FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Folosim cookie-uri pentru a vă furniza o experiență mai bună de navigare. Continuarea navigării implică acceptul dvs. de a ne permite utlizarea cookie-urilor. Găsești mai multe aici.

[x]
Acasă > Articole > Din experiența Avincis la export: China este o piață dificilă

Din experiența Avincis la export: China este o piață dificilă

Andreea Micu, proprietar Avincis

Avincis, unul dintre cei mai importanți producători locali din industria vinului, exportă 15-20% din producția cramei din Drăgășani, cele mai importante piețe de desfacere fiind în acest moment Marea Britanie, Belgia și Japonia. Andreea Micu, care deține compania împreună cu părinții săi – Valeriu și Cristina Stoica – a declarat pentru Progresiv că, din experiența avută la export, una dintre cele mai dificile piețe a fost cea chineză.

Cea mai importantă piață de desfacere rămâne cea românească, compania urmărind în același timp creșterea ponderii exporturilor la un nivel care să nu depășească în schimb 30%. Producătorul analizează în prezent intrarea pe piețele din Olanda, Canada și SUA.

Primele exporturi au fost realizate după patru ani de la lansarea vinurilor Avincis, printre piețele de desfacere de la momentul respectiv aflându-se, pe lângă Belgia și Japonia, și China.

,,Din experiența noastră China reprezintă o piață dificilă pentru export. Până acum ceva vreme China a însemnat cea mai importantă piaţă de desfacere însă această piaţă este una instabilă, problematică mai ales sub aspectul protejării drepturilor de proprietate intelectuală (precum dreptul mărcilor)”, a spus Andreea Micu.

Una dintre provocările activității de export o reprezintă legislația care diferă de la o țară la alta.

,,Legislația europeană este total diferită de cea din SUA, de exemplu. În activitatea noastră de export de până acum ne-am lovit de probleme precum etichetarea sticlelor (ni s-au cerut etichete cu anumite specificații pe ele) sau a trebuit să traducem etichetele vinurilor noastre în limba țării respective. De asemenea, ca să fii competitiv pe piața externă trebuie să faci discount-uri semnificative. Toate astea înseamnă costuri suplimentare pentru tine ca producător”, a adăugat Andreea Micu.

Anul trecut, producătorul Avincis a înregistrat afaceri de 4,1 milioane de lei și pierderi de 811.190 lei. Tot în 2016, pe domeniul Vila Dobrușa (Drăgășani, județul Vâlcea) au fost produse 200.000 de sticle de vin.

,,Primul semestru al acestui an a fost unul promițător atât din punctul de vedere al vânzărilor de vin din recoltele anilor trecuți cât și din punctul de vedere al recoltei din acest an. În ceea ce privește recolta din acest an, deși via a fost afectată de îngheț în luna aprilie sperăm să fie un an viticol bun. Cifra de afaceri pentru primul semestru este de câteva sute de mii de euro”, a precizat Micu.

În ceea ce privește evoluția indicatorilor financiari la nivelul întregului an, proprietara Avincis speră să fie păstrat echilibrul între venituri și cheltuieli astfel încât afacerea să se autosusțină în continuare.

Compania a planificat, pe lângă investiția de 60.000-70.000 de euro în cele trei hectare de viță de vie plantate cu soiurile Negru de Drăgășani și Fetească Neagră, un buget de 50.000-60.000 de euro în achiziționarea de echipamente agricole și de cramă.

În acest moment vinurile Avincis sunt distribuite în HoReCa și retail (Carrefour, Auchan, Real Oradea și Arad, respectiv Mega Image începând cu 15 august). În plus, producătorul colaborează cu magazine specializate, restaurante și magazine online.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content