FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Folosim cookie-uri pentru a vă furniza o experiență mai bună de navigare. Continuarea navigării implică acceptul dvs. de a ne permite utlizarea cookie-urilor. Găsești mai multe aici.

[x]
Acasă > Articole > Metro Suceava, cel mai ieftin magazin din centrul și nordul țării în luna iunie

Metro Suceava, cel mai ieftin magazin din centrul și nordul țării în luna iunie

Cel mai ieftin magazin din centurl și nordul tarii

Magazinul cash & carry Metro Suceava a fost cea mai ieftină unitate comercială din centrul și nordul țării în luna iunie potrivit studiului Shopping Basket, care analizează, lunar, prețurile principalelor bunuri de larg consum din cele mai importante rețele comerciale din România. Astfel, valoarea coșului de cumpărături format din 10 produse de bază (faină, lapte, ulei, bază pentru mâncăruri, apă minerală, băutură răcoritoare, cafea, telemea, hârtie igienică și detergent de vase) găsite în toate cele 12 hypermarketuri, supermarketuri, unități cash & carry și magazine online monitorizate luna trecută (în magazinele de tip discounter coșul de cumpărături a avut altă componență) a fost de 60,79 lei, în unitatea Metro Suceava.

Următorii clasaţi în topul celor mai ieftine magazine sunt hypemarrketul Carrefour Sibiu și supermarketul Profi Bistrița, cu o valoare a coșului de cumpărături de 62,18 lei. La polul opus se află unitatea Market Târgu Mureș, unde coșul de cumpărături format din cele zece produse găsite în toate unitățile monitorizate s-a ridicat la 65,84 de lei, ocupând astfel prima poziție în topul celor mai scumpe magazine din regiunea analizată.

În ceea ce privește magazinele online, cea mai ieftină unitate comercială în luna iunie cora.ro, unde valoarea coșului de cumpărături alcătuit din cele 10 produse disponibile și în magazinele fizice a fost 76,44 de lei (61,44 lei + 15 lei). Acesta a fost urmat în clasamentul unităților online de carrefour-online.ro, unde coșul de cumpărături s-a ridicat la 81,23 de lei (65,23 lei + 20 de lei transportul) și emag.ro/supermarket (platforma de comerț online a retailului Mega Image), acesta din urmă fiind cea mai scumpă unitate comercială online, cu o valoarea a cumpărăturilor de 85,77 lei (65,77 lei cumpărăturile + 20 lei transportul).

Dacă ne referim însă la disponibilitatea produselor la raft, în ziua în care a fost realizată cercetarea (6 iunie n.r.), în magazinele Auchan Brasov, Cora Cluj-Napoca și Mega Image Comarnic au fost găsite toate produsele din lista de cumpărături analizată în studiul Shopping Basket. Cele mai multe situații de out-of-stock au fost raportate în supermarketul Profi Bistrița și unitatea cash & Carry Metro Suceava, unde trei din cele 20 de produse nu au fost disponibile la raft.

Cât despre magazinele cu cele mai multe produse cu prețul cel mai mic, pe segmentul de hypermarketuri în Caora Cluj-Napocaau fost găsite patru astfel de produse, în timp ce pe segmentul de supermarketuri, unitățile Market Târgu Mureș și profi Bistrița a avut câte două produse cu cel mai mic preț.

Despre analiza Shopping Basket

Pentru al 13-lea an consecutiv, Revista Progresiv publică analiza Shopping Basket, un studiu de tip mystery shopping realizat de agenția de servicii de marketing și comunicare Mercury360, care monitorizează prețurile din rețelele internaționale de magazine alimentare. În analiză sunt incluse 11 rețele de magazine și cele mai importante trei magazine online: carrefouronline.ro, coradrive.ro și emag.ro/supermarket (Mega Image).

Locațiile monitorizate sunt schimbate trimestrial, pentru a fi acoperite toate regiunile importante ale țării pe parcursul unui an. Astfel, în al doilea trimestru al analizei sunt monitorizate magazinele din centrul și nordul țării.

Lista de produse, care include 20 de articole alimentare și nealimentare, este comună la hypermarketuri, supermarketuri și cash&carry, pentru formatul discount fiind monitorizate alte articole. Produsele din lista de cumpărături analizată în studiul Shopping Basket sunt SKU-uri (articole) lider în segmentul IKA, selctate din Top 3 Sku pe categoriile / segmentele vizate – clasament realizat de către compania de cercetare RetailZoom pe universul de magazine monitorizate, pe perioada ianuarie-noiembrie 2016. Produsele sunt achiziționate la începutul fiecărei luni, iar data la care se realizează vizitele în magazine variază de la o lună la alta. Prețurile publicate sunt cele afișate pe bonul de cumpărături.

În studiul calitativ din secțiunea Shopping Basket există o scară de notare pentru a stabili nivelul de curățenie și de mercantizare al magazinului vizitat. În ceea ce privește mercantizarea magazinului, criteriile urmărite sunt: disponibilitatea la raft a produselor, aranjarea pe raft și accesibilitatea acestora, precum și curățenia și integritatea produselor. Dacă două din cele trei criterii nu sunt îndeplinite pe deplin, se va nota „insuficient" în dreptul nivelului de mercantizare al magazinului.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content