FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Folosim cookie-uri pentru a vă furniza o experiență mai bună de navigare. Continuarea navigării implică acceptul dvs. de a ne permite utlizarea cookie-urilor. Găsești mai multe aici.

[x]
Acasă > Articole > Cum funcționează „La Băcănie”, rețeaua atipică de retail tradițional cu peste 20 de proprietari

Cum funcționează „La Băcănie”, rețeaua atipică de retail tradițional cu peste 20 de proprietari

La Bacanie, Iasi

Nevoia de supraviețuire în fața expansiunii rețelelor moderne de retail l-a determinat pe un antreprenor din Iași - care deține un mic magazin tradițional la parterul unui bloc – să creeze un nou model de business în acest oraș. Proiectul inedit presupune asocierea magazinelor tradiționale din Iași sub un brand unic, având ca principal scop obținerea de prețuri avantajoase din partea furnizorilor. Inițiatorul proiectului „La Băcănie” spune că funcționarea acestui business este foarte dificilă, însă nu se dă bătut.

Proiectul funcționează, în mare, precum o cooperativă, în care fiecare magazin are proprietarul ei, ceea ce presupune o multitudine de interese și de viziuni.

„Proiectul a demarat în urmă cu doi ani, iar până în prezent am reușit să unesc sub același brand peste 20 de magazine tradiționale, dintr-un total de 700 existente în Iași. Avem o marcă proprie, înregistrată, iar asocierea presupune un contract de prestări servicii, prin care asigur interfața mazazinelor cu panouri luminoase și cu sigla noastră, iar eu primesc o cotizație lunară de 100 de lei de la fiecare proprietar. Ideea acetsui concept este să supraviețuim în fața rețelelor moderne, care s-au dezvoltat foarte mult în Iași, în ultima perioadă. Sunt foarte multe supermarketuri și hypermarketuri care s-au transformat practic în magazine de proximitate, prin faptul că s-au deschis între blocuri. Principalul nostru scop este să obținem prețuri mai bune de la furnizori, și asta putem face doar dacă suntem uniți sub aceeași identitate”, spune Iustinian Rusu Cozma, inițiatorul proiectului „La Băcănie” din Iași.

Antreprenorul afirmă însă că este foarte greu să-i convingă pe proprietarii de magazine tradiționale din Iași să se unească sub această identitate, dar mai ales să-i determine ulterior să respecte politica acestei rețele atipice în comerțul tradițional.

„Fiecare patron de magazin are propriile interese și modul lui de a face business, ceea ce îngreunează mersul acestui sistem, dar facem tot ce putem pentru a supraviețui. Până în prezent am reușit să obținem prețuri de achiziție mai bune de la un producător din industria de panificație, iar în viitorul apropiat vom comercializa lapte sub brand propriu, la un preț unic de 2,5 lei pe litru. De asemenea, în prezent avem și propriile sacoșe branduite”, mai spune Iustinian Rusu Cozma.

Anteprenorul a activat peste 10 ani în industria FMCG, ulterior căutând succesul prin deschiderea unui mic magazin alimentar într-un cartier din Iași. Locația are 17 metri pătrați și aproximativ 700 de SKU-uri, fiind un magazin destul de mic în raport cu altele din rețea, care au chiar și 3.000 de SKU-uri. Ca și planuri de viitor, antreprenorul spune că vrea să închidă anul 2017 cu un număr total de 100 de magazine în rețeaua „La Băcănie”, dar și deschiderea unui depozit propriu.

„Vreau să solicit din partea Consiliului Local un ajutor pentru deschiderea unui depozit propriu, unde să putem depozita marfa de la furnizori. Când vom ajunge să negociem cu furnizorii și vom obține prețuri bune, acest depozit va fi foarte util. Pe de altă parte, politicile negociate cu furnizorii trebuie respectate cu strictețe de către toți membrii. De exemplu, dacă eu obțin un preț bun la o marcă de bere, iar prin contractul cu furnizorul nu trebuie să avem un adaos mai mare de 20%, această marjă trebuie respectată. Cine nu o respectă iese din această asociere”, mai spune antreprenorul ieșean.

Inițiatorul proiectului afirmă că nu caută să facă un profit mare din acest sistem de asociere, ci mai degrabă vrea să-i ajute pe micii comercianți să supraviețuiască în condițiile dificile ale pieței de retail din Iași.

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content