FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Folosim cookie-uri pentru a vă furniza o experiență mai bună de navigare. Continuarea navigării implică acceptul dvs. de a ne permite utlizarea cookie-urilor. Găsești mai multe aici.

[x]
Acasă > Articole > Cum vrea Radu Timiș să spele imaginea industriei mezelurilor

Cum vrea Radu Timiș să spele imaginea industriei mezelurilor

Radu Timis

Compania Cris-Tim lansează pe piață conceptul de „Etichetă curată” - fără gluten, fără amidon, fără MDM, fără soia, coloranți sintetici sau monoglutamat de sodiu adăugat – care este rezultatul unui proiect ce s-a întins pe mai bine de un an și a presupus investiții de peste 7 milioane de euro, pe două direcții: una tehnologică și alta de inovație la nivel de rețete. Așteptările? Un plus de 20% la cifra de afaceri la final de an, dar și... un minus de 50% la capitolul profitabilitate.

„Este o inițiativă prin care reconfirmăm viziunea pe care o are Cris-Tim pentru industrie, una pe termen lung, și sunt sigur că vor fi și alți producători care ne vor copia în curând. Însă acest lucru nu poate decât să ne bucure pentru că ne va ajuta să redăm încrederea consumatorilor în această categorie de produse. Noi credem într-un viitor în care mezelurile vor fi privite drept produse sănătoase și nutritive”, a precizat Radu Timiș.

Printre tehnologiile implementate de companie în vederea lansării conceptului de „Etichetă Curată” se numără Tehnologia prin Înaltă Presiune (HPP), mediu îmbogățit cu ozon și sistem cu ultraviolete, care permit în mod natural ca produsele să se păstreze proaspete pentru mai mult timp.

De asemenea, lansarea a adus cu sine și un rebranding major al întregii sortimentații, la finalul căruia produsele au un design unitar, mai modern, mai ușor recognoscibil la raft, cred reprezentanții companiei. Cât despre componenta comunicare, Cris-Tim a demarat și o campanie 360 de grade, cu o componentă puternică de ordin educativ, unde investiția se ridică la 1 milion de euro pentru prima lună și jumătate.

În primă fază, prețurile vor rămâne neschimbate la raft
Cu privire la o eventuală majorare de prețuri ca urmare a implementării conceptului „Etichetă Curată”, antreprenorul spune că nici nu se pune problema, compania asumându-și această mutare în detrimentul propriei profitabilități.

„Mă aștept ca în următoarea perioadă să ne scadă profitabilitatea la jumătate, însă partenerii noștri din zona bancară, cu ajutorul cărora am finanțat acest proiect, au înțeles angajamentul nostru pe termen lung și nu va fi nicio problemă față de acest indicator de performanță. Vestea mai puțin bună este că, potrivit datelor europene, sunt preconizate pentru finalul de an majorări de două cifre la materia primă, fie că vorbim despre carne de porc, vită sau pui. Este un fenomen cu care nu ne-am mai confruntat până acum, însă cred că acele companii care vor reuși să se reseteze, să aibă o productivitate și o eficiență mai mare, vor face față impactului. Ne dorim să nu transferăm în totalitate în prețul final aceste majorări, pentru că puterea de cumpărare nu ar permite, însă cred că ne putem aștepta undeva la o majorare de circa 15%”, a mai spus Radu Timiș, care vorbește despre o stabilizare a pieței undeva în septembrie 2018.

Un alt deziderat al antreprenorului este să iasă din zona de promoții și pariază pe un raport constat și corect calitate-preț. ”Mizăm pe faptul că românii vor înțelege că este mai bine să mănânci 4 felii de mezel în loc de 5, dar de o calitate mai bună. Cumpărătorii trebuie să înțeleagă că atunci când un kg de carne este 20 de lei nu poți să ai un kg de parizer cu 5 lei”, sublinează Timiș. 

În acest moment, produsele cu „Etichetă Curată” sunt deja în retail, iar reprezentanții companiei estimează că cele poate 3-4 procente de capete de stoc rămase se vor epuiza în următoarele zile, iar în caz contrar, acestea vor fi retrase de la raft.
Întrebat dacă vor aplica aceleași noi standarde de calitate și în zona de private label, antreprenorul a precizat că „da, iar ceea ce sperăm noi este ca tot ce înseamnă marcă privată să meargă înspre premium și sunt sigur că vom putea satisface nevoile partenerilor noștri retaileri.”

„Etichetă Curată” va deschide și noi piețe de export
Cris-Tim deține o cotă de piață de circa 20% din piața mezelurilor - cu brandul omonim, dar și cu Matache Măcelaru', Bunea Haiducul, Gostat, Salam Săsesc sau nou lansata gamă pentru copii, Obrăjori - și se așteaptă ca poziția lor să avanseze odată cu consolidarea categoriei. Per total, Radu Timiș și-a planificat un avans al afacerilor companiei de 20% pentru anul 2017, iar un contributor la această evoluție vor fi și exporturile.

„În acest moment exportăm în 19 țări, iar această divizie reprezintă undeva la 13% din businessul nostru. Mă aștept ca lansarea noului concept să deschidă noi piețe. Spre exemplu, așteptăm acreditările pentru a începe exportul în Statele Unite ale Americii”, precizează Președintele Cris-Tim. În prezent, cea mai importantă piață externă de desfacere este Marea Britanie, iar Timiș nu preconizează că lucrurile se vor schimba ca urmare a Brexitului.

Antreprenorul mai spune și că „mezelurile sunt doar vârful icebergului în ceea ce privește conceptul „Etichetă Curată”, pentru că îmi doresc să implementez standarde similare și pentru lactate, ready-meal-uri sau vinuri. Întrebat fiind cum stă compania pe celelalte segmente de piață unde activează, Timiș a spus că „pe lactate am crescut anul acesta cu 15%, vindem absolut tot ce producem și din punctul nostru de vedere este un succes extraordinar. Pe viitor ne uităm să mărim capacitatea de producție. Cât despre vinuri, în curând acestea vor ajunge în piață, în special în zona de horeca.” În viitor, Timiș și-a propus intrarea pe două noi categorii de piață, însă fără a da detalii suplimentare.

Anul trecut, Cris-Tim a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 122 de milioane de euro, în creștere cu 18% față de anul 2015 și un profit operațional de 10,2 milioane de euro.
 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content