FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Folosim cookie-uri pentru a vă furniza o experiență mai bună de navigare. Continuarea navigării implică acceptul dvs. de a ne permite utlizarea cookie-urilor. Găsești mai multe aici.

[x]
Acasă > Articole > Nielsen: România, printre țările cu cea mai mare creștere a încrederii consumatorilor

Nielsen: România, printre țările cu cea mai mare creștere a încrederii consumatorilor

Încrederea consumatorilor români a urcat în ultimul semestru cu 15 puncte, la 101, aceștia putând fi numiți „optimiști”, potrivit unui studiu realizat la nivel global de Nielsen. Astfel, în primele șase luni ale lui 2017, țara noastră se află printre țările europene cu cea mai mare creștere a încrederii consumatorilor.

Indicele Nielsen de Încredere a Consumatorului măsoară percepțiile privind perspectivele locurilor de muncă locale, finanțele personale, intențiile de cheltuieli imediate și problemele economice ale respondenților din întreaga lume. Nivelul de încredere a consumatorilor situat peste sau sub valoarea de referință de 100 indică gradul de optimism și, respectiv, pesimism.

În Europa de Est, sentimentul consumatorilor s-a îmbunătățit pe o serie de piețe, inclusiv în România (101, în sus cu 15 puncte), Slovenia (74, în creștere cu 11 puncte), Estonia (83, în creștere cu 11 puncte), Bulgaria (85, în creștere cu 10 puncte), Letonia (plus 10 puncte, până la 78), Ungaria (70, creștere cu șase puncte) și Ucraina (57 de puncte).

Potrivit datelor din studiu, creșterea încrederii în România se datorează unui salt de 16% al numărului de respondenți care consideră ca bune sau excelente perspectivele lor de muncă, de la 35% în T4 anul trecut, până la 51%, în T2 2017. Încrederea în situația finanțelor personale a crescut cu 12% (până la 70%), în timp ce 12% mai mulți respondenți (până la 45%) consideră că următoarele 12 luni sunt un moment bun pentru a cumpăra lucrurile pe care și le doresc.

Referindu-se la al doilea trimestru al acestui an, studiul mai arată că Europa prezintă o creștere a încrederii consumatorilor de cinci puncte procentuale, atingând un indice de 85. Și în trei dintre cele mai importante cinci economii, încrederea consumatorilor este pe o pantă ascendentă: cu două puncte procentuale în Germania (103), opt în Franța (75) și cinci puncte procentuale în Spania (91). În schimb, Marea Britanie arată un declin de trei puncte (99). Încrederea în Italia a rămas constantă de la sfârșitul anului 2016 (58).

La nivel global, încrederea consumatorului arată semne de îmbunătățire continuă în cel de-al doilea trimestru din 2017, ajungând la un indice de 104, cu 3 puncte procentuale mai mare decât cel din trimestrul patru 2016.

“Încrederea consumatorilor la nivel global arată un număr de motive de optimism, și există o îmbunătățire continuă a sentimentului în multe piețe globale”, a declarat Suresh Ramalingam, Consumer Insights Lead, Nielsen.

Cele mai mari niveluri ale indicilor de încredere s-au înregistrat pe piețele asiatice, cu 6 din primii 10 indici provenind din zona Asia-Pacific. De asemenea, nivelul de încredere este înalt în majoritatea piețelor din Europa și America Latină, deoarece multe dintre acestea au înregistrat o creștere a optimismului consumatorilor.

Studiul pentru trimestrul al doilea a fost desfășurat în 63 de țări, între 9 și 27 mai 2017, pe baza unei metodologii online.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content