FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Folosim cookie-uri pentru a vă furniza o experiență mai bună de navigare. Continuarea navigării implică acceptul dvs. de a ne permite utlizarea cookie-urilor. Găsești mai multe aici.

[x]
Acasă > Articole > Extinderea în afara județului, următorul pas în dezvoltarea rețelei Lidas

Extinderea în afara județului, următorul pas în dezvoltarea rețelei Lidas

Lidas Supermarket
Lidas Supermarket
Lidas Supermarket
Lidas Supermarket
Lidas Supermarket
Lidas Supermarket
Lidas Supermarket
Lidas Supermarket
Lidas Supermarket

Lidas, unul dintre cele mai mari businessuri locale din zona orașului Tulcea, recunoscut mai ales ca producător de produse de brutărie și panificație, are planuri ambițioase în retail, adjudecându-și titlul de cea mai mare rețea de supermarketuri din localitate. Cât despre strategia pentru viitor, următorul pas în dezvoltarea rețelei este extinderea în afara granițelor județului. 

La început a fost... o moară. Primul magazin Lidas a fost inaugurat în 2008, însă povestea businessului începe în 1993. „Punctul de pornire a fost acum 24 de ani, când administratorul Lidas a deschis o moară pe terenul bunicilor. Proiectul era dedicat în special localnicilor pentru că erau multe terenuri agricole cultivate, dar niciun loc în apropiere unde se putea morări. De-a lungul timpului s-au accesat toate tipurile de fonduri europene posibile și așa am ajuns să facem o brutărie, apoi am dezvoltat o linie industrializată de producție și cea mai recentă investiție, pe partea de producție, a fost direcționată în patiseria și panificația congelată. În ceea ce privește decizia de a investi în divizia de retail, aceasta a venit practic ca o completare a businessului. De altfel, primul magazin Lidas a fost deschis în locul unei foste brutării”, povestește Cristian Popa, Director Executiv Lidas.

În momentul de față, rețeaua a ajuns la 10 unități comerciale, iar supermarketul din cartierul Vest din Tulcea, deschis în 2013, este cea mai mare locație pe care Lidas o deține în județul Tulcea. Cu o suprafață comercială de peste 700 de metri pătrați, magazinul are și avantajul de a fi situat într-o zonă în care concurența mai degrabă nu există. „Poziționarea și formele de relief ale orașului sunt avantaje care ne-au permis de-a lungul timpului să ne dezvoltăm. Pentru retailerii internaționali care operează magazine cu suprafețe de vânzare mare este imposibil să construiască un magazin, iar în oraș nu mai există spații care să îndeplinească criteriile lor. Așa că Lidl și Kaufland operează câte un magazin chiar la intrarea în oraș, iar singurii retaileri care au pătruns în oraș sunt Profi, Billa și Penny Market. Însă în zona cartierului Vest aș putea spune că am fost privilegiați pentru că nu avem practic niciun competitor în imediata apropiere. Este o zonă foarte populată, cu o densitate a populației peste media orașului”, explică managerul.

Aceste avantaje se reflectă și în traficul de clienți. Zilnic, circa 2.000 de persoane trec pragul magazinului, iar valoarea medie a bonului de cumpărături se ridică în jurul sumei de 20-30 de lei. „Aproximativ 50% din numărul total de clienți sunt oameni care vin din afara cartierului sau chiar din localitățile limitrofe, restul fiind clienți zilnici, care își fac cumpărăturile de zi cu zi în supermarketul nostru. Aceștia din urmă sunt însă și cei care trag în jos valoarea bonului de cumpărături pentru că se întâmplă să cumpere doar o pâine sau un iaurt”, completează Dragoș Vlad, Marketing Manager Lidas.

Atuurile supermarketului. Chiar dacă magazinul beneficiază de un avantaj cheie, locația, proprietarul Lidas a avut în vedere și alte aspecte prin care a încercat să aducă plus valoare businessului din retail. Cel mai important dintre acestea este sortimentația, care a fost gândită astfel încât clienții să găsească orice își doresc în această locație. „În prezent avem peste 20.000 de SKU-uri listate, cu o pondere de aproximativ 70% pentru produsele alimentare, pentru că ținem foarte mult la cumpărătorii noștri. Cu toate acestea, în perioada următoare vom face o analiză și vom regândi planograma pentru că, din dorința de a veni în întâmpinarea nevoilor clienților, am depășit pragul limită pentru suprafața de care dispunem”, susține Cristian Popa.

De asemenea, pentru că până la urmă vorbim despre un producător de produse de panificație, așa cum era firesc, în magazin a fost creat un colț cu produse de panificație și patiserie proaspăt coapte, amplasat chiar la intrarea în magazin. Un alt element de diferențiere este raionul de pește proaspăt, o premieră pe piața din Tulcea. „Suntem singurul supermarket care are și pescărie și a fost o reală provocare implementarea acestui spațiu pentru că a fost nevoie să găsim o soluție ca să eliminăm mirosul de pește. În plus, este dificil și din punct de vedere aprovizionare, pentru că ne bazăm pe ce se pescuiește cu o noapte înainte, așa că sortimentația poate diferi de la o zi la alta”, mai precizează managerul.

Tot la capitolul sortimentație, merită menționat și faptul că, de-a lungul timpului, retailerul a dezvoltat parteneriate strategice cu câțiva producători locali, printre care Deltaica (producător de icre), Carniprod (carne proaspătă și preparate din carne) și Delta Lact (lactate). „Ne focusăm pe relația cu producătorii locali pentru că, de cele mai multe ori, consumatorii sunt atașați de branduri. Însă această relație depinde mult și de furnizor. Noi punem foarte mult accent pe calitatea produselor”, precizează Dragoș Vlad.

Pe lângă sortimentație, proprietarul Lidas a înțeles că e nevoie de mai mult pentru a câștiga clientul de partea sa, așa că a încercat să vină tot timpul cu ceva nou. „Inițial am implementat un sistem de climatizare în magazin și de purificare a aerului, apoi am instalat lumini de tip LED pentru eficientizarea costurilor, dar și pentru o iluminare mai puternică și, nu în ultimul rând, am implementat sistemul de etichete electronice pentru că ne-am dorit să evităm situațiile neplăcute de a avea diferențe între prețul la raft și cel afișat la momentul scanării produsului. Sunt elemente care aduc plus valoare și care fac diferența”, completează Directorul Executiv Lidas.

Cât despre fidelizare, retailerul tulcean mizează pe trei elemente relativ clasice, dare care au rezultate: revista promoțională cu o apariție bilunară, cardul de fidelitate care oferă o reducere de 2% și este acordată sub formă de puncte și insulele cu promoții în magazin.

2017, anul consolidării. Cu o cifră de afaceri de aproximativ 50 de milioane de lei anul trecut, din care vânzările diviziei de retail reprezintă puțin peste 60%, Lidas a bifat în 2016 al șaptelea an consecutiv de creștere. „Din 2008 și până în prezent suntem pe creștere, iar avansul per totalul businessului a fost în medie de 35%. Având în vedere istoricul acestei dezvoltări, și pentru 2017 estimăm o creștere de 30%, mai ales că anul trecut am inaugurat fabrica de patiserie congelată - investiție care s-a ridicat la 4,5 milioane de euro și care nu s-a văzut până acum în cifra de afaceri”, susține Cristian Popa.

În ceea ce privește principalele direcții de dezvoltare a businessului, executivul spune că se urmărește dezvoltarea atât pe partea de producție, cât și pe cea de retail. „Suntem deschiși oricăror oportunități, nu am închis investițiile. Însă din cauză că piața este mai volatilă, toată lumea se luptă în prețuri și încearcă să aibă marje cât mai mari, noi trebuie să analizăm cu atenție fiecare investiție. Pe partea de retail suntem atenți la ce se mai deschide în piață, la ce spații mai apar, pentru că noi achiziționăm spațiile în care operăm magazinele”, mai precizează managerul.

Pentru anul acesta, deși Lidas nu avea în plan deschiderea niciunei locații noi, retailerul a preluat la finalul lunii aprilie o unitatea comercială pe care o va redeschide până la jumătatea lui mai, ajungând astfel să opereze 11 magazine. De asemenea, după ce recent a făcut primul pas spre mediul rural prin inaugurarea primului magazin din localitatea Kogălniceanu, Lidas vizează extinderea în afara granițelor județului Tulcea. „În acest moment, the sky is the limit (cerul este limita - trad.). Dorim să investim în alte zone rurale, dar vizăm și județele limitrofe. Dacă reușim în Tulcea, putem fi eficienți și în alte zone”, conchide Cristian Popa.
 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content