FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Folosim cookie-uri pentru a vă furniza o experiență mai bună de navigare. Continuarea navigării implică acceptul dvs. de a ne permite utlizarea cookie-urilor. Găsești mai multe aici.

[x]
Acasă > Articole > Kantar Worldpanel: Vânzările online de produse FMCG la nivel global au crescut cu 26% în 2016

Kantar Worldpanel: Vânzările online de produse FMCG la nivel global au crescut cu 26% în 2016

Compania de cercetare de piață Kantar Worldpanel a dat publicității un raport cu privire la evoluția vânzărilor online de produse FMCG care arată că, anul trecut, acestea au crescut cu 26%, ajungând să reprezinte 35% din creșterea totală înregistrată de această industrie în 2016.

„Am văzut o accelerare semnificativă a ritmului de creștere a canalului de e-commerce, de la 15% cât a fost în 2015 la 26% anul trecut. Orice dezvoltare viitoare este puternic dependentă de cultura și obiceiurile de consum din fiecare țară”, a precizat Stephane Roger, Global Shopper and retail Director la Kantar Worldpanel.

Fără nicio supriză, creșterea a fost alimentată de piețele mature, unde acest canal este cel mai dezvoltat, țări din Asia precum China (+53%) sau Coreea de Sud (+40%). În Europa, evoluții semnificative s-au înregistrat în Spania și Portugalia, +29% și, respectiv, +24%, în timp ce piețele cele mai dezvoltate, Marea Britanie și Franța, au avut o rată de creștere de 8%.

În timp ce China și Coreea de Sud îmbrățișează în mod evident experiența de cumpărare digitală și când vine vorba de categorii FMCG, America Latină a rămas ușor în urmă. Pe de altă parte, în Statele Unite ale Americii care este a doua piață de e-commerce din lume, ponderea vânzărilor de alimente prin acest canal este de doar 1,5%. Însă cu inițiative precum cele ale lui Amazon, dar și ale altor jucători din retailul american, analiștii se așteaptă ca această pondere să crească rapid și să prindă din lume alte țări.

De altfel, cei de la Kantar Worldpanel au identificat trei tipuri de piețe de e-commerce: avansat, matur și emergent. Coreea de Sud este capul de afiș în ceea ce privește prima categorie, a piețelor avansate, cu aproape 70% din populație care face cumpărături online mai mult decât o dată pe lună. Marea Britanie, Franța, Statele Unite ale Americii, China Continentală și Taiwan se regăsesc în zona piețelor mature unde canalul online a penetrat mai mult de 25% din populație.

Cât despre ultima categorie, cea a zonelor emergente, aici multe țări din America Latină, unde cota de piață e-commerce-ul rămâne redusă, cu mai puțin de 10% din populație care fac cumăpături online. Însă situația aceasta se va schimba pe măsură ce conectivitatea la internet se va îmbunătăți și un noi grupuri de consumatori vor avea acces la acest canal.

În orice caz, procentul din populație care a cumpărat produse FMCG online cel puțin o dată pe an este pe un trend constant ascendent la nivel global. De asemenea, frecvența de achiziție este și ea pe o direcție similară.

O altă informație interesantă este și faptul că suma medie cheltuită la o ocazie de cumpărare online pe produse FMCG este mult mai mare decât cea din offline, ajungând în țări precum Marea Britanie să fie și de 4 ori mai mare.

„În acest moment, e-commerce-ul reprezintă 4,6% din vânzările industriei de FMCG la nivel global, însă din punct de vedere al creșterii contribuie cu 35%, de opt ori mai mult decât ponderea sa în piață. Așa se explică și faptul că deși e-commerce-ul atinge doar o mică proporție din cumpărătorii de alimente pentru moment, producătorii de bunuri de larg consum investesc consistent în acest canal, mulți dintre ei creând departamente întregi care să construiască strategia de vânzări pe acest canal. Aici este acceleratorul viitoarelor creșteri”, a explicat Eric Batty, Global E-commerce Business Development Director la Kantar Retail.

Raportul celor de la Kantar Worldpanel poate fi accesat integral pe www.kantarworldpanel.com

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content