probleme cu care ne confruntăm, asta după toate discuțiile pe care le-am purtat în întâlnirile de lucru cu autoritățile și cu toate instituțiile implicate, se referă la detaliile tehnice de funcționare a noilor case de marcat. De exemplu, până în prezent importatorii nu știu ce să le ceară producătorilor de case de marcat pentru ca aparatele să fie aliniate cu normele din România. De vină pentru această situație sunt cei de la ANAF, care s-au apucat târziu de lucru”, a declarat pentru Progresiv Marian Anghelescu, președintele Patronatului comercianților și servisanților de Case de Marcat din România.

Potrivit OUG 98/2016 pentru prorogarea unor termene, instituirea unor noi termene precum şi pentru modificarea şi completarea OUG 28/1999 privind obligativitatea agenţilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale se aprobă prin ordin al Preşedintelui ANAF, până la 1 noiembrie 2018.

Obligativitatea utilizării de aparate de marcat cu jurnal electronic de către operatorii economici şi eliminarea treptată a aparatelor de marcat cu rolă jurnal a fost introdusă prin Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 91/2014. Ulterior, în noiembrie 2015, actul normativ a fost aprobat prin Legea nr. 267/2015, care stabileşte că operatorii economici care încasează integral sau parţial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amănuntul, precum şi a prestărilor de servicii efectuate direct de către populaţie sunt obligaţi să utilizeze case de marcat electronice fiscale.

Scopul acestui act normativ este reducerea evaziunii fiscale, precum și o monitorizare mai eficientă a încasărilor la buget. Toți operatorii economici vor fi obligați ca să fie legați, prin casele de marcat, la un server al ANAF, unde se vor vărsa toate datele legate de încasările firmelor.

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content