FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Folosim cookie-uri pentru a vă furniza o experiență mai bună de navigare. Continuarea navigării implică acceptul dvs. de a ne permite utlizarea cookie-urilor. Găsești mai multe aici.

[x]
Acasă > Articole > Metro Băneasa, cel mai ieftin magazin din Capitală în luna octombrie

Metro Băneasa, cel mai ieftin magazin din Capitală în luna octombrie

cel mai ieftin magazin din Capitala in luna octombrie

Magazinul cash & carry Metro Băneasa a fost cea mai ieftină unitate comercială din Capitală în luna octombrie potrivit studiului Shopping Basket, care analizează, lunar, prețurile principalelor bunuri de larg consum din cele mai importante rețele comerciale din România. Astfel, valoarea coșului de cumpărături format din 11 produse de bază (faină, zahăr, lapte, ulei, apă, băutură răcoritoare, bere, ciocolată, telemea, hârtie igienică și detergent de vase) găsite în toate cele 12 hypermarketuri, supermarketuri, unități cash & carry și magazine online monitorizate luna trecută (în magazinele de tip discounter coșul de cumpărături a avut altă componență) a fost de 57,51 lei, în unitatea Metro Băneasa.

Următorii clasaţi în topul celor mai ieftine magazine sunt hypemarketurile Cora Lujerului și Auchan Pallady, cu o valoare a coșului de cumpărături de 58,00 lei, respectiv 58,56 de lei. La polul opus se află unitatea Mega Image Ion Mihalache, unde coșul de cumpărături format din cele 11 produse găsite în toate unitățile monitorizate s-a ridicat la 63,65 de lei, ocupând astfel prima poziție în topul celor mai scumpe magazine din Capitală.

În ceea ce privește magazinele online, cea mai ieftină unitate comercială în luna octombrie a fost cora.ro, unde valoarea coșului de cumpărături alcătuit din cele 11produse disponibile și în magazinele fizice a fost 72,95 de lei (57,95 lei + 15 lei). Acesta a fost urmat în clasamentul unităților online de carrefour-online.ro, unde coșul de cumpărături s-a ridicat la 76,66 de lei (56,66 lei + 20 de lei transportul) și emag.ro/supermarket, platforma de comerț online a retailului Mega Image, unde valoarea coșului de cumpărături care a inclus cele 11 produse s-a ridicat la 81,65 lei (61,65 lei + 20 de lei transportul).

Dacă ne referim însă la disponibilitatea produselor la raft, în ziua în care a fost realizată cercetarea (5 octombrie n.r.), în magazinele Auchan Pallady, Carrefour Veranda, Mega Image Ion Mihalache și Selgros Valea Cascadelor au fost găsite toate produsele din lista de cumpărături analizată în studiul Shopping Basket. Cele mai multe situații de out-of-stock au fost raportate în hypermarketul Kaufland Valea Oltului, unde trei din cele 20 de produse nu au fost disponibile la raft.

Cât despre magazinele cu cele mai multe produse cu prețul cel mai mic, pe segmentul de hypermarketuri, în Auchan Pallady au fost găsite 13 astfel de produse, în timp ce pe segmentul de supermarketuri, unitatea Profi Pajura au avut, de asemenea, 14 produse cu cel mai mic preț.

Despre analiza Shopping Basket

Pentru al 13-lea an consecutiv, Revista Progresiv publică analiza Shopping Basket, un studiu de tip mystery shopping realizat de agenția de servicii de marketing și comunicare Mercury360, care monitorizează prețurile din rețelele internaționale de magazine alimentare. În analiză sunt incluse 11 rețele de magazine și cele mai importante trei magazine online: carrefouronline.ro, coradrive.ro și emag.ro/supermarket (Mega Image).

Locațiile monitorizate sunt schimbate trimestrial, pentru a fi acoperite toate regiunile importante ale țării pe parcursul unui an. Astfel, în al patrulea trimestru al analizei sunt monitorizate magazinele din Capitală.
Lista de produse, care include 20 de articole alimentare și nealimentare, este comună la hypermarketuri, supermarketuri și cash&carry, pentru formatul discount fiind monitorizate alte articole. Produsele din lista de cumpărături analizată în studiul Shopping Basket sunt SKU-uri (articole) lider în segmentul IKA, selctate din Top 3 Sku pe categoriile / segmentele vizate – clasament realizat de către compania de cercetare RetailZoom pe universul de magazine monitorizate, pe perioada ianuarie-noiembrie 2016. Produsele sunt achiziționate la începutul fiecărei luni, iar data la care se realizează vizitele în magazine variază de la o lună la alta. Prețurile publicate sunt cele afișate pe bonul de cumpărături.

În studiul calitativ din secțiunea Shopping Basket există o scară de notare pentru a stabili nivelul de curățenie și de mercantizare al magazinului vizitat. În ceea ce privește mercantizarea magazinului, criteriile urmărite sunt: disponibilitatea la raft a produselor, aranjarea pe raft și accesibilitatea acestora, precum și curățenia și integritatea produselor. Dacă două din cele trei criterii nu sunt îndeplinite pe deplin, se va nota „insuficient" în dreptul nivelului de mercantizare al magazinului.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content