FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Folosim cookie-uri pentru a vă furniza o experiență mai bună de navigare. Continuarea navigării implică acceptul dvs. de a ne permite utlizarea cookie-urilor. Găsești mai multe aici.

[x]
Acasă > Articole > Cum dă Annabella startul modernizării în retailul local din Horezu [GALERIE FOTO]

Cum dă Annabella startul modernizării în retailul local din Horezu [GALERIE FOTO]

Supermarket Annabella A-Z Horezu
Supermarket Annabella A-Z Horezu
Supermarket Annabella A-Z Horezu
Supermarket Annabella A-Z Horezu
Supermarket Annabella A-Z Horezu
Supermarket Annabella A-Z Horezu
Supermarket Annabella A-Z Horezu
Supermarket Annabella A-Z Horezu
Supermarket Annabella A-Z Horezu

Chiar dacă de la an la an retailul independent pierde teren în fața marilor jucători internaționali, în piață vedem rețele de magazine care luptă pentru statutul de „retailer al secolului XXI”. Annabella este cel mai elocvent exemplu și, de-a lungul timpului, rețeaua vâlceană și-a asumat faptul că a fi în topul celor mai mari comercianți independenți vine la pachet cu rolul de promotor al comerțului modern.

Cu o cifră de afaceri de peste 200 de milioane de lei și 60 de magazine la finalul anului 2016, Annabella este una dintre poveștile de succes din retailul autohton. Care este rețeta? Adaptarea și dorința de a se ridica la înălțimea retailerilor internaționali prin concepte care ne demonstrează că și retailerii independenți pot ține pasul cu noile cerințe ale cumpărătorilor. Iar cel mai bun exemplu în acest sens este supermarketul Annabella A-Z inaugurat la finalul lunii noiembrie 2016 în Horezu.

„Am lansat primul magazin Annabella A-Z în 2014 și, la acel moment, am făcut un nou pas în evoluția retailului vâlcean pentru că am fost pionieri în a aduce pe piața locală un concept de magazin care pune accentul pe calitate, diversitate, experiență de cumpărare și servicii. Supermarketul inaugurat la Horezu este cel de-al treilea concept store pe care îl operăm, după cele din Vâlcea și din Brezoi”, spune Elisabeta Nuțu, directorul de marketing al retailerului.

Elemente de noutate. Prin comparație cu celelalte magazine, concept store-urile Annabella A-Z au o suprafață de vânzare mai mare și o sortimentație mult mai variată. Magazinul inaugurat la Horezu nu face nici el excepție de la această regulă și se întinde pe o suprafață de 1.000 de metri pătrați, din care spațiul de vânzare este de 700 de metri pătrați. În ceea ce privește gama de produse, în magazin sunt listate nu mai puțin de 10.000 de SKU-uri, alimentele și produsele de băcănie având o pondere de circa 70% din totalul sortimentației.

Principalele schimbări se remarcă la nivel de layout. „Pentru Annabella Horezu, punctul de pornire în design a fost crearea unei identități a magazinului, păstrând o continuitate față de imaginea existentă a brandului A-Z. Rezolvarea funcțională a permis crearea unor spații generoase de circulație la nivelul interiorului și definirea unor zone de interes pentru consumatori (legume și fructe, promo, insula de servire asistată și Gastro, Râureni). Grafica care marchează diferitele categorii de produse conferă un aspect simplificat, unde accentul cade pe produse”, explică Laura Udrescu, arhitect interior pentru Annabella.

Diferența majoră este însă corner-ul Râureni, care nu mai există în alte locații. „Diferențiatorul și cel mai important factor de identitate pentru Annabella Horezu  l-a reprezentat crearea colțului Râureni, o zonă dedicată produselor cu același nume, așezată strategic în magazin și tratată diferit față de ambianța generală”, a mai precizat arhitectul.

Astfel, în colțul Râureni sunt reunite toate produsele Râureni, de la dulceață și siropuri, până la murături, zacuscă și sucuri naturale. În plus, alături de produsele Râureni se regăsesc și produsele marcă proprie Annabella Zilnic din aceste categorii.
Pe lângă toate aceste elemente de diferențiere, în magazin se remarcă și zona de produse congelate care a fost gândită pornind de la nevoile clienților. „Categoria de congelate este uneori ocolită din simplul motiv că de multe ori consumatorii se întreabă ce ar putea să facă cu un anumit produs. Așadar, ne-am gândit să creăm un panou cu informații de bază despre această categorie: cum pot fi congelate anumite produse, ce se întâmplă după ce le decongelezi, dar și diferite sugestii de preparate”, mai spune Elisabeta Nuțu.

Parteneriate strategice. De-a lungul timpului, Annabella a acordat o importanță deosebită produselor și furnizorilor locali, cât și producătorilor mici, iar acest lucru se poate observa foarte bine în concept store-ul din Horezu. „În magazin, ca și în întreaga rețea Annabella,  sunt listate foarte multe produse pe care clienții nu le vor găsi în alte rețele de magazine. Am susținut întotdeauna producătorii locali și naționali. Mereu a existat o comunicare foarte bună și ne-am dorit să avem foarte multe produse locale”, explică Elisabeta Nuțu.

Astfel, pe lângă produsele marcă proprie Annabella Zilnic care sunt fabricate, în mare parte, de către companii locale, în magazin sunt disponibile și alte produse care provin de la furnizorii locali - pâinea pe vatră și brânza de Horezu sunt doar două exemple. În categoria de legume și fructe, multe dintre articolele listate provin chiar din producție proprie (ceapa, sfecla, morcovul, păstârnacul, ceapa roșie).

„Din cele 300 de SKU-uri cât numără gama Annabella Zilnic, 95% sunt produse românești, cu precădere locale. Am selectat pentru clienții noștri produse pe care le găsesc exclusiv în rețeaua noastră în toate categoriile importante: produse de bază, mezeluri, lactate, dulciuri, dar și produse de menaj și de îngrijire a locuinței. În ceea ce privește categoria de legume și fructe, pe lângă produsele care provin de la livada noastră de la Drăgășani, am încercat să venim cu o sortimentație mai vastă ca să le oferim clienților posibilitatea de a încerca lucruri noi. Astfel, pe lângă gama de bază, avem și sortimente mai speciale precum sparanghelul, fenicul, andivele, cartofii dulci, tot felul de legume pe care clienții nu le găsesc într-un supermarket obișnuit. La fel și în cazul fructelor: chiar dacă nu este sezonul lor, noi avem listate în magazin căpșuni, pepene, zmeură și afine”, precizează managerul rețelei Annabella.

Ce spun cifrele. Poziționat chiar pe Drumul National 67 , într-o zonă turistică, concept store-ul Annabella A-Z din Horezu se bucură de un vad comercial foarte bun, reușind să atragă atât locuitorii din localitate și zonele limitrofe, cât și un număr mare de turiști. În plus, Horezu este una dintre puținele localități care au fost ocolite până acum de către marile rețele de retail, principalii competitori sunt rețelele locale, ceea ce nu poate fi decât un plus pentru Annabella. Astfel, bilanțul primelor luni de funcționare nu arată deloc rău: peste 1.000 de clienți trec zilnic pragul magazinului. În ceea ce privește performanța magazinului, managera susține că „este încă prematur să vorbim despre asta, dar suntem mulțumiți de modul în care acesta evoluează.”

Cu toate acestea, retailerul nu a neglijat un aspect extrem de important: fidelizarea clienților. Pe lângă revista bilunară de promoții, clienții mai beneficiează de reducerile pe care le obțin prin cardul de fidelizare (în acest moment fiind emise nu mai puțin de 50.000 de carduri la nivel de rețea), dar și de diferite campanii și promoții speciale. Cât despre planurile pentru anul acesta, Annabella urmărește menținerea ritmului de creștere, iar în ceea ce privește evoluția rețelei, retailerul vâlcean intenționează să remodeleze mai multe unități comerciale, la finalul lunii martie fiind redeschis magazinul Annabella Hermes. De asemenea, la nivel de expansiune, Annabella vrea să mențină ritmul de inaugurare din ultimii ani.
 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content